XBXG's AX 1.1i Volcane (1995)
Moderator: webmasters
Heej, jij ook al hier?
Zat er ook wel in he, op het cifo zat je ook al erg vaak in het AX hoekje
Mooie Volcane heb je, en met erg leuke velgen inmiddels!
(was een paar weken op vakantie)
Zat er ook wel in he, op het cifo zat je ook al erg vaak in het AX hoekje
Mooie Volcane heb je, en met erg leuke velgen inmiddels!
(was een paar weken op vakantie)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Zo, de eerste 2.500 kilometers zitten erop. Het was dus tijd om eens de AX te laten vertroetelen bij de Citro?n-garage. De distributie was namelijk voor het laatst gedaan bij 74.000 km, terwijl de teller momenteel 138.000 aangeeft. Vorige week een afspraak gemaakt bij Citro?nspecialist Van Beers in Hilversum en gisteren de AX er gebracht.
Nu kreeg ik te horen dat niet alleen de distributieriem aan vervanging toe was, maar vooral de waterpomp. Daar zaten bijna geen schoepen meer op! Gelukkig gaat er bij een distributievervanging altijd een nieuwe kit op, inclusief distri-snaar, waterpomp, spanrol, etc.
Ik heb de oude waterpomp meegekregen en die ziet er zo uit:
Toen ik de AX vanmorgen kwam halen bij Van Beers, kwam de monteur naar mij toe met de vraag of ik niet gigantisch veel koelingsproblemen had gehad...
De temperatuurmeter op mijn dashboard gaf altijd tussen de 90?C en 100?C aan. Ik ging ervan uit dat dat wel normaal is. Nu, met een nieuwe waterpomp, geeft de meter niet warmer dan 80?C aan. Is dat dan de goede waarde?
En heeft iemand dit eerder gezien? Een waterpomp die zover is afgesleten?
Verder nog wat leuke tijdopnames gemaakt:
Ik heb ook het idee dat ze bij Van Beers de handrem hebben gesteld, want nu brand het rode lampje niet meer op het dashboard.
Nu kreeg ik te horen dat niet alleen de distributieriem aan vervanging toe was, maar vooral de waterpomp. Daar zaten bijna geen schoepen meer op! Gelukkig gaat er bij een distributievervanging altijd een nieuwe kit op, inclusief distri-snaar, waterpomp, spanrol, etc.
Ik heb de oude waterpomp meegekregen en die ziet er zo uit:
Toen ik de AX vanmorgen kwam halen bij Van Beers, kwam de monteur naar mij toe met de vraag of ik niet gigantisch veel koelingsproblemen had gehad...
De temperatuurmeter op mijn dashboard gaf altijd tussen de 90?C en 100?C aan. Ik ging ervan uit dat dat wel normaal is. Nu, met een nieuwe waterpomp, geeft de meter niet warmer dan 80?C aan. Is dat dan de goede waarde?
En heeft iemand dit eerder gezien? Een waterpomp die zover is afgesleten?
Verder nog wat leuke tijdopnames gemaakt:
Ik heb ook het idee dat ze bij Van Beers de handrem hebben gesteld, want nu brand het rode lampje niet meer op het dashboard.
XBXG wrote:De temperatuurmeter op mijn dashboard gaf altijd tussen de 90?C en 100?C aan. Ik ging ervan uit dat dat wel normaal is. Nu, met een nieuwe waterpomp, geeft de meter niet warmer dan 80?C aan. Is dat dan de goede waarde?
En heeft iemand dit eerder gezien? Een waterpomp die zover is afgesleten?
Ziet er iig heel anders uit dan een nieuwe
80?C is wel netter, mag in de file wel wat oplopen, maar dan moet ie wel weer teruggaan als de 100 is gepasseerd. (Tenminste, tussen 80 en de 110 loopt ie op mijn GT).
Goed dat je het nu hebt laten doen, kan de AX hiermee prima de zomer in
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Van voren...? Ik vind juist dat ie van achteren verlaagd mag worden. Zat zelf te denken aan 2 cm verlagen van voor en 3 cm van achteren.
De bedoeling is wel dat de huidige 13"-velgen worden vervangen door 14"-velgen van een GT. Zolang de winter duurt ( ) rij ik nog met winterbanden op de Borbet-velgen. Over enkele maandjes ga ik dan eens kijken naar GT-velgjes.
De bedoeling is wel dat de huidige 13"-velgen worden vervangen door 14"-velgen van een GT. Zolang de winter duurt ( ) rij ik nog met winterbanden op de Borbet-velgen. Over enkele maandjes ga ik dan eens kijken naar GT-velgjes.
DuFF wrote:zou je het niet net andersom doen?
3 voor en 2 achter?
en meeste veren verlagen standaard met 4 cm, of je moet ff goed zoeken naar de juiste verlagingsveren.
achter kun je zelf uitmaken door het aantal tandjes dat je de torsiestang verdraaid.
Sja, ik heb er nog geen kaas van gegeten en ben er ook nog niet mee bezig hoor.
Maar ik ben gewend om in BX'en te rijden. Dat zijn auto's die 100% horizontaal liggen tijdens het rijden. Als je een AX ziet, staat die altijd een stuk hoger op z'n achterpoten vergeleken met de voorwielen. Daarom dacht ik dat ik 'm achter m??r wil verlagen om de wagen horizontaal te krijgen.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM