Heftig dagje gisteren!

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
KMvrtr
AX Master
AX Master

Heftig dagje gisteren!

Post by KMvrtr »

Ik lees net dit in een ander draadje
killer wrote:Zo, heftig dagje vandaag met de autoambulance naar Beneden Leeuwen.
Nou, dan vind ik mijn dagje heftiger!

Gisteren met een AX Chic op de trailer naar Drunen, alwaar ie gesloopt moet gaan worden. (voor onderdelen, zie http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... highlight=)
Bij Hilversum van de weg geplukt door twee bromsnorren. :evil: Kentekenplaat bleek foetsie (?!). Verder vonden de heren dat ik niet verder mocht rijden met deze combinatie. En inderdaad, de Chic is ietsje te zwaar. Ook vonden ze dat ie waardeloos was vastgezet op de trailer.
Onzin, maar goed, ik had geen zin in discussie. Eind van het liedje was dat ik geen boete kreeg en dat ik de trailer naar de volgende parkeerplaats bij Maartensdijk mocht rijden. :|

Daar de Chic van de trailer af gehaald. Brom en Snor kwamen overigens na een half uurtje 'toevallig' weer langs, om even te kijken of ik niet stiekum toch door was gereden.
Leeg trailertje naar Drunen gereden. Terug naar Almere. Lekker eten gekookt (Ossobuco!), kinderen in bed, verhaaltje gelezen, vrouw gezoend en weer terug naar de Chic.

Nu was me al verteld dat ie soms de koelvloeistof eruit gooide. Dat zou zijn omdat de thermostaat af en toe 'vast' zou zitten. Verder was de accu leeg omdat ie al tijdje stil had gestaan.
Naja, paar liter water als voorraad in de AX, gereedschap erbij voor de zekerheid, Volvo ervoor, startkabeltjes eraan en ja hoor, AXje start direct. Volvo op slot en gaan met die banaan!
Temperatuur vliegt direct richting 130 graden. Gauw kacheltje aangezet en de blower vol aan. Lekker warm in de auto, wijzertje kruipt terug naar de 120 graden.
Kilometerteller blijkt niet te werken. Gauw Marc gebeld hoe hard ik bij welk toerental ook alweer rij. Met een kleine 3000 toeren sukkel ik in het donker over de A27 richting Brabant.
Met het verstrijken van de kilometers krijg ik het warmer. Die kachel doet het erg goed! :oops: En de gedachte in het donker te stranden houdt me ook warm. Bij Raamsdonksveer moet ik de A27 af. Onderaan de stoplichten linksaf de A59 op. Braaf rol ik de afrit af naar beneden. Verkeerslichten staan op rood, ik laat de AX uitrollen en trap op de rem........
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Welke rem?
:shock:
Rem, rem, REM, REM!!!

Ok?, geen rem dus. Auto trekt alleen een klein beetje naar rechts.
Handrem dan maar!
Hmmm, dat heeft de vorige eigenaar ook al een paar keer gedaan blijkbaar, want die doet ook vrijwel niks.

Blik in de spiegel, niks achter me.
Blik naar voren, .........gelukkig! Het is groen geworden.
Gauw gas bij en weer door op de A59

Pfffff, dan is autorijden opeens wel weer heel spannend hoor!
Even stoom afgeblazen bij de AX club telefonische hulpdienst.

Snelweg is totaal verlaten. Ik weet dat ik om bij Peters huis te komen nog maar ??n keer een echte afslag moet nemen.
Dus ik besluit om door te rijden. Aanvankelijk was ik van plan om de laatste kilometers nog even flink door te blazen, de dood of de gladiolen!
Dat plan laat ik nu snel varen. Onderweg test ik de remwerking nog een paar keer, toch geen auto's in de buurt. Rempedaal gaat met minder weerstand dan het koppelingspedaal helemaal naar de bodem, en dat gaat al soepeltjes. Pompen levert een flintertje remwerking op, waarbij de auto naar rechts begint te trekken. Maar best is het niet. Ik stel me zo voor dat dit iets weg heeft van remmen met een olietanker.
Even later rol ik de snelweg af, uitdrijvend Drunen in en rechtsaf het straatje in. Ik ben er!
Pfoe............Dat doe ik dus nooit meer!

Met Peter in de C5 weer terug naar de Volvo, en vandaar lekker terug naar huis. Wat een dag.

