TurboTilbo wrote:Nee, het mag niet. Maar eigenlijk is mijn hele betoog hierboven bedoelt om aan te tonen dat de wetgeving fout is of in ieder geval verouderd en dient te worden aangepast aan de auto's die tegenwoordig op de weg zitten.
ik denk dat niemand de huidige veiligheid van de auto's op het moment begrijpt.
ze maken een auto VEILIGER zodat je minder zou overkomen bij een ongeval met DEZELFDE snelheid
als je dan dus 30/40km/h harder gaat rijden, heb je weer HETZELFDE probleem.
verder; als jij zegt dat je snachts met gemak 200km/h kan rijden omdat er op die snelweg alleen maar een verdwaalde poolse vrachtwagen rijdt; die vrachtwagens hebben (ongeacht of ze pools zijn of niet) geen idee dat er een halve zool met 200km/h voorbij komt op het moment dat ze ontdekken dat hun begrenzer 2km/h later ingrijpt als die van hun collega! als ze dan naar links komen zit jij ergens halverwege de benzinetank..
tuurlijk zijn er stukke wegen in Nederland waar 200km/h geen enkel gevaar lijkt te geven, maar zolang Nederlanders niet gedisciplineerd kunnen rijden/afstand houden/ vooruit denken en zoiezo defensief rijden, resulteerd dit in GIGANTISCHE klappers..
en wat je zegt, die klappers die maken echt wel indruk.. en mensen zullen daarna weer rustiger gaan rijden, maar zijn die mensenlevens het waard?
de reden dat er hier snelheidsregels zijn ingevoerd, is omdat ze er eerst eigenlijk NIET waren, dit gaf gigantische ongelukken en gevaarlijke situaties. Om de veiligheid vd mens te kunnen garanderen moesten er grenzen gesteld worden, niet alleen aan de veiligheid vd auto's, maar ook aan de kunde vd mensen!
Het gaat er niet om of jij of wij deze snelheden kunnen halen en daar 'veilig' mee kunnen rijden, het gaat er ook om dat het merendeel vd Nederlanders dit niet kan.
niet dat ik niet harder wil mogen rijden, of harder rij dan toegestaan.. maar WETTEN zijn er met een reden, je mag al blij zijn dat we hier in nederland zo'n gedoogbeleid hebben..