dvdoornik wrote:slang is voor je vacuumvervroeger, heb je niet per-se nodig, versterkt het effect van je gasklepvertrager
Dat klopt niet, de gasklepvertrager is ervoor om de motor op een fatsoenlijke manier terug naar zijn stationairtoerental te brengen (op het moment van gas loslaten). De vacuumvervroeging is ervoor om het onstekingsmoment te vervroegen. Naarmate het vacuum bij de inlaat toeneemt, wordt de onsteking vervroegd. Is wel handig als je dat werkens erop hebt zitten
Verder
reactie op antwoord van vraag 2) Ik kan geen mengselschroef vinden, maar ik heb het over de sproeierstaafjes (2 kleine in de vlotterkamer en 1 grote in de zuigbuis). Deze schroef je eruit en dan heb je die staafjes in je hand. Ik heb al gekeken, maar dat is wel lastig als je dat wat groter moet boren, zou je die niet kunnen vervangen voor andere?
reactie op antwoord van vraag 3) jah, dat dacht ik al, maar ik krijg geen goed beeld van, welke brandstofstroom hij onderbreekt.
reactie op antwoord van vraag 4) Daar is de gasklepvertrager toch al voor? bovendien werkte die bij mij sowieso niet en ik had geen last van gehik e.d. Deze vertrager was, in mijn auto, nergens op aangesloten, en is kapot. Hij kon origineel nooit verbonden zijn met een gasklep of iets dergelijks, hij lag wel in de buurt van de choke, misschien dat ie daar oorspronkelijk een functie had.
Jorrit