Moraal van dit verhaal:
Ik ga een Chic slopen!
En voortaan controleer ik een vreemde auto echt voordat ik er in ga rijden.
Dat van die KMteller en die remmen had ie wel eens mogen zeggen. :evil: :evil: Minstens zo belangrijk als dat ie heet loopt. :roll:

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

1 woord.
6 letters

M A Z Z E L !

:lol: respect! :!:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

killer
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by killer »

Inderdaad daar is mijn dagje lang niet zo heftig bij... Man zeker geluk gehad, heel irritant om er achter te komen dat je remmen het niet doen als je rijdt :shock:

Ik had alleen een mega plensbui toen ik de Ax van de trailer afhaalde bij Renard, ik was echt zeiknat (ik ben direct naar de auto gerend maar van dat stukje werd ik al zeiknat). Maar goed staat niet in verhouding :wink:

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Re: Heftig dagje gisteren!

Post by Henk Bats »

KMvrtr wrote:...Nou, dan vind ik mijn dagje heftiger! ....
Dit valt eerder onder het hoofdstuk "Een extreem heftig dagje" en een dag met vreselijk veel geluk, ik denk dat je een volgende keer eerst dat middelste pedaal even uitprobeert :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Hahaha, geweldig verhaal Antoine! Heel veel geluk gehad en meteen maar slopen die werkweigerende roestbak!

Maare, bij Peter neergezet... Gaat die dan toch weer aan een project beginnen... Stiekempjes :roll:
Freude am Fahren.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Damn en dan ook een niet-werkende handrem :D
Oei oei oei mazzel dat je in ??n stukje bent aangekomen man. Klotepolitie ook. Als ze je hadden laten doorrijden had je Chic g??n poging gedaan zichzelf (en jou...) alvast te slopen.
Kijk uit, een Cactussssss

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

whahahhaa

ik blijf het lachwekkend vindne.. had gister echt moeite om me in t ehouden tijdens het bellen hoor :lol:
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

pcrodent wrote:Damn en dan ook een niet-werkende handrem :D
Oei oei oei mazzel dat je in ??n stukje bent aangekomen man. Klotepolitie ook. Als ze je hadden laten doorrijden had je Chic g??n poging gedaan zichzelf (en jou...) alvast te slopen.
Opzich best komisch. De politie vond jouw en je aanhangertje een gevaarlijke combinatie en laten je hem ergens langs de weg neerzetten. Vervolgens ga je met de betreffende auto rijden en vorm je een nog veel grotere bedreiging voor de verkeersveiligheid.
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

arnie wrote:
pcrodent wrote:Damn en dan ook een niet-werkende handrem :D
Opzich best komisch. De politie vond jouw en je aanhangertje een gevaarlijke combinatie en laten je hem ergens langs de weg neerzetten. Vervolgens ga je met de betreffende auto rijden en vorm je een nog veel grotere bedreiging voor de verkeersveiligheid.
antoine vormt met zijn volvo denk ik ten alle tijde een groter gevaar voor de verkeersveiligheid :D
zoveel schade kan een ax met of zonder remmen niet brengen.. een volvo... :roll:
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

ik zie 't helemaal voor me:

Kmvrtr: Hoi Marc
Q01z: Hallo
Kmvrtr: Ik heb een vraagje
Q01z: ow en dat is?
Kmvrtr: mijn remmen doen het niet, hoe kan ik dat oplossen?
Q01z: tijdelijk een andere auto pakken en wachten tot het weer licht is en dan ernaar kijken?
Kmvrtr: maar ik zit momenteel in de auto.
Q01z: vanaf binnenuit kun je het niet ontdekken hoor..
Kmvrtr: nee maar ik zit in de auto en rijd 120
Q01z: ...
Kmvrtr: ...
Q01z: :lol: wh...*WAHAHAHAHA*
Kmvrtr: zucht*
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

arnie wrote: Opzich best komisch. De politie vond jouw en je aanhangertje een gevaarlijke combinatie
Zag net de foto in het verkooptopic, kan me daar wel iets bij voorstellen :roll:

Gelukkig goed afgelopen en je weet het idd wel met een knipoog te vertellen.

En Stephanie van Peter zich vandaag zeker afvragen; zo een had Peter toch laatst naar de sloop gebracht..... zou ie geweigerd zijn :lol:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Hahahhahaha... Aangezien het goed afgelopen is is dit kostelijk leedvermaak :lol:

Post Reply