heeft een elektrische ontsteking en dat bakkie waar je bougiekabels op uit komen en de bombine op vast zit heb ik ook al vervangen.(module???)
Bougie vonkt niet,
jullie lezen het, niet echt een kenner aan het woord, helluuuup !!!
laatst was er hier eentje waar de startmotor van draaide maar hij starte ook niet. bleek dat 1 van de lagers in de startmotor kapot was waardoor hij minder hard draaide. Voor een beter antwoord moeten we echt meer gegevens hebben. maar als het probleem idd in de boegies zit terug gaan meten totdat je wel ergens spanning hebt.
-Aanduwen lukt ook niet.
-Als je em in z'n 1 zet en probeert te starten 'stotterd' ie 1 keer en rolt heel langzaam vooruit.
-Als je em probeert te starten dan maakt de startmotor hetzelfde geluid als dat ie em wel pakte, dus probleem bij startmotor lijkt me niet ?????
MNM(tm) wrote:Als je 't contact aanzet, hoor je dan wel de brandstofpomp even?
Nee, die hoor je niet.
Kan het de hoofdrelais van de motorcomputer zijn ?
Deze tikte namelijk achtereenvolgens toen mn AX voor de eerste keer niet wilde starten en stopte daar toen na een poosje mee.
Nu geeft ie elke keer als ik mn contact aan zet een tikkie.
Last edited by CAX on WedFeb14, 2007 10:59:09 PM, edited 1 time in total.
CAX wrote:Zou dat ook dan de verklaring kunnen wezen voor de bougie die niet vonkt ?
Yup. 't Hoofdrelais voor de brandstofvoorziening zorgt er ook voor dat de bobine spanning krijgt.
Kan dus zijn dat alleen 't relais stuk is, maar kan ook aan de ECU liggen (dat die het relais niet goeD aanstuurt).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
CAX wrote:Zou dat ook dan de verklaring kunnen wezen voor de bougie die niet vonkt ?
Yup. 't Hoofdrelais voor de brandstofvoorziening zorgt er ook voor dat de bobine spanning krijgt.
Kan dus zijn dat alleen 't relais stuk is, maar kan ook aan de ECU liggen (dat die het relais niet goeD aanstuurt).
Het relais vanmiddag vervangen, maar nog steeds niks.
Hoe groot is de kans dat het de ECU is (zo'n kreng is best prijzig, toch ?) en zijn er nog andere opties mogelijk ?
CAX wrote:Zou dat ook dan de verklaring kunnen wezen voor de bougie die niet vonkt ?
Yup. 't Hoofdrelais voor de brandstofvoorziening zorgt er ook voor dat de bobine spanning krijgt.
Kan dus zijn dat alleen 't relais stuk is, maar kan ook aan de ECU liggen (dat die het relais niet goeD aanstuurt).
Het relais vanmiddag vervangen, maar nog steeds niks.
Hoe groot is de kans dat het de ECU is (zo'n kreng is best prijzig, toch ?) en zijn er nog andere opties mogelijk ?
Valt wel mee. Kwestie van goeD kijken wel merk en model ECU je moet hebben (Magnetti Marelli of Bosch en goeD kijken naar welke versie!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!