Temperatuurmeter dood
Moderators: vtspower, webmasters
Temperatuurmeter dood
Zoals jullie misschien uit het APK-stuk van het forum hebben begrepen is het aansluiten van mijn nieuwe cockpit met toerenteller niet helemaal perfect gegaan.
Ik heb, met hulp van Gerard Maas, inmiddels uitgevogeld waaraan het ligt dat mijn motor blijft lopen zolang de verlichting aan is.
Hiervoor ga ik morgen mijn dashboard lostrekken, maar dan wil ik ook meteen bezig met mijn temperatuurmeter. Deze zat in mijn vorige cockpitje namelijk niet en bij deze gaat wel het lampje aan bij het starten, maar hij komt bij het rijden niet omhoog.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen??? Ben je hier een andere (of meer) sensor voor nodig?
Ik heb, met hulp van Gerard Maas, inmiddels uitgevogeld waaraan het ligt dat mijn motor blijft lopen zolang de verlichting aan is.
Hiervoor ga ik morgen mijn dashboard lostrekken, maar dan wil ik ook meteen bezig met mijn temperatuurmeter. Deze zat in mijn vorige cockpitje namelijk niet en bij deze gaat wel het lampje aan bij het starten, maar hij komt bij het rijden niet omhoog.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen??? Ben je hier een andere (of meer) sensor voor nodig?
AX GTI '91
-
- Moeder Overste
Hai, ik heb toevallig het probleem bij mij opgelost.
In mijn blok zat een temperatuursensor met 1 aansluiting (1 pootje aan het stekkertje) en in die met temp meter zit er een met 2 aansluitingen. Gelukkig hadden we deze nog liggen en was deze zo vervangen!
Ik had eerst standaard ook geen toerenteller en temp meter, dus ik denk dat dat bij jou hetzelfde is! Succes en ik hoor graag of dit de oplossing was!
Groeten Cindy
In mijn blok zat een temperatuursensor met 1 aansluiting (1 pootje aan het stekkertje) en in die met temp meter zit er een met 2 aansluitingen. Gelukkig hadden we deze nog liggen en was deze zo vervangen!
Ik had eerst standaard ook geen toerenteller en temp meter, dus ik denk dat dat bij jou hetzelfde is! Succes en ik hoor graag of dit de oplossing was!
Groeten Cindy
Zit erover te denken om mijn oude Volcane dash in m'n Diesel Spot in te bouwen. Toerenteller ga ik me voorlopig nog ff niet druk om maken, maar wel hoe dat moet gaan gebeuren met de koelvloeistof temp.meter. In 't dash van de spot zit namelijk geen metertje maar alleen een lampie.
Ga ik dan 't zelfde probleem krijgen van "verkeerde" tempsensor?
Ga ik dan 't zelfde probleem krijgen van "verkeerde" tempsensor?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Mja ik zit met een soortgelijk probleem
Ik heb fabrieksaf wel een temp. meter, maar deze is kort geleden gestopt. Eerst zakte hij niet verder terug dan 60 en liep op tot 140?? (hij gaf dus de normale temp maar begon veel te hoog) en nu hangt ie doelloos en dood onderin. het lampje werkt idd wel bij het op contact zetten.. iemand een idee????
Ik heb fabrieksaf wel een temp. meter, maar deze is kort geleden gestopt. Eerst zakte hij niet verder terug dan 60 en liep op tot 140?? (hij gaf dus de normale temp maar begon veel te hoog) en nu hangt ie doelloos en dood onderin. het lampje werkt idd wel bij het op contact zetten.. iemand een idee????
Typisch geval van sensor overleden. Dat is niet zoveel werk om er een nieuwe in te schroeven. In je motorblok. Ergens onder je thermostaat. Trek de stekker los en als je meter helemaal uitvalt heb je de goeie.
Nieuwe erin schroeven. Systeem ontluchten. Probleem zeer waarschijnlijk opgelost.
Nieuwe erin schroeven. Systeem ontluchten. Probleem zeer waarschijnlijk opgelost.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

-
- AX Spaster Mammer
De toerenteller van een ZX diesel (volgens mij! heb het dashboardje gevonden in een BX op de sloop) werkt i.c.m. BDP-sensor en vliegwiel van een Saxo diesel. Sommige spotjes hebben standaard dat vliegwiel al, de mijne bijv. wel.MNM(tm) wrote:Zit erover te denken om mijn oude Volcane dash in m'n Diesel Spot in te bouwen. Toerenteller ga ik me voorlopig nog ff niet druk om maken,
Bij mij kwamen er geen vloeistoffen naar buiten bij het wisselen van de sensor, wat zou betekenen dat er ook niets ontlucht hoeft te worden?Mark wrote:Typisch geval van sensor overleden. Dat is niet zoveel werk om er een nieuwe in te schroeven. In je motorblok. Ergens onder je thermostaat. Trek de stekker los en als je meter helemaal uitvalt heb je de goeie.
AX GTI '91
-
- AX Spaster Mammer
Lijkt me erg stug. Een koelvloeistof temperatuursensor waar geen koelvloeistof tegenaan komt... Is je systeem wel goed ontlucht.
Anders moet ie de zijn temperatuur pakken van de opwarming van het metaal... Beetje appart verhaal. Of er nou wel of geen vloeistof tegenaan komt. Reageren zal die sensor wel.
Anders moet ie de zijn temperatuur pakken van de opwarming van het metaal... Beetje appart verhaal. Of er nou wel of geen vloeistof tegenaan komt. Reageren zal die sensor wel.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.