clown met ID-kaart

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist

clown met ID-kaart

Post by DuFF »

ik zat het te lezen, en ik moest toegeven, die clown heeft humor :D

(Novum) - Minister van Binnenlandse Zaken Johan Remkes (VVD) wil uitleg van de gemeente Hellevoetsluis over het verstrekken van een identiteitskaart aan een man die verkleed als clown op de foto staat. Volgens de gemeente voldeed de man aan de criteria voor een goede pasfoto. Hij had zijn gezicht geschminkt en was niet herkenbaar.

Het enige commentaar dat hij van gemeenteambtenaren kreeg, was dat hij geen hoed op mocht. Toen de man meldde dat zijn uiterlijk het gevolg was van zijn levensovertuiging, werd ook de hoed goedgekeurd en kreeg hij de id-kaart met pasfoto als clown mee.

Vorig jaar augustus stelde de overheid strenge regels op waar een offici?le pasfoto aan moet voldoen. Hierop kunnen uitzonderingen worden gemaakt, zoals het dragen van een hoofddoek of keppeltje, op basis van medische gronden of levens- of geloofsovertuigingen. "Blijkbaar was het verhaal van de man dermate overtuigend, dat de foto werd goedgekeurd", zegt een woordvoerder van de minister donderdag. "De vraag is of het ook echt binnen de uitzonderingsvoorwaarden past."

Volgens de woordvoerder van Remkes is de uitgevende instantie, in dit geval de gemeente Hellevoetsluis, verantwoordelijk voor het goedkeuren van de pasfoto. "Wij kunnen dus niet zeggen of het uitgeven van de id-kaart terecht was, maar we gaan wel navragen wat er precies is gebeurd."

De man was verkleed als Joker uit de Batman-serie, verklaarde hij donderdag in het Radio 1 Journaal. Maar hij zag er bij de aanvraag van de id-kaart 'een stuk minder opgemaakt uit dan dat hij nu doet voorkomen', reageerde een gemeentewoordvoerder desgevraagd.

Image
De man wilde met zijn ludieke actie protesteren tegen de, in zijn ogen, rare regelgeving voor pasfoto's op de nieuwe elektronische reisdocumenten. Ook wilde hij aantonen dat de regelgeving is te omzeilen. De man heeft woensdag ook een rijbewijs aangevraagd, zegt de zegsman van de gemeente.

De strengere foto-eis zorgde direct na invoering voor problemen en veel pasfoto's werden afgekeurd. De foto moet onder meer in kleur zijn, de persoon in kwestie moet recht naar voren kijken en mag niet lachen, het hoofd mag niet gekanteld zijn en de ogen moeten op een horizontale lijn zitten.

In de nieuwe elektronische reisdocumenten zit een chip waarop niet alleen persoonsgegevens, maar ook de foto van de houder is opgenomen. Later worden ook twee vingerafdrukken op de chip gezet. Deze regels vloeien voort uit afspraken die zijn gemaakt in de Europese Unie.

De PvdA en de SGP in de Tweede Kamer willen van de minister weten of de criteria voor pasfoto?s moeten worden aangescherpt of gewijzigd.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

was iemand van www.fok.nl :)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Re: clown met ID-kaart

Post by MNM(tm) »

DuFF wrote: In de nieuwe elektronische reisdocumenten zit een chip waarop niet alleen persoonsgegevens, maar ook de foto van de houder is opgenomen.
...en die chip is op (kleine) afstand uit te lezen met "speciale" apparatuur.
En wat gebeurt er als die chip niet (meer) werkt?
't Is een onmiskenbaar feit dat IEDERE vorm van elektronica naar de kl*te kan (en per definitie ook g??t!). Wat zijn de procedures als dat het chippie op je ID-kaart / paspoort overkomt?
Moet je dan als burger maar w??r ?86,- voor zo'n kl*te-pas betalen, alleen maar omdat het elektronische deel van het document stuk is?
Terwijl elektronica nou eenmaal ontzettend goed is in stuk gaan? (En dan met name elektronica die heel sterk neigt naar de vorm "computer").
Zit er, net als alle andere consumenten-elektronica, een garantie-termijn op?
De maatschappij (of misschien in dit geval de overheid) maakt zich nu ook weer met die identificatie-documenten veel te veel afhankelijk van die elektronische rommel die ze computers noemen.
Voor mij is de computer per definitie het meest onbetrouwbare stuk elektronica dat men ooit bedacht heeft.

