Dani?l aka Dani?lW (AX 1.4 GT '90 en R5)
Moderator: webmasters
Dani?l aka Dani?lW (AX 1.4 GT '90 en R5)
Ik zal me hier ook eens voorstellen, gezien we nu ook een GT'tje hebben staan Ik ben dus Daniel, 22 en zit in het dagelijkse leven in de levensmiddelen detailhandel. Mijn primaire auto is dan geen AX, maar wel een leuke, kleine fransoos; namelijk een R5je! Ik ben dan ook actief op forums als RTC, CC en (in mindere mate) CRS. Afgelopen zomer is de 5 voorzien van een nieuwe laklaag en staat er nu zo bij:
Begon zijn leven als een nederige 5 TL (1108cc, 45pk, 4 bak, geen opties). Mei 2004 begonnen met de ophanging om te bouwen naar 5GTT spec; GTT achteras+achterremmerij, en GTT veerpoten v??r. Die zomer hebben we er een GTT motor ingehangen, en Clio Williams voorremmen gemonteerd (samen met hoofdremcilinder uiteraard). Overigens is alles aan de auto GTT/Williams spec; dash+klokken uiteraard ook. Interieur is gestript op twee kuipstoelen en 4pts gordels na; elec. ramen en cv op afstandsbediening.
Vorig jaar dus mijn zomervakantie opgeofferd om eraan te werken; schuren schuren en schuren! Heeft wel een mooi resultaat opgeleverd, al moeten er nog nieuwe stoelen in (wordt mei dit jaar), en volgende week gaat de achterkant eindelijk omlaag.
Korte spec lijst:
1397cc turbo motor: 120pk/165Nm
Forge dubbelzuiger dumpvalve, full alu intercooler, std laaddruk
Alu veerpootbrug, 15" 6,5J lichtmetaal op 195/45/15 Pirelli's
Clio Williams voorremmen, staal gevlochten remslangen rondom
Magnecor leads, Renix 209 (ph2 ontsteking)
Demperloze middenpijp, Devil auspuff
Voorkant op -35mm Spax veren
Cobra Clubmans+Sabelt 4pt gordels
Future plans: Nieuwe stoelen, wat kleine motorische aanpassingen, Koni geel rondom, rolkooi...je blijft toch altijd bezig!
En dan de auto waar het eigenlijk om moet gaan
Wel een bekende hier denk ik (is eigenlijk nog van mn broer; Henk Wilmink hier op het forum; maar die is van zijn Citroen geloof afgestapt, en rijdt nu rond in een R5 GTT ombouw, net als ik). Auto staat nu op naam van mijn moeder en wordt gebruikt als 4e auto in de familie:
Een 90'er AXGT Inj., rijdt leuk zo'n ding! Zit ook een hele mooie dubbele Remus onder, roffelt lekker (veel mooier dan het alom bekende G0lf gebrom ) Alleen wat probs met het stuurslot, maar dat zet ik wel in het desbetreffende gedeelte...
Dus bij deze! Dit ben ik!
Begon zijn leven als een nederige 5 TL (1108cc, 45pk, 4 bak, geen opties). Mei 2004 begonnen met de ophanging om te bouwen naar 5GTT spec; GTT achteras+achterremmerij, en GTT veerpoten v??r. Die zomer hebben we er een GTT motor ingehangen, en Clio Williams voorremmen gemonteerd (samen met hoofdremcilinder uiteraard). Overigens is alles aan de auto GTT/Williams spec; dash+klokken uiteraard ook. Interieur is gestript op twee kuipstoelen en 4pts gordels na; elec. ramen en cv op afstandsbediening.
Vorig jaar dus mijn zomervakantie opgeofferd om eraan te werken; schuren schuren en schuren! Heeft wel een mooi resultaat opgeleverd, al moeten er nog nieuwe stoelen in (wordt mei dit jaar), en volgende week gaat de achterkant eindelijk omlaag.
Korte spec lijst:
1397cc turbo motor: 120pk/165Nm
Forge dubbelzuiger dumpvalve, full alu intercooler, std laaddruk
Alu veerpootbrug, 15" 6,5J lichtmetaal op 195/45/15 Pirelli's
Clio Williams voorremmen, staal gevlochten remslangen rondom
Magnecor leads, Renix 209 (ph2 ontsteking)
Demperloze middenpijp, Devil auspuff
Voorkant op -35mm Spax veren
Cobra Clubmans+Sabelt 4pt gordels
Future plans: Nieuwe stoelen, wat kleine motorische aanpassingen, Koni geel rondom, rolkooi...je blijft toch altijd bezig!
En dan de auto waar het eigenlijk om moet gaan
Wel een bekende hier denk ik (is eigenlijk nog van mn broer; Henk Wilmink hier op het forum; maar die is van zijn Citroen geloof afgestapt, en rijdt nu rond in een R5 GTT ombouw, net als ik). Auto staat nu op naam van mijn moeder en wordt gebruikt als 4e auto in de familie:
Een 90'er AXGT Inj., rijdt leuk zo'n ding! Zit ook een hele mooie dubbele Remus onder, roffelt lekker (veel mooier dan het alom bekende G0lf gebrom ) Alleen wat probs met het stuurslot, maar dat zet ik wel in het desbetreffende gedeelte...
