16V-onderstel conversion
Moderator: webmasters
16V-onderstel conversion
ik zou dus graag een 16V onderstel onder men toekomstig gepimpt axje gooien, maar nu is men vraag, wat heb ik allemaal nodig??? en wat moet er aangepast worden?
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Of even reageren ipv zoeken
.
Ligt eraan wat je over wilt gooien. Als ik uitga van het complete onderstel.
Voorpoten met toplagers van je huidige poten (ivm of je 2 of 3 gaats bevesting hebt op je veerpoot).
Stabilisator stang incl rubbers en klemmen waarmee je hem vast zet onder de auto. 2 stabilisator verbindings stangen waarmee je de stabilisator stang verbind aan je veerpoten.
Evt aandrijf assen van een 106 1.4 XSI (mochten je huidige niet de conische uitvoering zijn).
Voor de achteras moet je een setje handremkabels hebben van de 16V incl de handrem hendel, anders zijn je kabels telang (de aansluiting is wat korter van die hendel).
En je moet je rechter remleiding anders een stuk inkorten en anders buigen zodat hij op je remkracht verdeler past van de nieuwe as.
1 tip, de linker remleiding kan je zo in de verdeler schroeven (goede maat wartel). Alleen die van de rechterkant past niet, de 16V remkracht verdeler heeft 2 verschillende maten wartels.
Geen nood want hier komt het
. De wartels waarmee van je oude achteras de remslang aan de stalen leiding wordt gekoppeld is de goede grotere maat voor in de 16V remkracht verdeler..
Die haal je dus van de oude achteras af en monteer je op de leiding die in de remkrachtverdeler komt. (nieuwe wartel op de leiding schuiven en even met speciaal gereedschap een nieuwe kraag op de leiding persen.
En klaar is klara
(Een hele aanrader dit onderstel ! Remt echt fantastisch en wegligging is SUPER).

Ligt eraan wat je over wilt gooien. Als ik uitga van het complete onderstel.
Voorpoten met toplagers van je huidige poten (ivm of je 2 of 3 gaats bevesting hebt op je veerpoot).
Stabilisator stang incl rubbers en klemmen waarmee je hem vast zet onder de auto. 2 stabilisator verbindings stangen waarmee je de stabilisator stang verbind aan je veerpoten.
Evt aandrijf assen van een 106 1.4 XSI (mochten je huidige niet de conische uitvoering zijn).
Voor de achteras moet je een setje handremkabels hebben van de 16V incl de handrem hendel, anders zijn je kabels telang (de aansluiting is wat korter van die hendel).
En je moet je rechter remleiding anders een stuk inkorten en anders buigen zodat hij op je remkracht verdeler past van de nieuwe as.
1 tip, de linker remleiding kan je zo in de verdeler schroeven (goede maat wartel). Alleen die van de rechterkant past niet, de 16V remkracht verdeler heeft 2 verschillende maten wartels.
Geen nood want hier komt het

Die haal je dus van de oude achteras af en monteer je op de leiding die in de remkrachtverdeler komt. (nieuwe wartel op de leiding schuiven en even met speciaal gereedschap een nieuwe kraag op de leiding persen.
En klaar is klara


My Cars <98>.