Ik heb er n'tuurlijk geen verstand van, wat ik ben niet afgestudeerd ofzo en kom van 't platte land, ben uit de klei getrokken, weet-ik-veel...
Maar ik heb het angstwekkende voorgevoel dat 't nog eens echt he-le-maal fout gaat met / door die k*t-computers... (Kijk maar eens naar films als "A.I.", "I, Robot", "The Matrix", ... Fictie? 'tuurlijk, maar vergeet niet dat ze dat in de jaren '70 ook van Star Trek zeiden. Nu is het mobieltje een feit. Platte (TV-)schermen? Zelfde verhaal. Kunstmatige intelligentie? Ach, ze zijn al bezig om dat op basis van organisch materiaal voor mekaar te krijgen (en vooral d?t wekt bij mij de grootste angst).
De technologische ontwikkelingen volgen elkaar in (te snel) tempo op. De ethische grenzen worden steeds complexer. De gevolgen van bepaalde ontwikkelingen zijn niet eens meer te overzien.
Hoedanook, mijn visie op de (nabije) toekomst is: dit gaat fout! Gruwelijk fout. Ik vraag me de laatste tijd dan ook soms wel eens af wie / wat er het eerst voor de ondergang van de mensheid gaat zorgen: de mens zelf of de natuur (want ook die is de afgelopen jaren z??r sterk aan 't veranderen!).
In beide gevallen hoop ik het zelf niet meer mee te maken!

Doemdenkerig verhaal, h?? Yup, ik weet het. Soms denk ik teveel na over wat ik in de wereld zie gebeuren... Wordt er elke keer weer neerslachtig en moedeloos van. Da's dan ook de reden w'rom ik al ruim 8 jaar de krant niet meer lees en bijna even zo lang het journaal niet meer kijk. Sterker nog: ik heb nu sinds half 2004 helemaal geen televisie meer. Ik kan er niet meer tegen. Ik heb in het verleden (1999) eens enkele zeer felle uitspraken gedaan (die ik hier niet durf te schrijven). Hoewel die (of eigenlijk de aanleiding voor die uitspraken) me niet meer zodanig be?nvloeden dat mijn dagelijks leven eronder lijdt, dwalen ze nog steeds door mijn hoofd.

(Ja, ik weet dat ik hier mega off-topic aan 't gaan ben. Maar blijkbaar moet ik 't gewoon ff kwijt... Geen idee w'rom...)

't Gaat de laatste tijd overigens best wel goeD hoor. 'k Probeer zo veel mogelijk te genieten van de leuke dingen die 't leven te bieden heeft (en daar hoort de AX-club zeer zeker ook bij! :)).

'k Zal 't hier maar (ff) bij laten...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

DuFF
AXtremist
AXtremist

Re: clown met ID-kaart

Post by DuFF »

MNM(tm) wrote: Ik heb er n'tuurlijk geen verstand van, wat ik ben niet afgestudeerd ofzo en kom van 't platte land, ben uit de klei getrokken, weet-ik-veel...
een soort boer dus..
MNM(tm) wrote: Maar ik heb het angstwekkende voorgevoel dat 't nog eens echt he-le-maal fout gaat met / door die k*t-computers... (Kijk maar eens naar films als "A.I.", "I, Robot", "The Matrix", ... Fictie? 'tuurlijk, maar vergeet niet dat ze dat in de jaren '70 ook van Star Trek zeiden. Nu is het mobieltje een feit. Platte (TV-)schermen? Zelfde verhaal.
op 't platte land rijden ze op traktoren, daar kijken ze geen The Matrix oid..
:lol:
MNM(tm) wrote:Da's dan ook de reden w'rom ik al ruim 8 jaar de krant niet meer lees en bijna even zo lang het journaal niet meer kijk. Sterker nog: ik heb nu sinds half 2004 helemaal geen televisie meer. Ik kan er niet meer tegen. Ik heb in het verleden (1999) eens enkele zeer felle uitspraken gedaan (die ik hier niet durf te schrijven).
dus I Robot was de klapper op de vuurpijl, want die kwam uit in 2004 :lol:
MNM(tm) wrote: (Ja, ik weet dat ik hier mega off-topic aan 't gaan ben. Maar blijkbaar moet ik 't gewoon ff kwijt... Geen idee w'rom...)
je kan natuurlijk verkleed als clown naar het gemeentehuis gaan :D
MNM(tm) wrote: 't Gaat de laatste tijd overigens best wel goeD hoor. 'k Probeer zo veel mogelijk te genieten van de leuke dingen die 't leven te bieden heeft (en daar hoort de AX-club zeer zeker ook bij! :)).
mooi zo :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply