Djoeri MB 190d '89 (AX Volcane Sold) 2011

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

@:toydol&KMvtr Ik woon in almere haven.
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Update: Tijdje geleden mijn brandstofleidingen vervangen (Van injectieunit naar kunstofleidingen toe,net onder het raam) dat heeft het aanslaan v/d motor zeer zeker verbeterd, Waren goed rot, maar loopt eerst een beetje rommelig bij net starten, denk bougiekabels moet ze nog steeds vervangen maar ja moet ff sparen weer. Wil nog veel meer vervangen, o.a. bandjes en mijn mistlampjes en evt. koppeling (doet het nog goed) dus moet ff kiezen.

En dankzij MBa@NL&Grietje heb ik nu weer zonneklepjes :D , Eindelijk niet meer met geknepen ogen rijden als de zon schijnt 8) zijn niet helemaal passend van kleur,zijn wit/creme en had grijze maar ja maakt niet uit heb ze tenminste weer.

Maar kwam er laatst ook achter dat mijn rechterkoplamp ook niet helemaal jofel meer is, die verdomde rotplugjes zijn gaar dus moet daar ook een andere voor hebben, heb pas andere lampen erin gezet en de koplampen afgesteld en rechts kreeg ik niet meer op de zelfde hoogte als links :? . Maar dat helpt wel trouwens 2 nieuwe H4 lampen verbetert de lichtopbrengst zeker.

En heb nog steeds last van waterlekkage in mijn kofferbak, is al veel minder geworden door div delen af te kitten, achter de achterlichtjes, de balk waar de bumper zit maar dan in de kofferbak zelf, zitten 2 van die plastic plugjes. maar komt nu ergens van bovenaf lijkt ergens in de buurt van de gordels te komen, die voor de achterbank, heb ook klapraampjes, Misschien daarvandaan :?: Moet nog eens ff goed zoeken.

Nou dat was het voorlopig weer, Bij verdere veranderingen volgt weer een update.


Image
Zo noemen mijn vrienden mijn AXje

Image
Mijn 2e Auto!!!!
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Even een fotoupdate/wijziging gemaakt vond het maar niks om elke keer te moeten linken met mijn MSN Space. dus maar ff foto's op uploadsite geplaatst. is toch leuker om meteen de foto's te zien.

P.S. Ax heeft zich goed gedragen met de wat koudere/natte dagen, was altijd starten lopen. Alleen verbruik was nu nog wat hoger ivm langere koudstart v/d motor en de nog altijd korte woon/werk ritjes.
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

heb je de draaicirkel tussen je 2 auto's wel eens vergeleken?
Is het een verlengde sprinter?

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

he dat lekken vind ik wel raar, zeker bij type 2. Die achterlichtschroefjes heb je strak aangedraaid? De rubbers van je raam ff helemaal eruit halen. Al het alg en vuil verwijderen(je wil niet weten hoe snel dat zich opstapelt), en de rubbers invetten met een busje spuitolie... de rand op je auto goed en echt goed schoonmaken. Als het allemaal vet is komt er moeilijk vocht doorheen.
Helemaal verhelpen gaat denk ik niet, in de carwash komen er ook druppels water naar binnen via mijn voor zijruiten en achterzijruiten...

groetjes Sander

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

heb je de draaicirkel tussen je 2 auto's wel eens vergeleken?
Is het een verlengde sprinter?


:lol: :lol: hahaha nee dat niet maar de draaicirkel zal nagenoeg hetzelfde zijn :twisted: . Ja is een lange sprinter 313 CDI lang en hoog, niet die hele lange.
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Heb het ff opgezocht wat de draaicirkel is van de sprinter en de ax :P

AX: 9,2M en Sprinter : 12,8m (Wielbasis 3,55)

Dus scheelt niet veel hahaha en de ax past bijna 2x in de sprinter (in de lengte dan.) :twisted:
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Dankzij 2 goeie vrienden heb ik er een leuk hebbedingetje erbij: een spoiler. Ze hebben hem voor mijn verjaardag gegeven (is pas op 3/6)
Ze hadden hem gevonden op een sloop GT en hem in kleur laten spuiten voor de mijne. Dat vond ik echt een topper van ze!!! Maandag meteen gemonteerd ( :roll: enge constructie die achterklep!!) Dankzij de regen zie je niet het kleurverschil, zal er flink tegen aan moeten poetsen. Krijg steeds meer zin om alles in dezelfde kleur te maken, maar ja zit een prijskaartje aan!! Geeft toch weer een ander aanzicht aan je auto. 8)


Image

Image
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

volgens mij zijn dat dan 2 hele goeie vrienden, mooi cadeau. toch weer net dat puntje op de I! 8)

En die achterklep zit opzich niet eng maar met minimaal twee personen een spoiler monteren is wel aan te raden ;)

DV
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: WedMay02, 2007 5:46:25 PM
Location: Almere

Post by DV »

Heey stond je niet afgelopen weekend in de straat daar op die hoek met 2 gasten ? die ene reed/rijd golf of opel ??

Dat je auto half op de stoep stond ?
want nu je het over die spoiler hebt.. ik zag idd dat als ik het goed hebt jou er aan zien werken. :wink:

Gr. DV
AX-project in progress

http://www.axclub.nl/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14702

Ja of nee klik je ?

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Ja klopt die ene reed in een golf. En ja ik zag jou ook voorbij rijden met je blauwe ax, T#ring wat heb jij een grote bumpers zeg :D , nooit problemen mee in almere?? (IVM de vele KL#TE drempels hier)
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

DV
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: WedMay02, 2007 5:46:25 PM
Location: Almere

Post by DV »

Djoeri wrote:Ja klopt die ene reed in een golf. En ja ik zag jou ook voorbij rijden met je blauwe AX, T#ring wat heb jij een grote bumpers zeg :D , nooit problemen mee in almere?? (IVM de vele KL#TE drempels hier)
ben zeker 15 minuten bezig om naar de C1000 te gaan terwijl het maar 1 a 2 minuten lopen is :roll: die drempels zijn geen pretje..

echt niet dat ik ze wil beschadigen :wink:
AX-project in progress

http://www.axclub.nl/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14702

Ja of nee klik je ?

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

:D Zo de APK hebben we ook weer doorstaan, dankzij (weer) een paar goeie vrienden. Auto op mijn werk voor laten keuren door een collega van me, En daar kwam een lijstje met afkeurpunten uit :( :

Rws blad voor rubber los (vervangen)
Mistlampen voor werken niet (afgeplakt) Nog steeds op zoek naar andere
Reservewiel hangt los (Vastgezet)
Pedaalrubbers versleten/gescheurd (Vervangen <Sloop> )
Ashoes Lv Buitenzijde los (Vastgezet)
Koplampen hangen los (Nieuwe bevestigingsplugjes gehaald bij Citroën en ze zitten weer muurvast, en ze staan nu ook weer goed afgesteld :P)
Gordel Rv beschadigd (Andere op de sloop gevonden is trouwens best lastig ivm bouwjaar , organr en type) Voor mensen met een type 2 V.a. 1992 en Organr 4742 zijn de onderdelen uitwisselbaar volgens de dealer
Achterlicht Li reflector beschadigd (Dit was een hele nare afkeur, Geen wit licht, maar wel reflector beschadigd en dat mag niet gelukkig andere gevonden met dank aan Leroy/Nick1966)

Afgelopen maandag auto op remmenbank gezet, week geleden achterremmen nog losgehaald en gereinigd+gangbaargemaakt, kwam daar dus fluitend door heen.
Co meting gedaan en dat was ook toppie, collega auto na laten lopen en af laten melden :) , Alleen een AC 1 op rapport, 1 bandje is slecht, maar die ga ik binnenkort toch nog vervangen. Maar we kunnen weer tot 31/7/2008!!

Op de sloop had ik ook nog een setje assen gevonden, voelde redelijk goed aan, afgelopen weekend keerringen opgehaald bij de Citroën en assen er meteen onder gezet, Vet in de assen gestopt, nieuwe klemmen om de hoezen, Jammergenoeg was alleen rechts beter dan mijn ouwe assen, Dus ga links weer terugwissellen met mijn ouwe as.
Last edited by Djoeri on ThuJul26, 2007 7:39:22 AM, edited 1 time in total.
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Viel best mee dus die APK zo te lezen. Gefeliciteerd! :D
AX GTI '91

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

En bij het monteren van de andere aandrijfassen, ook meteen mijn velgjes zwart gespoten zodat mijn wieldopjes er toch beter uit komen, Weer veel hulp gehad van 2 goeie vrienden (dezelfde van de spoiler) op de sloop, met de achterremmen, de aandrijfassen en de velgjes.

Viel me trouwens nog wat op aan de aandrijfassen, de binnenste homokineten van mijn assen en de sloop assen waren qua omvang anders (groter) voor de rest precies dezelfde. Iemand meer info hierover?? Zal nog eens foto's ervan maken.

Heb ook nog mijn peilstok vervangen, blijft nu goed zitten, had af en toe last van olielekkage vooral bij het nemen van bochten als je een beetje aan het scheuren bent. Iemand anders hier ooit wel eens last van gehad??

Moet binnenkort maar eens een paar goeie/mooie foto's maken van de AX

Image
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Gefeliciteerd met je verjaardag!
Dat het maar een zonnige dag mag worden :roll:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Tosti
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 53
Joined: WedNov14, 2007 10:06:47 AM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Tosti »

gefeliciteerd
Als ik in een mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

http://www.my-blue-dolphin.eu

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Zo weer eens tijd voor een update het is al weer ruim een jaar geleden dat ik nog wat geschreven heb. Maar ik heb het laatste tijd ook een beetje druk gehad ben sinds December 2007 van werkgever veranderd, Ik werk nu voor Connexxion bij de technische dienst en doe het onderhoud en reparatie's van de bussen. Dat is toch even anders dan vrachtwagens en bestelwagens maar wel erg leuk. En afgelopen Juli heb ik mijn bus rijbewijs gehaald :D altijd leuk als je er weer een categorie bij krijgt. Ik heb mijn B en C al. Maar nu weer over naar het autootje.

