nou weet ik allang hoe dat moet, peilstokje eruit trekken bij koude motor wanneer de auto een flinke tijd heeft stilgestaan, peilstok schoonmaken, peilstok erin steken en dan weer eruit halen om te kijken.
dan zitten er op de peilstok 2 streepjes of gleufjes, en het beste is als het oliepeil daar precies tussenzit.
maarrrrr,
ik kom er geen wijs uit, want als ik me peilstokje eruit haal zit er echt overal op 't stokje olie.
Ik ben geen expert en weet niet of het werkt of schadelijk kan zijn.
Maar is het geen idee om de peilstok een keertje in wc-papier te wikkelen, dit boven en onder goed vast draaien met ijzerdraad of zo en de stok dan ff een keer goed door die peilbuis halen? Dan moet die toch een goed stuk schoner worden lijkt me.
Alleen weet ik niet of je dan het risico loopt dat er stukjes papier in je olie terecht komen.
het buisje kan er idd af, maar dan heb je de kans dat het daar gaat lekken, er zit daar iets van een rubberen ring of pakking.. en dan ga je erg veel olie verliezen..
gewoon paar keer proberen te peilen dan lukt het vanzelf wel ..
TTF wrote:het buisje kan er idd af, maar dan heb je de kans dat het daar gaat lekken, er zit daar iets van een rubberen ring of pakking.. en dan ga je erg veel olie verliezen..
gewoon paar keer proberen te peilen dan lukt het vanzelf wel ..
maar dan gaat 't op werk lijken......
.....nou afijn, ik zal het proberen , bedankt voor de tip.
Als je nou thuis komt , en de motor is goed warm, dan trek je de peilstok eruit en dan laat je hem er even uit, ( uurtje ofzo) dan loopt je peilbuis leeg en kun je meestal goed peilen