robin wrote:Jou saxo heeft in de sleutel een transponder en ik denk dat die nog niet gelinkt is aan je ECU!! Dus kan zijn dat je startonderbreker er opblijft staan. Je kan dit heel goed controleren als je wil starten gaat er een lampje met een sleutel erin branden en dan weet je dat hij op je strartblokering staat!
Vandaag de Saxo naar de dealer gebracht om uit te laten lezen. Heb de dingen die ik kon testen getest. Hij heeft dus vonk (op maar 2 bougies) en hij krijgt brandstof. Hij wil ook heel graag starten, maar mist dus de ontsteking op 2 bougies.
Eigenlijk blijft dus alleen een fout in het motormanagment over. Echter werkt deze wel zoals het hoort, want hij schakelt wel de brandstofpomp en overige 2 bougies....
Fast eddie wrote:Dit is het zelfde probleem wat wij ook hadden met de saxo, toevallig de 2 binnenste stuk .
het kan nog aan de kabel liggen van de injectie, maar kvrees toch problemen met de ECU ondanks de andere.
Kheb je de link gegeven voor adres, gewoon opsturen zeggen wat het probleem is en komt als herboren weer terug.
Als de bobine stuk is wat ik niet denk , krijg je wel op 4 cilinders benzine maar geen vonk
Het kan inderdaad, maar wil het toch eerst volledig uitsluiten dat het niks anders is.
Ik heb diverse citro?ntechneuten gesproken en die achten het allemaal onwaarschijnlijk dat een ecu kapot kan gaan bij een Saxo. maar uitgesloten is het natuurlijk nooit
arnie wrote:Zit net ergens te lezen dat als je ECU kapot gaat dit een externe oorzaak heeft... Zou dus best kunnen zijn dat ik deze er ook meteen uitblaas Schijnt bij een saxo dat als je bobine slecht wordt je je ecu op kan blazen
arnie wrote:
Ik heb diverse citro?ntechneuten gesproken en die achten het allemaal onwaarschijnlijk dat een ecu kapot kan gaan bij een Saxo. maar uitgesloten is het natuurlijk nooit
apart hij kan dus wel kapot maar eigenlijk ook niet.
Drake wrote:precies, dit probleem ken ik van de gti die wij hebben maar die vonkte af en toe wel en dan weer niet op 2 cylinders.
maar alsnog zou hij moeten starten ondanks dat hij dan op 2 pitten loopt
Hij start idd wel, maar op 2 pitten en loopt dus niet lkkr als hij koud is
@ Duff; ik ben me ook maar aan het orienteren en je leest op fora altijd veel tegenstrijdigheden. Ik heb ook niet overal verstand van. Volgens de dealer, wat mij toch een betrouwbare bron lijkt, is het vrijwel uitgesloten dat de ECU kapot is. Gewoonweg omdat ze dit nooit mee gemaakt hebben.
Al met al, wat de reparatie ook wordt heb ik een onwijs goedkope nette Saxo
Mijn Saxo, toen ik die nog had..., had ook last van slecht starten en op 1, 2 of 3 cilinders te lopen. Ik heb toen vanalles geprobeerd en uiteidelijk kwam eruit dat de koppakking kapot was. Na reparatie liep hij weer gewoon als een trein. Wel een langzame trein....
Koppakking is het sowieso niet, het blok is kurkdroog.
Net een belletje gehad. Er zit toch een fout in de computer. Heb net mijn reserve-ECU gebracht. Deze had ik vorige week uit een sloper gehaald. Deze gingen ze inlezen op de sleutel, hopen dat het werkt...
arnie wrote:Koppakking is het sowieso niet, het blok is kurkdroog.
Net een belletje gehad. Er zit toch een fout in de computer. Heb net mijn reserve-ECU gebracht. Deze had ik vorige week uit een sloper gehaald. Deze gingen ze inlezen op de sleutel, hopen dat het werkt...
M.a.w. 100 punten voor Edwin
0 voor de Dealer
Ha ha heb ik toch een beetje gelijk , hopelijk gaat het met de ander ECU beter
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk