Hoeveel stroom kan ik van mijn remlicht kabel afhalen?
Moderators: vtspower, webmasters
Hoeveel stroom kan ik van mijn remlicht kabel afhalen?
Zoals sommige weten heb ik een neonled buis doorgelust op mijn remlichten. Als ik rem gaat er onder mijn achterbumper een neonledbuis branden. Vervolgens is heel de straat rood.
Ik ga nu ook een buis onder mijn voorbumper plaatsen. Bekabeling ligt er al. Mijn vraag is:
Ik heb al een 3de remlicht onder mijn onderspoiler hangen. Volgens mij zitten daar 5 of 6 lampjes in van 5watt per stuk. Standaard remlichten zijn ook 2x21watt. En dan nog 2 neon buizen.
Hoeveel stroom kun je van die bekabeling afhalen.
Hoe werkt het uberhaupt? Je raak heel licht je rempendaal aan. Vervolgens wordt er stroom op de remkabel gezet. Maar niet met een relais. Je hoort immers niks klikken. Zit er ergens een remlichtzekering? Hoe werkt die remschakelaar? Kan die de extra neonled buis aan. Zo'n buis neemt nog geen 12watt.
Ik ga nu ook een buis onder mijn voorbumper plaatsen. Bekabeling ligt er al. Mijn vraag is:
Ik heb al een 3de remlicht onder mijn onderspoiler hangen. Volgens mij zitten daar 5 of 6 lampjes in van 5watt per stuk. Standaard remlichten zijn ook 2x21watt. En dan nog 2 neon buizen.
Hoeveel stroom kun je van die bekabeling afhalen.
Hoe werkt het uberhaupt? Je raak heel licht je rempendaal aan. Vervolgens wordt er stroom op de remkabel gezet. Maar niet met een relais. Je hoort immers niks klikken. Zit er ergens een remlichtzekering? Hoe werkt die remschakelaar? Kan die de extra neonled buis aan. Zo'n buis neemt nog geen 12watt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Zit me net te bedenken dat je natuurlijk ook nog een aanhanger erachter kan hangen. Dan heb je sowieso weer 2x21 watt extra. Mja. Moet wel goed gaan dan ja.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Knoppie nog nooit gezien. Rempendaal reageert al bij het minste geringste dat je hem aanraakt. Zal toch wel iets anders werken. Als een knopje zou zijn kun je pendaal toch niet heel diep intrappen. Lijkt me dat dan het knopje ook heel diep in zou moeten gaan.
Mocht het toch een knopje zijn hoop ik dat ie wat extra stroompjes aankan.
Mocht het toch een knopje zijn hoop ik dat ie wat extra stroompjes aankan.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

-
- AX Spaster Mammer
Dan moet het geen probleem zijn. Remlicht draden zijn wel niet superdik. Maar wel dik genoeg. Nu ook nooit problemen gehad. Dus 1 buis erbij zal dan wel lukken.kevin.broke wrote:het is een knopje, en 15A doet ie niet moeilijk over
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Dat klinkt een stuk logischer. Dan een knop die heel diep in kan. Ga binnenkort is kijken om de extra buis aan te sluiten. Eerst ff nieuw apktje regelen. Zoveel remlichten is natuurlijk weer afkeur.pcrodent wrote:Als ik het me goed voor de geest haal is het knopje push-to-break (net als die van de handrem!), en door de druk op het rempedaal drukt het pedaal op het knopje tenzij je remt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

P'sies: is zelfde type schakelaar als die van portier-open schakelaartjes. Die worden ingedrukt als 't portier dicht is (en maakt daardoor geen contact).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!