Philip Eykens a.k.a. PhilleL (AX 1.1 image '89)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

PhilleL
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: ThuFeb08, 2007 7:29:38 PM
Location: Diest (Belgi?)

Post by PhilleL »

hier enkele foto's van het projectje waar we momenteel aan bezig zijn. ik heb een stel universele zijdrempels gekocht en we zijn deze nu aan het aanpassen op de ax. de gedeelten die nog omhoog steken aan de uiteinden van de drempels worden verwijderd . zo krijg ik dan een rechte zijdrempel die mooi aansluit bij een 4 deurs. ze staan ook wat breder, zo oogt mijn karretje toch al iets brutter :twisted: .
Image
Image
hier wat werk van het inkorten van de drempels en al een beetje proberen passend te maken op de ax:
Image
Image
Image
en hier een beeld van hoe breedt ze eigenlijk wel zijn voor op zo een kleine maar karakter volle wagen:
Image
Image
Image
Image
het vervolg zal niet lang meer op zich laten wachten want heb binnen ??n week weer een weekje vrij. het leven van een student kan toch mooi zijn. zeker als het het laatste jaar is :D 8)

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

mag ik vragen hoe je de m3 spiegels hebt gemonteerd? naar mijn weten zijn daar geen adapterplaten voor ax voor verkrijgbaar


axje begint wel dik te worden hoor! alleen jammer van het kleurverschil(linkerachterscherm en linkerdeuren)...

hoor graag van je,

groetjes Sander

PhilleL
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: ThuFeb08, 2007 7:29:38 PM
Location: Diest (Belgi?)

Post by PhilleL »

adaptors zijn er inderdaad niet voor. maar met een beetje handigheid en wat tech7 of ruitekit blijft het goedje wel hangen. dit zijn adaptors voor een 205 fase 1. de vorm komt praktisch 100% uit. er zit i.p.v. 3 vijzen maar ??ntje in. daarom ook dat we gebruik hebben gemaakt van tech7. zo konden we de adaptors zonder problemen plaatsen :) .
inderdaad het kleur verschil is redelijk goed zichtbaar :( . de orginele kleur is dan ook al 17 jaar oud. maar daar komt verandering in. de wagen gaat volledig herspoten worden. waarschijnlijk in het wit met zwart verwerkt, maar daar kan nog verandering in komen. nu eerst de prioriteiten zoals roest behandelen en de rest van de poly in orde brengen zodat alles in ??n keer naar de spuiter kan. al de werken worden door (ypa-tuning) ikzelf en twee maten van mij uitgevoerd.

groeten Philip

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

wel gaaf dat je er zo mee bezig bent... Dus je hebt adapters voor een peugeot 205 gebruikt? en wat heb je daar precies aan aangepast?
Wil zelf namelijk ook andere spiegels, en wil dus weten wat me te wachten staat...

groetjes Sander

PhilleL
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: ThuFeb08, 2007 7:29:38 PM
Location: Diest (Belgi?)

Post by PhilleL »

Heb gewoon mijn orginele spiegel meegenomen naar een tuning zaak. Daar passen ze dan de vorm van de orginele met een adaptor. Bij mij kwam die van een 205 het beste uit. Deze heb ik dan ook maar megenomen. Aan de binnen zijde staan 3 bevestigingspunten voor op de carosserie. Daar is er maar 1 die uitkomt. De ander 2 moet je afslijpen of knippen. dan leg je wat tech zeven op de contactpunten rond de adaptor en plakt die er tegen. En als laatste draai je die ??ne vijs zo vast als je kan. zal eens foto's posten van de binnenzijde. Dan kan je er beter aan uit. Beelden zeggen meer dan woorden :D

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

dat is goed, alvast bedankt... is dat tech 7 dus net zoiets als ruitenkit? met ruitenkit zit namelijk me skirtset vast en heb daar goede ervaringen mee...

merk van je spiegels is waarschijnlijk autostyle?

groetjes Sander

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

Ik zou hier in nederland gewoon high tack pakken van Den Braven. Is naar mijn weten veruit de beste en stevigste kit die je kunt krijgen. Wij doen daar in de bouw ook heel veel mee. Tech7 heb ik nog nooit van gehoord en weet dus niet of die in nl te verkrijgen is.

mzzls
**Stay Tuned**
Image
Image

PhilleL
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: ThuFeb08, 2007 7:29:38 PM
Location: Diest (Belgi?)

Post by PhilleL »

moet even iets recht zetten. de adaptors zijn normaal gezien voor een BMW E46 geloof ik. had me vergist met mijn neef zijn adaptors, excuses voor het misverstand :?

vriendelijke groeten Philip

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

oke geen punt, maar je weet zeker dat het dus die voor e46 zijn?

welk merk heb je eigelijk van de spiegels?

groetjes Sander

PhilleL
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: ThuFeb08, 2007 7:29:38 PM
Location: Diest (Belgi?)

Post by PhilleL »

het veiligste is je orginele spiegel meenemen naar de winkel. misschien dat er nu weer nieuwe adaptors op de markt zijn die nog beter uitkomen. zal nog is nagaan op de verpakking die hier nog ergens ligt voor welk type het juist is.

met vriendelijk groeten Philip

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

hey,

Kan je wat foto's laten zien van je adapter en hoe je dit hebt aangesloten? Ik heb nu ook m'n spiegels binnen en wil er toch zo gauw mogelijk wat mee gaan doen...

groetjes Sander

PhilleL
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: ThuFeb08, 2007 7:29:38 PM
Location: Diest (Belgi?)

Post by PhilleL »

Pixels66 wrote:hey,

Kan je wat foto's laten zien van je adapter en hoe je dit hebt aangesloten? Ik heb nu ook m'n spiegels binnen en wil er toch zo gauw mogelijk wat mee gaan doen...

groetjes Sander


ik zal ze zo snel mogelijk posten maar heb problemen met men digi. hij werkt nogal tegen als ik het op pc wil zetten.

we hebben ook weer wat werken aan de ax gedaan. er is met succes een fase 2 achterklep en bumper geplaatst. foto's komen zo snel de digi weer wil werken. deze onderdelen komen allemaal van mijn ax 1.4D die ik aangekocht heb als afbraak. hij had een grellige botsing ondergaan en heb voor een prikje kunnen kopen. zoals gezegd de foto's volgen nog.

met vriendelijke groeten Phille

PhilleL
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: ThuFeb08, 2007 7:29:38 PM
Location: Diest (Belgi?)

Post by PhilleL »

eindelijk is mijn digi gemaakt. er was blijkbaar een probleem met de software :( :? . maar deze is nu weer van de baan, en hopelijk blijft het nu zo.
eerst dan de foto's voor Pixels66, sorry dat het zo lang duurde. hoop alleen dat je er wat aan uit kunt. want de foto's zijn wat onduidelijk. Image
Image

en dan nu de verandering die al is gebeurt aan de achterzijde van de wagen. we hebben een volledige fase 2 achterkant geplaatst. deze komt van men sloop wagen een 1.4D. de ruitenwisser is weg en vervangen door een stop, de lichten van een fase 2. en de rest is wel duidelijk op de foto :D .Image

zoals je kan zien staan er nog alle stikkers op, maar deze zullen wel heel snel verdwijnen. en morgen gaan we weer verder werken aan de poly.

grtz de Phille
Last edited by PhilleL on SunMar04, 2007 7:43:52 PM, edited 1 time in total.

PhilleL
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: ThuFeb08, 2007 7:29:38 PM
Location: Diest (Belgi?)

Post by PhilleL »

en dan hier een paar foto's van de sloopwagen. NIET VOOR GEVOELIGE AX LIEFHEBBERS. deze is van een meisje geweest die leerde rijden. tja, onervaren en jong geeft dit resultaat. de eigenaares was in fout. met als gevolg zie FOTO's

Image
Image

van deze wagen gaat nog veel herbruikt worden dus gaat er toch niet al te veel verloren van gaan.

PhilleL
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: ThuFeb08, 2007 7:29:38 PM
Location: Diest (Belgi?)

Post by PhilleL »

ik was zo aan het lezen en zag dat ik nog niets heb vermeld van de geluidsinstallatie. dan zullen we daar maar eens snel verandering in brengen. vorig jaar hadden we bij ypa-tuning een ice installatie in de koffer gemaakt. maar die is er ook weer uitgehaald geweest om naar de keuring te gaan. in de loop van de volgende weken komt deze terug op zijn rechtvaardige plaats in de koffer van mijn ax.
foto's van het maken van de koffer:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
de witte cirkels zijn spotjes die nog moeten aangesloten worden. vorig jaar hadden we de tijd niet meer om deze nog te plaatsen. dit jaar worden ze wel geplaatst zodat het geheel in ??n keer af is.
en zo staat de installatie voor het ogenblik: in mijn kelder :( . maar dat zal in de loop van de volgende weken wel veranderen
zo staat hij in de kelder :( :(
Image
Image

en als laatste heb ik gisteren mijn verlagingsveren in het zwart gespoten. het rode kwam onder de wagen uit als je van de zijkant naar de wagen keek. en dat vond ik maar niets. daarom ook de zwarte kleur.
Image
Image

PhilleL
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: ThuFeb08, 2007 7:29:38 PM
Location: Diest (Belgi?)

Post by PhilleL »

vandaag zijn we bij YPA-tuning weer bezig geweest aan de zijdrempels. we hebben de toppen verwijderd en vlak gemaakt. op de foto's kun je zien hoe we dit gedaan hebben. foto's
Image
Image
Image
Image
Image

op dit ogenblik zijn we nog bezig met het verder afwerken van de zijdrempels. als deze klaar zijn zal ik er nog een paar van de vorderingen op zetten. vragen en commentaar mag altijd geleverd worden.

PhilleL
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: ThuFeb08, 2007 7:29:38 PM
Location: Diest (Belgi?)

Post by PhilleL »

nog eens van onder het stof halen. het projectje is lang nog niet dood. we gaan er echt iets van maken. alleen had ik nog wat vragen. weet er misschien iemand of het moglijk is om de veerpoten van een saxo 1.4 vts en de achteras van diezelfde saxo rechtstreeks over te plaatsen op een ax?
of moeten hier nog andere verbouwingen voor gebeuren vooraleer de veerpoten en de achteras passen?

waarom deze verbouwing, wel ik wil overgaan naar 4 gaats om zo een stel deftige sloffen onder de wagen te leggen, iets wat beter bij het eindresultaat zal passen dan de orginele GT velgen.

met vriendelijke groeten Philip

PhilleL
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: ThuFeb08, 2007 7:29:38 PM
Location: Diest (Belgi?)

Post by PhilleL »

nog een kleine update :) , ben vandaag gaan kijken voor het onderstel van een saxo vts 1.4. heb in ??n keer heel de wagen gekocht zodat ik zeker alle stukken heb voor bij het overplaatsen naar mijn ax. het was wel een pertotal. vooraan gepakt maar alles is nog recht en de blok is ook nog pikkobello. nu kunnen we dus rustig beginnne aan het volledig opknappen en opzetten van mijn ax 5 deurs. er komt ook nog een 1.4 carburator (90pk :twisted: ) in die ik hier nog heb liggen met de bijhorende 5 bak natuurlijk.

Post Reply