Dus bij deze! Dit ben ik!
..::R5 TL-Turbo::.. []Fronti Nulla Fides[]
welkom bij de club! Leuk zo'n R5-je, die willen ook wel vooruit. Weleens met een GTE meegereden (van Sjoerd@CC), zijn echt leuke auto-tjes. Nieuwe vriend van me buurvrouw heeft ook een GTT, die heeft er zo'n geval op gebouwd dat ie nog blijft nalopen als je de auto verlaat, om de turbo te sparen ofzo, echt prachtig.
-
- AX liefhebber
- Posts: 172
- Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
- Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Echt de beste kleine Fransoosjes die er zijn heb je uitgezocht
Heb zelf een R5 GT Turbo 1.7 gehad, met multipointinjectie. Ding was echt gruuuuwelijk snel, helaas was ie ook altijd gruwelijk snel kapot en was de tank ook gruwelijk snel leeg maar heb er wel lol mee gehad Was helaas kaafrot, vandaar >> sloop.
Heb zelf een R5 GT Turbo 1.7 gehad, met multipointinjectie. Ding was echt gruuuuwelijk snel, helaas was ie ook altijd gruwelijk snel kapot en was de tank ook gruwelijk snel leeg maar heb er wel lol mee gehad Was helaas kaafrot, vandaar >> sloop.
Welkom bij de club
superwagentje die renault, ziet er tof uit, alleen zitten die velgen er nog onder, en blijven die er nog onder? ..ik vind ze te 'nieuw' voor zo'n renaultje 5
klopt, als je een auto met turbo hebt, of een dieselturbo ofzo, altijd even paar seconden nadat je gestopt bent motor laten draaien, anders overlijd je turbo heel vlug (met de auto van 't werk al gehad, we wisten dit niet , maar wat wil je als er 24/7 in gereden word door 12 verschillende mensen )
superwagentje die renault, ziet er tof uit, alleen zitten die velgen er nog onder, en blijven die er nog onder? ..ik vind ze te 'nieuw' voor zo'n renaultje 5
Browny wrote:Nieuwe vriend van me buurvrouw heeft ook een GTT, die heeft er zo'n geval op gebouwd dat ie nog blijft nalopen als je de auto verlaat, om de turbo te sparen ofzo, echt prachtig.
klopt, als je een auto met turbo hebt, of een dieselturbo ofzo, altijd even paar seconden nadat je gestopt bent motor laten draaien, anders overlijd je turbo heel vlug (met de auto van 't werk al gehad, we wisten dit niet , maar wat wil je als er 24/7 in gereden word door 12 verschillende mensen )
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Welkom bij de leukste club van de BeNeLux en omstreken.
Mooie serie fransozen in familie bezit.
Groetjes, Henk
Mooie serie fransozen in familie bezit.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Bedankt voor de leuke reacties! Ben natuurlijk nooit klaar met zo'n auto; heb er nu ruim 2 jaar actief aan gesleuteld om de auto zover te krijgen en ik ben nauwelijks halverwege En dan hebben we er ook een AX naast om over de andere 5 nog maar te zwijgen
@Citrosan: Veel...weet ik zo niet uit mn hoofd (een bedrag dat ik z.s.m. weer wil vergeten, lol)
@DuFF: wielen komen van een Opel af, die weer van een VW afkomen die toevallig de juiste steek, ET waarde en maat hebben, en ook nog eens heel goedkoop waren, die daarnaast een leuk model hebben Maaaaaar er komen nog wel een keer andere wielen onder (wel 15" natuurlijk), maar dat is lang niet mijn eerste prioriteit
@Michel: bedankt voor de foto's! Stonden hier natuurlijk ook nog ergens
De 5 staat nu bij de garage voor het repareren van wat stormschade+apk en wat kleine aanpassingen, en de AX wacht nu op een ander contactslot...
@Citrosan: Veel...weet ik zo niet uit mn hoofd (een bedrag dat ik z.s.m. weer wil vergeten, lol)
@DuFF: wielen komen van een Opel af, die weer van een VW afkomen die toevallig de juiste steek, ET waarde en maat hebben, en ook nog eens heel goedkoop waren, die daarnaast een leuk model hebben Maaaaaar er komen nog wel een keer andere wielen onder (wel 15" natuurlijk), maar dat is lang niet mijn eerste prioriteit
@Michel: bedankt voor de foto's! Stonden hier natuurlijk ook nog ergens
De 5 staat nu bij de garage voor het repareren van wat stormschade+apk en wat kleine aanpassingen, en de AX wacht nu op een ander contactslot...
..::R5 TL-Turbo::.. []Fronti Nulla Fides[]