tijdens de werk rijd ik mee met m'n collega's in vw transporter diesel
elke keer als m'n collega de koppeling loslaat trilt heel de vw , zo erg dat de spullen soms erafvalt, is wel vervelend bij elke keer in z'n 1 maar verder trilt t niet..
weet iemand mischien wat er mis is, motorisch of koppeling zelf?
trillingen bij loslaten koppeling
Moderators: denny, vtspower, webmasters
trillingen bij loslaten koppeling
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250
Toevallig een T5 TDi (standaard, dus geen rood of blauw "i"-tje erachter)?
Ken het probleem. Doet 'ie vooral als de boel nog koud is.
Oplossing: minder agressief optrekken, dus koppeling niet te snel laten opkomen (en beetje gas bijgeven).
Ps.: verder zijn die standaard VW TDi blokken echt mietjes! De Ford Transit waar ik eerst in reed, trok zonder veel gemok nog weg in z'n 3, maar dat verwijfde T5-ding valt al stil als je dat in z'n 2 probeert! Die dingen weten echt niet wat werken is!
Ken het probleem. Doet 'ie vooral als de boel nog koud is.
Oplossing: minder agressief optrekken, dus koppeling niet te snel laten opkomen (en beetje gas bijgeven).
Ps.: verder zijn die standaard VW TDi blokken echt mietjes! De Ford Transit waar ik eerst in reed, trok zonder veel gemok nog weg in z'n 3, maar dat verwijfde T5-ding valt al stil als je dat in z'n 2 probeert! Die dingen weten echt niet wat werken is!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
ik bedoelde niet die T5 TDi, da's nieuwe model. maar Transporter van mijn werk is van oudere model, dus met vierkante achterlichten uit bouwjaar van ? '98
hmm t maakt niet uit of wanneer er wel of geen gas wordt gegeven, dat trilt toch bij van stilstand in z'n 1
hmm t maakt niet uit of wanneer er wel of geen gas wordt gegeven, dat trilt toch bij van stilstand in z'n 1
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250
-
- Drempelkiller
Drake wrote:Ws vliegwiel dat krom is.
Of een (paar) oveleden drukgroep veer(en).
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Dan is het een T4.
Maarreh, als het probleem aan de drukgroepveren ligt, of aan een krom vliegwiel, dan zou je 't probleem toch bij alle versnellingen moeten hebben?
Maarreh, als het probleem aan de drukgroepveren ligt, of aan een krom vliegwiel, dan zou je 't probleem toch bij alle versnellingen moeten hebben?
Recently done:
Recently done:
MNM(tm) wrote:Dan is het een T4.
Dat trilt alleen bij in 1e versnelling, verder niet.. Is echt gek, als ik zo reacties lees.. Iets mystiek..
-
- AX Spaster Mammer
kevin.broke wrote:slechte motorsteun of een vliegwiel dat aan het splijten is...
Dan heeft bij deze de duitse auto voorgoed afgedaan als priv? auto (voor zover dat nog niet het geval was)!
Trouwens, sinds september vorig jaar heb ik sowieso al een gruwelijke hekel aan Audi A4...
Recently done:
Recently done: