hallo. wat moet er allemaal aangepast worden om een 1.4 GTcarb. blok in mijn 1.1carb. te zetten? past dit allemaal? ik wil graag wat meer pit in mijn auto.. zonder dat ik leegloop zoals mijn vorige auto (alfa 146 boxer) want die liep nie super zuinig meer.. (1 op 7,5)
ik zie wel dat die blokken van een GTcarb nie voor op grijpen liggen.
naja.. ik hoor wel wat voor reacties zijn..
ps heb iemand nog andere ideeen voor een non-axmotor erin te stoppen..
GT carb.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: GT carb.
Daan wrote:ps heb iemand nog andere ideeen voor een non-axmotor erin te stoppen..
je kan er een 1.9 XU blok in lepelen , is bijvoorbeeld te vinden in een BX.
of het past weet ik niet maar een tijdje geleden heeft er in mallorca of zoiets zo'n AX te koop gestaan...
1.9xu past niet,
tenminste.. alles KAN maar om nu het halve voorfront van een BX of een 306 in je auto te eztten is NIET nuttig.
XU motorblokken dus gewoon overslaan.
GT-carb op je 1.1 kan, eigenlijk zonder heel veel aanpassingen;
-carburateur
-inlaatspruitstuk (anders past het niet)
-uitlaat GT
verder kan het zijn dat je choke/gaskabel niet helemaal passen, of dat je benzineleidingen te kort/te lang zijn.
je uitlaat aanpassen MOET niet, maarrr is wel zo handig, alles wat je aan de inlaat veranderd moet je ook aan de uitlaat veranderen!
tenminste.. alles KAN maar om nu het halve voorfront van een BX of een 306 in je auto te eztten is NIET nuttig.
XU motorblokken dus gewoon overslaan.
GT-carb op je 1.1 kan, eigenlijk zonder heel veel aanpassingen;
-carburateur
-inlaatspruitstuk (anders past het niet)
-uitlaat GT
verder kan het zijn dat je choke/gaskabel niet helemaal passen, of dat je benzineleidingen te kort/te lang zijn.
je uitlaat aanpassen MOET niet, maarrr is wel zo handig, alles wat je aan de inlaat veranderd moet je ook aan de uitlaat veranderen!
q01z wrote:Daan wrote:ok ok.. uitlaat veranderen is geen probleem.. en een redelijk goed inlaatspruitstuk is ook t probleem nie..dus dat is wel goed haalbaar.. hoeveel vermogen kan je ongeveer verwachten met een goede GTcarb op een 1.1?
70? met heeel veel je best doen misschien 75?
als je er daarna ook nog het K&N race-luchtfilter (RC-9150) met grotere sproeier opschroeft.... ga je weer 5 ? 8 pk op vooruit.... toch??
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
2Black wrote:q01z wrote:Daan wrote:ok ok.. uitlaat veranderen is geen probleem.. en een redelijk goed inlaatspruitstuk is ook t probleem nie..dus dat is wel goed haalbaar.. hoeveel vermogen kan je ongeveer verwachten met een goede GTcarb op een 1.1?
70? met heeel veel je best doen misschien 75?
als je er daarna ook nog het K&N race-luchtfilter (RC-9150) met grotere sproeier opschroeft.... ga je weer 5 ? 8 pk op vooruit.... toch??
mocht je willen,
\
die 8pk winst van dat filter haal je alleen als je m optimaal afsteld en de motor standaard was en je dan ook gelijk een spaghetti erbij opzet enzo..
het is niet zo dat 10pk+10pk 20pk is, eerder 12