Koelvloeistof op de grond
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Koelvloeistof op de grond
Gisteren stond ik in een parkeergarage kwam er koelvloeistof uit mijn auto.
Mijn vriend heeft eventjes gekeken maar kon het niet goed zien omdat het donker is. Het komt niet van mijn radiateur vandaan maar daarnaast zit het reservoir en daar komt ergens koelvloeistof vandaan.
Weet iemand wat dit kan zijn en of het heel duur is. Ik heb hem net 3 weken en wil hem niet weer weg doen.
Het is een ax 1.0 Escapade.
Mijn vriend heeft eventjes gekeken maar kon het niet goed zien omdat het donker is. Het komt niet van mijn radiateur vandaan maar daarnaast zit het reservoir en daar komt ergens koelvloeistof vandaan.
Weet iemand wat dit kan zijn en of het heel duur is. Ik heb hem net 3 weken en wil hem niet weer weg doen.
Het is een ax 1.0 Escapade.
Tineke wrote:Ik heb het niet bijgevuld omdat er voldoende in zat. Heb hem net 3 weken geleden gekocht. Over 2 maandjes zou de distributieriem vervangen worden en alles even nagekeken.
Nu is ie wel leeg dus moet ie wel bijgevuld worden. Maar ik wil eerst weten wat het is.
kan een scheurtje in de koelslangen zijn.
kijk even of die zwarte dikke slangen van je koelsysteem niet poreus of hard zijn, mischien zijn deze wel aan vervanging toe.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
ligt er aan hoe handig je bent, de 1 kan het wel, de ander niet, het is wel een priegelwerkje omdat het niet makkelijk binnen handbereik is,
stuk slang zal rond de 10 ? 20 euro liggen (gok ik!)
zijn al op maat gemaakte slangen, dus die koop je kant en klaar bij de autoonderdelenzaak of de dealer-onderdelenafdeling oid.
stuk slang zal rond de 10 ? 20 euro liggen (gok ik!)
zijn al op maat gemaakte slangen, dus die koop je kant en klaar bij de autoonderdelenzaak of de dealer-onderdelenafdeling oid.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Dat kun je best zelf doen, het kan maar op 1 manier namelijk. Je moet het alleen niet erg vinden om onder een auto te liggen
Loswrikken en weer vastmaken en dan weer koelvloeistof erin doen (en ontluchten natuurlijk). Slangen zijn inderdaad best prijzig, dus probeer eerst te vinden welke de boosdoener is. Je kunt ff proberen in ze te knijpen. Er zit toch bijna geen vloeistof meer in schreef je dus dat gaat hartstikke makkelijk en dan kun je scheurtjes soms zien zitten.
Loswrikken en weer vastmaken en dan weer koelvloeistof erin doen (en ontluchten natuurlijk). Slangen zijn inderdaad best prijzig, dus probeer eerst te vinden welke de boosdoener is. Je kunt ff proberen in ze te knijpen. Er zit toch bijna geen vloeistof meer in schreef je dus dat gaat hartstikke makkelijk en dan kun je scheurtjes soms zien zitten.
Kijk uit, een Cactussssss
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 72
- Joined: MonMay29, 2006 10:02:56 AM
- Location: Oss
We zijn zaterdag onder de auto gekropen hoor. En niets kunnen vinden. We hebben de motor warm laten draaien. Nog niets.
Het peil van de koelvloeistof was ook nog goed. Terwijl wij dachten dat ie wel leeg moest zijn.
Waarschijnlijk hebben ze hem bij de handelaar veel te vol gedaan en nu ik echt snelweg reed en de motor goed warm is geworden. Is het waarschijnlijk allemaal eruit gekomen.
Scheelt weer een hoop centjes en ben super blij dat ik weer in mijn axje kan rijden
Het peil van de koelvloeistof was ook nog goed. Terwijl wij dachten dat ie wel leeg moest zijn.
Waarschijnlijk hebben ze hem bij de handelaar veel te vol gedaan en nu ik echt snelweg reed en de motor goed warm is geworden. Is het waarschijnlijk allemaal eruit gekomen.
Scheelt weer een hoop centjes en ben super blij dat ik weer in mijn axje kan rijden
als ze het in de garage tot aan de bovenkant gevuld hebben, dan is dat gewoon te veel ja, als het warm word tijdens het rijden, gaat het als 't ware koken, en dan zet het uit, en al het overtollige koelvloeistof gooid ie er dan uit via een gaatje aan de zijkant van je vulreservoir net onder de dop.
dit is tevens de ontluchting zodat er niet te veel druk op komt.
in principe als ie tot 3kwart gevuld is, zou dat zo moeten blijven.
automatisch wil je het bijvullen want je denkt dat het toch vol hoort, maar net zoals de olie, moet het gewoon rond de helft vol zitten, dat is ruim voldoende, wel altijd een flesje koelvloeistof of water als 'backup' meenemen als je een flink eindje gaat rijden.
dit is tevens de ontluchting zodat er niet te veel druk op komt.
in principe als ie tot 3kwart gevuld is, zou dat zo moeten blijven.
automatisch wil je het bijvullen want je denkt dat het toch vol hoort, maar net zoals de olie, moet het gewoon rond de helft vol zitten, dat is ruim voldoende, wel altijd een flesje koelvloeistof of water als 'backup' meenemen als je een flink eindje gaat rijden.
Spreken is goud, Ductape is zilver.