Daniel aka Daan (AX 1.1 '89)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Daniel aka Daan (AX 1.1 '89)

Post by Daan »

heey ik ben Daniel (of Daan). Bijna 23 jaar oud en woon in abcoude. ben al een tijdje lid van deze club maar heb nog geen wie is wie opgezet.. vond het eerst nie nodig omdat ik de auto maar heb gekocht als tijdelijk vervoer.. maar hij bevalt eigenlijk wel!! :lol: het is nie moeders mooiste maar ben de laatste tijd bezig om het een en ander te veranderen.. dus misschien komt ie er ooit nog netjes uit te zien :roll:
ff een kleine samenvatting:

Image zo heb ik de auto gekocht.. ik heb alleen de velgen netjes wit gespoten totdat er lichtmetalen onder komen

Image
Image
zo zag het interieur eruit na een keer goed schoonmaken en GTi stoelen erin gezet..(hij had 1 saxo stoel en een hele kapotte orginele stoel)

Image
Image
de dubbele musketier uitlaat die ik aan het maken ben.

Image
de V-MAXX verlagingsset die ik er nog moet onder zetten.

Image
de rechte achterruitenwisser van een Range Rover sport staat wel ff netter.. ook zijn de donkere achterlichten iets te zien..
moet ik nog een andere foto van maken

Image
en dan tenslotte de kofferbak inbouw. voorin heb ik een CDT composet met de alpine radio.
(dit in de kofferbak zijn 2 audiosystem woofers en de audiosystem 2-kanaals versterker) en ik heb ook een achterbank hoesje aangeschaft;)
Last edited by Daan on TueSep04, 2007 1:28:23 PM, edited 1 time in total.
Image
1.1carb 4-bak:)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

je bent dan al een tijdje lid en heb je al eens gesproken maar toch:

WELKOM 8)

Is het al gelukt met de skirts?

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

Jemig man, wat hebben ze op die achterbank van jou gedaan? spjikerbedden vervoerd ofzo? Welkom in ieder geval!

Audio ziet er goed uit!

mzzls
**Stay Tuned**
Image
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Lekker bezig! Ik zal hem zaterdag eens aanschouwen, jammer dat ik vorige week zondag niet thuis was.

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

@ MBa@NL
ik heb de skirts nog nie gemonteerd.. maar moet wel lukken.. ze zijn alleen iets verkleurt.. zijn een tintje geel-er dan mijn auto.. dus spuit die ook.. en @ browny.. maakt nie uit dat je er nie was.. ik was toch met de alfa van me pa.. die had ff wat meer ruimte..:)
Image
1.1carb 4-bak:)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Jeej, weer een witte type 1 bij de club :D
Ach, zo zag mijn achterbank er ook uit toen ik de hoes eraf haalde.
Nieuwe voorstoelen maken de AX erg netjes.

Op de eerste foto zie ik trouwens wat roest (?) boven de achterbumper-ophanging. Da's een berucht punt bij de AX, ff goed naar kijken en wellicht behandelen.
Succes met je projecten en zien we de foto's straks wel weer tegemoet :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

dank je wel.. zal ik zeker ff naar kijken.. want de andere kant is al helemaal weg gerot.. moet ik ook nog wat op verzinnen.



hier de nieuwste aanwinst die ik vandaag heb opgehaald.. witte knipperlichten en spoiler.. spoiler is tijdelijk gedemonteerd want ik wil um iets meer gekanteld hebben.

Image
Image
1.1carb 4-bak:)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

welkom bij de club zijn de verkeerde woorden :)

Maar leuke foto's hoor en toffe verbeteringen!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

garage Daan, goedemiddag..

kreeg ff de wind van voren van me pa.. omdat echt overal autospullen staan.. dus nu moet ik alles op me kleine kamertje proppen..

dus mijn schokdempers, veren, dubbele uitlaat en een hele berg plastic ligt nu bij mij in de weg.. maar ja.. het is maar even.
PS. GT voorbumper is onderweg:)

Image
Image
Image
Image
1.1carb 4-bak:)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

lekker bezig, :D

je gaat me alleen toch niet vertellen dat je die 3tonige claxon gaat inbouwen?

very not-done. vind ik, je mag het uiteraard wel doen, maar denk er even over na, 't is ten eerste apk-afkeur en t staat leuker op een vrachtwagen :lol:

verder succes met de projectjes. je pakt 't iig wel al groots aan 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

nee claxon heb ik geen pomp voor..
maar als ik een pomp vind gaat ie er wel in.. 1 maar.. die grote.. wat ik nu heb is zo'n kinder claxon.. mensen lachen eerder dan dat ze aan de kant gaan
:D
Image
1.1carb 4-bak:)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

pak dan die korte, is makkelijker passend te krijgen, en dat is degene met de zware toon, is mooier met zware toon als met hoge toon.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

nee je heb t door de war.. groot is laag.. kort is hoog.. maar ik wil idd de lage zware toon
Image
1.1carb 4-bak:)

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

ik heb vandaag de ax verlaagd en de spoiler gemonteerd.. ben nog nie helemaal tevreden met het resultaat maar hij rijd wel al stukken beter.. hier wat foto's
Image
de ophanging in orginele staat



Image
verschil tussen orgineel en verlaagd



Image
de orginele schokdemper verwijderd en dus nog een lege veerpoot over



Image
de veerpoot met de andere sportschokdemper



Image
zo staat ie er nu bij.
Image
1.1carb 4-bak:)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

hoever is ie omlaag gekomen voor? Ziet er niet uit of het zo veel is, zoiets zoek ik ook.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ziet er goed uit, nog van plan om witte zijknippers erin te doen?
en dat spoilertje moet volgens mij nog een stukje naar beneden gebogen worden oid..

wat zijn de volgende plannen?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

jaa de witte knippers liggen in de kast.. en de skirtset.. en de dubbele uitlaat.. dus komt denk wel goed zo.. ik laat de spoiler zo staan.. vinnik zelf mooier, beetje voorover.. GT bumper net opgehaald bij antoine.. gelijk aan de gang om ff de mistlampen eruit te knutselen.. ps hij is voor 45 mm gezakt.. liever nog lager maar dat kan later wel
Image
1.1carb 4-bak:)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Daan wrote:jaa de witte knippers liggen in de kast.. en de skirtset.. en de dubbele uitlaat.. dus komt denk wel goed zo.. ik laat de spoiler zo staan.. vinnik zelf mooier, beetje voorover.. GT bumper net opgehaald bij antoine.. gelijk aan de gang om ff de mistlampen eruit te knutselen.. ps hij is voor 45 mm gezakt.. liever nog lager maar dat kan later wel


hou er dan eerst zo'n wielboog van je skirtset tegen je wielkast voor aan, dan zie je tot waar die skirt op je auto zit, want die overlapt een beetje in je wielkast.

kortom als je 'm nog verder verlaagd komt 't mischien ooit is tegen je skirts aan.. of tegen het hoekje van je voorbumper :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

hmm bedankt voor t advies. ik ben nu begonnen met de GT voorbumper klaar te maken..

ik heb de mistlampen schoongemaakt
Image

en ik heb de mistlamplijsten opgeschuurd en in de plastic primer gezet
Image

en daarna in de grijze primer gezet voor een mooie ondergrond.
Image

toen ben ik met de voorbumper zelf bezig geweest.. hij zat onder de afgebladderde verf dus ik heb ff de hogedruk reiniger er overheen gehaald.. een aardig gedeelte kon ik al vanaf spuiten.
Image

nu moet ik de rest er van af schuren en ook de voorbumper goed in de plasticprimer zetten. ook de bumper geef ik (net als de mistlamplijsten) een ondergrond door middel van grijze primer.
Image
1.1carb 4-bak:)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

goed bezig, niet te dikke laag primer in 1 keer spuiten, en die voorbumper gewoon dunne lagen telkens achter mekaar, en tussendoor het spuitmondje van de spuitfles even afdoen met een doek, draag een mondkapje en handschoenen, bespaard je een hoop gevloek, gekuch, en ga zo maar door. :lol:

ik vergat nog te zeggen wanneer je zo'n wielkastskirt van je voorwiel er tegenaan houd, je ook even je wiel moet draaien en erbij moet denken dat als je draaiend een straat inrijd het natuurlijk nog eens 1cm inzakt ofzo. dus ik denk dat ie nu wel op een goeie hoogte verlaagd is vanvoren, nu de achterzijde nog zeker :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply