Polo
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:
een polo ziet er misschien solide uit maar is het niet, het plaatwerk is even dun, maar de ax maakt gebruik van grotere egale vlakken waardoor het allemaal dunner aanvoelt. de interieurmaterialen van een polo zijn wel degelijker dan bij de ax maar qua uitrusting vind ik de ax veel beter. ax zetels zijn ook beter van kwaliteit. een polo is makklijker te tunen maar heeft slechts 1 snelle (wel erg snelle) uitvoering. de ax heeft 4 snelle uitvoeringen. de ax is lichter en aerodynamisher, de polo is wat stijver maar de wegligging is door de de ouderwetse ophanging matig.
de motoren zijn aan elkaar gewaagd qua techniek en levensduur.
als je eenmaal een ax of andere citroen hebt gereden dan krijg je respect voor het merk dat de reputatie heeft onafgewerkte onbetrouwbare exentrieke auto's te bouwen. een citroen is als een vrouw, veel plezier maken, af en toe wat grillen, en vraagt veel aandacht.
een polo is misschien betrouwbaarder maar het motto bij volkswagen is volgens mij "wat er niet opzit kan ook niet kapotgaan".
veel plezier met je polo maar voor mij hoeft het niet, ik zou me niet onafgewerkt onbetrouwbaar en exentriek genoeg voelen in zo'n auto.
de motoren zijn aan elkaar gewaagd qua techniek en levensduur.
als je eenmaal een ax of andere citroen hebt gereden dan krijg je respect voor het merk dat de reputatie heeft onafgewerkte onbetrouwbare exentrieke auto's te bouwen. een citroen is als een vrouw, veel plezier maken, af en toe wat grillen, en vraagt veel aandacht.
een polo is misschien betrouwbaarder maar het motto bij volkswagen is volgens mij "wat er niet opzit kan ook niet kapotgaan".
veel plezier met je polo maar voor mij hoeft het niet, ik zou me niet onafgewerkt onbetrouwbaar en exentriek genoeg voelen in zo'n auto.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
het is BTW wel ff iets anders om tegen een muur aan te rijden of tegen een auto. ten eerste die andere auto verplaatst flink en heeft ook last van kreukelzones. 80 km is goed te overleven in een ax mits je een beetje geluk hebt. ik stapte uit zonder problemen (ok men deur ging niet zo 1-2 open en de ruimte tussen mijn borst en stuur bedroeg nog maar 10 cm) maar ik ben er met een lichte whiplash vanaf gekomen. daarnaast moet je je ook bedenken dat nieuwe auto's veel meer ingebouwde kreukelzons hebben. een ongeluk met zo'n auto ziet er altijd heel erg uit maar das alleen om de inzittende te beschermen. een ax zal veel minder wegbuigen dan een nieuwe auto. Daarnaast moet de voorkant van een nieuwe auto tegen woordig het liefst al compleet uit elkaar valen als er een voetganger tegenaan loop. hahah zo stevivig zijn ze nu .
denny
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX liefhebber
- Posts: 281
- Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
- Location: Hillegom
- Contact:
Swatchyaxowner wrote:Uhm ABS is niet een kortere rem weg is alleen voor dat je kan remmen en uitwijken te gelijk !!
Rem net zo hard in drukken tegen het blokeren aan geeft het best resultaat.
Greatings Jeffry
Misschien een keertje slipcursisje doen met zun allu
uhmm ABS verkort je remweg aanzienlijk hoor. zo presies tegen het randje aanremmen kan niemand daarnaast zul je ingeval dast je een ongeluk ziet aankomen echt je voet niet minder hard op de rem zetten dat is gewoon stampen in zo'n situatie. Abs heeft trouwens wel en langere remweg tot gevolg op sneeuw. houd daar rekening mee..
houdoe
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny wrote:uhmm ABS verkort je remweg aanzienlijk hoor. zo presies tegen het randje aanremmen kan niemand daarnaast zul je ingeval dast je een ongeluk ziet aankomen echt je voet niet minder hard op de rem zetten dat is gewoon stampen in zo'n situatie. Abs heeft trouwens wel en langere remweg tot gevolg op sneeuw. houd daar rekening mee..
Euh, volgens mij is ABS nu juist erg geschikt voor sneeuw! Met kurkdroog wegdek kun je als geoefend chauffeur sneller stoppen dan met ABS, maar onder alle andere omstandigheden is ABS beter, vooral al beide wielen verschillend grip hebben (en dat heb je al snel bij nat- of gladheid).
Maar volgens mij bedoelde de Polo eigenaar niet de veiligheid met 'solide'... (waar is ie trouwens?)
HellDuke wrote:Onder solide versta ik eerder hoe iets er uit ziet en op z'n wielen staat.
En hoe het op de kijker overkomt.
Voorbeeld, erg solide en ook veel en dik plaatwerk + kan een stootje hebben. (rij ik graag mee, hehehe)
Hahaha je bedoelt een lada
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
master-arnie wrote:zozo, dikke velgen hoor op je avatar
Beetje dikke avatar ook trouwens. Zou je dat plaatje wat kunnen verkleinen dan hebben we wat meer forum en wat minder plaatje
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.