Ok alweer een probleem!
Mijn km teller kabel is kapot!!
Hoe kan ik deze vervangen!!?? het stuk dat aan je dashboard vast zit is afgebroken dus vandaar een nieuwe kabel!
b.v.d
grz. Lex
km teller kabel is kapot!!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
vervangen is niet heel moeilijk!
onafhankelijk van type1 of 2 moet je zoiezo evne je tellerhuis demonteren.
dat wil zeggne; stuur eraf, tellerhuis losschroeven en zachtjes naar voren, dan de stekkers los.
verder onder de kap:
de kmteller kabel is een witte kabel/slang die uit het schutbord komt, even zoeken, die gaat richting de versnellingsbak, net boven de aandrijfassen!
daar zit de kabel vast met een rubberplug, deze plug moet je eruit trekken (is van rubber, dus flexibel, dus dat kan wat vloekwerk opleveren), als de plug eruit is kan je de kabel er zo uittrekken!
tis in feite dus heel envoudig je moet aleen even zien waar alles precies zit!
onafhankelijk van type1 of 2 moet je zoiezo evne je tellerhuis demonteren.
dat wil zeggne; stuur eraf, tellerhuis losschroeven en zachtjes naar voren, dan de stekkers los.
verder onder de kap:
de kmteller kabel is een witte kabel/slang die uit het schutbord komt, even zoeken, die gaat richting de versnellingsbak, net boven de aandrijfassen!
daar zit de kabel vast met een rubberplug, deze plug moet je eruit trekken (is van rubber, dus flexibel, dus dat kan wat vloekwerk opleveren), als de plug eruit is kan je de kabel er zo uittrekken!
tis in feite dus heel envoudig je moet aleen even zien waar alles precies zit!
killer wrote:Dit is dezelfde kabel die voor een stabiele aanwijzer zorgt toch?
het is maar 1 kabel..
als hij heel erg trilt kan hij kapot aan het gaan zijn, je kan m voor de zekerheid even 'vullen'met wd40.. dat wil nog welleens helpen, dus gewoon even achter het dashboard loshalen en dan flink veel inspuiten, loopt dan vanzelf naar beneden
Bij mij wiebelt ie best erg. Soort parkinson...
Als ik de radio niet aan heb en ik rij tussen de 30 en 50 hoor ik hem gewoon herrie maken. Dat is nog iritanter dan het wiebelen. Alssie ermee ophoud vervang ik hem wel. Of als het weer zomer wordt.
Als ik de radio niet aan heb en ik rij tussen de 30 en 50 hoor ik hem gewoon herrie maken. Dat is nog iritanter dan het wiebelen. Alssie ermee ophoud vervang ik hem wel. Of als het weer zomer wordt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.