Kachel Ventilator

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Citrosan
AX Master
AX Master

Kachel Ventilator

Post by Citrosan »

Wat blijkt dus, er zijn 3 types kachel ventilators(ongeacht het aantal standen), dit wist ik niet tot dat we het dashboard van citrocin gingen vervangen.
Wat blijkt nou, daar zit een kachelhuis in wat een slag groter is als die van mij en ook veeeeeel harder blaast.
Ik heb een TGS uit 93 en Cindy een TGE uit 94, zou het grotere kachelhuis in de types van 94 en later zitten?? Ik weet het niet maar ik zou ook graag zo'n harde blazer willen hebben, die van mij doet et prima hoor, op alle 3 de standen maar die grotere blaast denk ik 2X zo hard, best veel dus.

Heeft iemand een idee hier over in welke types de grotere kachelventilators zitten. Best interresant hoor, nagaande dat met een grotere ventilator je raam veeeel sneller ontwaasemt, hebbe dus :D
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

je hebt de bekende 2 en 3 standen

maar ook een verschil in merk ventilator dat is wat ik altijd begrepen heb van De Vos autodemontage
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Joost wrote:maar ook een verschil in merk ventilator dat is wat ik altijd begrepen heb van De Vos autodemontage
Kan best kloppen, want als ik de ventilatoren uit mijn AX en die van mijn ouders vergelijk: die van mij blaast harder en is op stand 1 al luidruchtig, die van mijn ouders blaast niet hard en is op stand 1 niet tot nauwelijks hoorbaar.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

hehe mij viel laatst op...

als je de warmteregeling op extreem heet zet..... komt er op de snelste stand een klein briesje uit.... maar als je 'm loeikoud zet is het een orkaan :lol:

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

is het geheel niet afhankelijk van of je aan de zijkant ook 2 ventilatieroosters hebt, lijkt me dat er dan een grotere fan in zit, omdat je 2 uitblaasopeningen meer hebt. Heb hier wel een ventilator van beide uitvoeringen liggen, moet ik ns ff naar kijken.

Citrosan
AX Master
AX Master

Post by Citrosan »

IceByte wrote:is het geheel niet afhankelijk van of je aan de zijkant ook 2 ventilatieroosters hebt, lijkt me dat er dan een grotere fan in zit, omdat je 2 uitblaasopeningen meer hebt. Heb hier wel een ventilator van beide uitvoeringen liggen, moet ik ns ff naar kijken.
Dat leek mij ook een logische verklaring maar nou nog iemand die het kan bevestigen :)

Enne Glenn, dat klopt idd maar bij Cindy blaast die dus ook op de warme stand als een tierelier :roll: , scheelt echt veel.
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

zal zondag ns kijken, dan ben ik weer vrij, moet namelijk gaan zoeken in de schuur :lol:

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Citrosan wrote:
IceByte wrote:is het geheel niet afhankelijk van of je aan de zijkant ook 2 ventilatieroosters hebt, lijkt me dat er dan een grotere fan in zit, omdat je 2 uitblaasopeningen meer hebt. Heb hier wel een ventilator van beide uitvoeringen liggen, moet ik ns ff naar kijken.
Dat leek mij ook een logische verklaring maar nou nog iemand die het kan bevestigen :)

Enne Glenn, dat klopt idd maar bij Cindy blaast die dus ook op de warme stand als een tierelier :roll: , scheelt echt veel.
Is idd heel aannemelijk: m'n Volance heeft die extra roosters aan de zijkanten van 't dash en die ventilator heeft duidelijk meer power dan de (evenzo met 3 standen uitgevoerde) ventilator van m'n Spot (die die twee roosters niet heeft).
Goed dat ik dat nu weet, want dan kan ik er meteen rekening mee houden als ik m'n oude Volcane dash in de Spot zet. Moet ik dus ook de ventilator vervangen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

heb de ventilator in de schuur nog niet kunnen vinden, dus heb ook nog geen vergelijkingsmateriaal helaas. Ventilator heb ik nog wel, maar hij ligt niet meer op de plek bij de andere AX zooi.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

eindelijk de ventilator gevonden in de schuur:

Image

Links is de ventilator van een dash zonder de zijroostertjes, rechts van mn nieuwe dash met roostertjes, zit dus wel degelijk een aardig verschil in.

Ze zijn ook niet uitwisselbaar trouwens, de uitblaasopening is ook groter van de rechter, misschien dat het kan in combinatie met die buis die het zooitje verbind met de kachelunit.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Kun je die grote ook niet vervangen door die kleine? Okee, geen optimaal blaasresultaat, maar wel goedkoper natuurlijk als je er nog een had liggen...
Kijk uit, een Cactussssss

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

pcrodent wrote:Kun je die grote ook niet vervangen door die kleine? Okee, geen optimaal blaasresultaat, maar wel goedkoper natuurlijk als je er nog een had liggen...
denk het niet, aangezien de uitblaas opening groter is, heb geen idee hoe het met de aansluitingen op het kachelhuis zit, of die voor de beide types verschillend is, zo nee, dan kan je die flexibele buis ertussen ook erbij pakken, en ben je klaar.

Maar de grotere komt in ieder geval bij mij in de AX als het nieuwe dash gemonteerd gaat worden, wanneer dat word... geen idee, moet eerst het eea bestellen en tijd dr voor vrijmaken.

Post Reply