Ik ben nog steeds hard aan het puzzelen om alles compleet te krijgen voor het 4 gaats onderstel. Voorpoten liggen nu helemaal uit elkaar. Als ik de passende remmen heb kan het eronder.
4gaats witte rallye velgen met winterband heb ik liggen. Bandenmaat 165/65/14. Best fors dus. Gaat dit passen omdat mijn AX verlaagd is en origineel rechte wielkassen had.
Mijn zomerbanden maat is: 185/55/14. Voor heeft dit nooit problemen gegeven. Achter wel. Gaat natuurlijk wel een rallye achteras op. Die hopelijk minder inveert... Maar toch moet die ook 4cm verlaagd worden.
En als ik de bandencalculator gebruik is de winterband 1.1cm hoger.
En dan de zomerbanden. Moet ik nog aanschaffen. Dan zullen 15" velgen moeten worden. 195/45/15. Welke ET moet je hebben? De 15" band is qua omtrek ietsiepietsie kleiner dan de 14". Maar die 14" liep achter al aan bij diep inveren. Ondanks dat de wielkassen rond zijn gemaakt. Je houdt volgens mij altijd minder ruimte dan origineel rond. Volgens mij zoek ik de problemen op...
ik denk ook dat het niet zo'n slim plan is, maar je kan het altijd proberen en als het niet lukt de velgen weer verkopen. (2e hands dan, want nieuwe krijg je nooit meer het geld voor wat je ervoor hebt betaald)
Die 195/45/15 gaat denk ik nog wel passen. Mits goede ET.
Het is meer de 165/65/14 waar ik me zorgen om maak.
En anders wordt het denk ik achter op een of andere manier nog meer wegslijpen... Maar ja dat wordt er niet mooier op. Want ik denk die al aan gaat lopen aan de achterzijde van de sideskirt. En daarachter zit meteen metaal wat dan ook in de weg zal zitten.
Drake wrote:kan zover ik weet, et zal tussen de 10-20 moeten zijn en eventueel mag je het ook testen met de oude velgen van de peu
Wat houd dat getal eigenlijk in ET 10 of 20. Is tussen 10 en 20 een centimeter verschil ofzo? Want je wil je band achter in ieder geval zo dicht mogelijk tegen de binnenkant aan hebben. En mijn AEZ Ecco 3 gaats velgen zitten er echt strak tegenaan. Kun je nog net tussendoor kijken.
Browny wrote:maar een standaard GT is toch net weer anders dan eentje met uitgeslepen wielkasten.
Ik heb er 165/65/14 onder met uitgeslepen wielkasten + verlaagd, en dat gaat goed. Maar met 15 inch en 65 hoog is neem ik aan nog ietsje groter, kwestie van proberen denk ik
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Browny wrote:maar een standaard GT is toch net weer anders dan eentje met uitgeslepen wielkasten.
Ik heb er 165/65/14 onder met uitgeslepen wielkasten + verlaagd, en dat gaat goed. Maar met 15 inch en 65 hoog is neem ik aan nog ietsje groter, kwestie van proberen denk ik
Daar zou ik wel is foto's van willen zien. Kan nooit ver verlaagd zijn lijkt me... En de banden op die 15" wordt geen 65 hoog. Wordt 195/45/15.
Edit: Net in je wie=wie foto's zitten kijken. Maar dat ziet er niet verlaagd uit. Zeker niet bij die foto waar die ff met 2 verschillende banden erop staat. Hou nog steeds mijn twijfels van de 165/65/14 met verlaging.
165/50R15 is hoger dan 195/45, dus dan kom je daar weer in de problemen. voorzichtig uitrollen is dan slimmer. in de zomer, en dan de skirtjes heet maken zodat ze meebuigen...
175/45R15 is ook te krijgen maar duuuuuur. en het hobbelt
kevin.broke wrote:165/50R15 is hoger dan 195/45, dus dan kom je daar weer in de problemen. voorzichtig uitrollen is dan slimmer. in de zomer, en dan de skirtjes heet maken zodat ze meebuigen...
175/45R15 is ook te krijgen maar duuuuuur. en het hobbelt
Nee daar ga je even de fout in
165/50/15 is lager dan 195/45/15
De hoogte maat 50 of 45 is een percentage van de breedte 165 of 195
Het percentage 50 van 165 is minder dan 45 van 195 dus is de 165/50 band lager !
Daar zou ik wel is foto's van willen zien. Kan nooit ver verlaagd zijn lijkt me... En de banden op die 15" wordt geen 65 hoog. Wordt 195/45/15.
Hij is iig wel lager dan standaard axjes, neem aan dat ie verlaagd is. Maar idd, ver kan het nooit want de banden steken uit, en hij loopt nu al aan als je er bagage in gooit.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).