In Augustus 2007 mijn bougiekabels vervangen en mijn spanningsregelaar van de dynamo het controlelampje bleef steeds vaker en langer branden na het starten van de motor.
In November 2007 een beurtje gedaan en meteen mijn achterbandjes gedaan deze waren erg slecht je zou bijna zeggen dat het de originele waren.
In Juli 2008 de APK gedaan er kwam alleen een uitlaatdemper uit deze was gescheurd en er zat een te groot gat in om deze te lassen. De auto na laten lopen door een collega van me (Keurmeester) en af laten melden. Dat kan ik gelukkig nog steeds gratis laten doen op mijn (nieuwe) werk.

De Ax heeft zich nog steeds goed gehouden tot een tijdje geleden, de dynamo begon weer kuren te krijgen alles begon te knipperen als bijvoorbeeld je verlichting, kachel en radio aanstond. en hij begon olie te lekken en precies in de zomerperiode en ik veel moest rijden, niet erg prettig, ik kwam erachter dat het de krukaskeerring was aan de bakzijde. Dit een tijdje in de gaten gehouden, elke ochtend als ik een lange afstand moest rijden olie peilen en vullen. Helaas werd het steeds erger en heb ik afgelopen vrijdag 25/10 mijn koppeling en de krukaskeerring vervangen en ook maar meteen weer mijn oude aandrijfasjes teruggezet, die van de sloop werden steeds slechter. En meteen maar mijn dynamo vervangen toch wel prettig om met een goeie dynamo de winter in te gaan. Maar hij rijdt nu weer als een zonnetje moet alleen erg wennen nog aan de nieuwe koppeling.

Alleen ben ik er laatst achter gekomen dat mijn Ax op de welbekende plek v/d cilinderkop begint te zweten. Dus zal dit ook maar even goed in de gaten houden. En binnenkort weer tijd voor een groot onderhoudje en dan maar hopen dat we weer een hele tijd vooruit kunnen. Want ik ben toch wel gehecht aan mijn AX. :wink:

Image
De servicewagens van mijn nieuwe werk.

Image
Een klein deel van het wagenpark, totaal +/- 300, wat ik moet onderhouden
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Zo dat is weer een tijdje geleden dat ik hier weer wat opgezet heb. Het autootje doet het nog steeds goed. Begin dit jaar groot onderhoud uitgevoerd, olie,brandstoffilter, kleppen gesteld, bougies vv, remvloeistof ververst. Bij dat laatste kwam ik er achter dat linksvoor de ontluchtingsnippel vast zit, ben er nog mee bezig om deze los te krijgen en voor de apk heb ik nog even mijn remmen voor gangbaar gemaakt, hier bleek dat het rubber van de onderste bevestigingsbout gescheurd is en dus hier op vast loopt, ik heb het voor nood weer even kunnen repareren.

Van de zomer voor het eerst stilgestaan met de AX, de accu was dood, heb er helemaal niets van gemerkt, was de dag ervoor nog op en neer geweest naar Nieuwegein voor een cursus. Maar dat was snel opgelost, even een collega gebeld die langskwam met de service auto om een starthulp te geven :D . En via het werk gauw even een nieuw accutje geregeld. Was de eerste keer sinds ik hem heb en hopelijk de laatste.

En bij de apk werd me verteld dat de remleiding linksvoor aardig wat roest heeft en vervangen moet worden, beide dingen moet ik nog even aanpakken. Een voordeel was wel dat de apk me weinig gekost heeft, een doos sauzijsenbroodjes, ik heb hem laten keuren op mijn ouwe werk. Op mijn huidige werk kunnen we helaas geen benzine keuren.

Nu eindelijk werkende mistlampjes voor, toch een leuk gezicht. En mijn ruitenwissermechanisme voor vervangen, deze had erg veel speling en het motortje was niet helemaal top. De schokdempers achter vervangen.
Met dank aan Rock's

En afgelopen weekend 14/15-11 heb ik maar eens mijn startmotor vervangen, hij was niet helemaal stuk maar weigerde soms, en nu met de winter voor de boeg heb ik niet zo'n zin op stilstand. Had deze al een tijdje liggen met dank aan Grietje maar de startmotor gaf weinig kuren tot sindskort dan weer. En heb hem maar meteen weer eens gepoetst. :)

Nog een To-do list: Jaarlijkse beurtje, schokdempers voor, remleiding, remklauw LV reviseren en mijn aandrijfassen.

Image
Autootje op het werk, net even gepoetst. :)
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

goed bezig geweest,

en leuk plaatje :D glimt mooi!

Post Reply