WAT LEES IK NOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber

WAT LEES IK NOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post by citrofreak »

Hey mensen, Ik ben op het moment een beetje aan het rodloeren naar een ZX 16v. Beetje orienteren, je kent dat wel. Dus wat doe ik: ik vul bij Google in: zx 16v aankooptips. Ik word daarna doorgelinkt naar het forum van autovisie, waar onze eigen master-arnie hetzelfde idee heeft als mij. Na vele over en weer gesprekken vraagt een Mercedeswappie of Arnie vast zit aan Citroën. "Nou nee, maar wel aan PSA, het mag dus best een Peugeot zijn." Arnie, daar kan ik mee leven....

Ik denk, ff verder lezen, en ja hoor de AX is inmiddels verkocht aan een dorpsgenoot. Dus ik denk, jippie een 16v, ik kan informatie op ons cluppie inwinnen over een snelle ZX. Nog een pagina verder zak ik zo'n beetje door de grond als ik lees dat Arnie serieus nadenk over een METSUBSIDIE COLT GTI!!!!!!!!!!!!! WASDAHDAN!!!!!!!!! Gelukkig lees ik op het AXforum dat ie gewoon een Saxo heeft gekocht, maar als nog.

Schaam je dat je ooit aan een Mitchubitsi (kweet niet eens hoe je het schrijft) hebt gedacht.
ImageImage

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Ik zou nog ff gaan nadenken voordat je een zx 16v koopt...

leuk apart model,..... maar niet veel sneller dan de AX (tenzij je op de snelweg zit)
Verder zou ik en dealer zoeken die aan stempelkaarten ofzo doet...... de pas zal vaak door de gleuf moeten....

Ik wens je iig suc6 !
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Haha, ZX 16V is idd leuk wat betreft garagerekeningen, tenzij je zelf h??l handig bent, dan is het net zo duur als een AX bij de dealer onderhouden :P

Ennuhm.. Colt GTI, 0-100 in 7,6.. het is net als bij de Saxo VTS maar dan andersom: Saxo doet 7,7 ipv 8,7 volgens alle bladen, de Colt doet 8,6 ipv 7,6 :)

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by citrofreak »

Jah ik had al meerdere slechte dingen gehoord over de ZX 16v. Maar ik heb ook gelezen dat in princiepe het 2literblok redelijk betrouwbaar is! Kweet dus niet wat ik moet geloven. Natuurlijk ligt het ook aan het exemplaar.

Feit is dat ik een beetje een autokoopziekte heb en wel weer aan wat anders toe ben. Een snelle AX is ook leuk, maar in vergelijking met een ZX zo duur (aanschaf) bovendien ga ik snel in bouwjaar achteruit. BX break, leuk maar zo oud. ZX break trouwens ook mooi! CX heb ik aan gedacht maar ook oud (boeit in dit geval niet trouwens) en een oldtimer, dus daar komt het onderhoud weer! Xantia heb ik lang over nagedacht, maar dan wil ik wel een HDI break. Is dus duur in aanschaf, bovendien zijn ze redelijk zwaar. XM is ubergaaf, maar zo zwaar. Tja wat moet je dan.
ImageImage

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

ik mis de xsara in het rijtje

en over ZX break over smaak valt niet te twisten
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Haha, das al een behoorlijk oud topicje. Ik ben idd serieus aan het overwegen geweest een ZX16v te kopen. Maar na teveel negatieve berichten, zlefs van 16v-liefhebbers ben i kdaar vanaf gestapt.

Iemand bij het auto-visie forum wees mij op een snel en onopvallend bakkie in de vorm van een Mitsu Colt GTI. Na enige myreviews te hebben gelezen @ autoweek besloten naar zo'n ding te kijken. Er staan myreviews op autoweek over exemplaren die probleemloos dik 2 ton draaien! Over betrouwbaarheid gesproken!!! Maar bij gebrek aan nette exemplaren toch weer een AX GT gekocht die inmiddels ook weer weg is :oops:
citrofreak wrote:Jah ik had al meerdere slechte dingen gehoord over de ZX 16v. Maar ik heb ook gelezen dat in princiepe het 2literblok redelijk betrouwbaar is! Kweet dus niet wat ik moet geloven. Natuurlijk ligt het ook aan het exemplaar.

Feit is dat ik een beetje een autokoopziekte heb en wel weer aan wat anders toe ben. Een snelle AX is ook leuk, maar in vergelijking met een ZX zo duur (aanschaf) bovendien ga ik snel in bouwjaar achteruit. BX break, leuk maar zo oud. ZX break trouwens ook mooi! CX heb ik aan gedacht maar ook oud (boeit in dit geval niet trouwens) en een oldtimer, dus daar komt het onderhoud weer! Xantia heb ik lang over nagedacht, maar dan wil ik wel een HDI break. Is dus duur in aanschaf, bovendien zijn ze redelijk zwaar. XM is ubergaaf, maar zo zwaar. Tja wat moet je dan.
Durf open te staan voor iets anders! Je zit niet een Citroën vast! Heb ik ooit ook wel eens ged8.
Freude am Fahren.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

arnie wrote:

Durf open te staan voor iets anders! Je zit niet een Citroën vast! Heb ik ooit ook wel eens ged8.
http://auto.marktplaats.nl/toyota/74972 ... -aw11.html?

Als ik een schuurtje had :love7:

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by citrofreak »

arnie wrote:Haha, das al een behoorlijk oud topicje. Ik ben idd serieus aan het overwegen geweest een ZX16v te kopen. Maar na teveel negatieve berichten, zlefs van 16v-liefhebbers ben i kdaar vanaf gestapt.

Bedankt Arnie, ik kan de 16v dus beter vergeten!
arnie wrote:Durf open te staan voor iets anders! Je zit niet een Citroën vast! Heb ik ooit ook wel eens ged8.
Ik stond wel open voor andere merken. Ik heb ok al BMW, Mercedes, Renault, Peugeot en Iveco gereden. Toch voel ik me altijd "thuis" in een Citroën. Vandaar.....
ImageImage

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by citrofreak »

Joost wrote:ik mis de xsara in het rijtje

en over ZX break over smaak valt niet te twisten
De Xsara Coupe vind ik wel wat, maar het ligt net niet in mijn straatje. Dan koop ik net zo lief een Fiat Brava bijvoorbeeld.

De ZX Break?? Beetje saai, maar wel mooi!! Bovendien is hij ruiuiuiuimmmm!
ImageImage

Post Reply