Nou, dan vind ik mijn dagje heftiger!killer wrote:Zo, heftig dagje vandaag met de autoambulance naar Beneden Leeuwen.
Gisteren met een AX Chic op de trailer naar Drunen, alwaar ie gesloopt moet gaan worden. (voor onderdelen, zie http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... highlight=)
Bij Hilversum van de weg geplukt door twee bromsnorren.

Onzin, maar goed, ik had geen zin in discussie. Eind van het liedje was dat ik geen boete kreeg en dat ik de trailer naar de volgende parkeerplaats bij Maartensdijk mocht rijden.

Daar de Chic van de trailer af gehaald. Brom en Snor kwamen overigens na een half uurtje 'toevallig' weer langs, om even te kijken of ik niet stiekum toch door was gereden.
Leeg trailertje naar Drunen gereden. Terug naar Almere. Lekker eten gekookt (Ossobuco!), kinderen in bed, verhaaltje gelezen, vrouw gezoend en weer terug naar de Chic.
Nu was me al verteld dat ie soms de koelvloeistof eruit gooide. Dat zou zijn omdat de thermostaat af en toe 'vast' zou zitten. Verder was de accu leeg omdat ie al tijdje stil had gestaan.
Naja, paar liter water als voorraad in de AX, gereedschap erbij voor de zekerheid, Volvo ervoor, startkabeltjes eraan en ja hoor, AXje start direct. Volvo op slot en gaan met die banaan!
Temperatuur vliegt direct richting 130 graden. Gauw kacheltje aangezet en de blower vol aan. Lekker warm in de auto, wijzertje kruipt terug naar de 120 graden.
Kilometerteller blijkt niet te werken. Gauw Marc gebeld hoe hard ik bij welk toerental ook alweer rij. Met een kleine 3000 toeren sukkel ik in het donker over de A27 richting Brabant.
Met het verstrijken van de kilometers krijg ik het warmer. Die kachel doet het erg goed!

Welke rem?

Rem, rem, REM, REM!!!
Ok?, geen rem dus. Auto trekt alleen een klein beetje naar rechts.
Handrem dan maar!
Hmmm, dat heeft de vorige eigenaar ook al een paar keer gedaan blijkbaar, want die doet ook vrijwel niks.
Blik in de spiegel, niks achter me.
Blik naar voren, .........gelukkig! Het is groen geworden.
Gauw gas bij en weer door op de A59
Pfffff, dan is autorijden opeens wel weer heel spannend hoor!
Even stoom afgeblazen bij de AX club telefonische hulpdienst.
Snelweg is totaal verlaten. Ik weet dat ik om bij Peters huis te komen nog maar ??n keer een echte afslag moet nemen.
Dus ik besluit om door te rijden. Aanvankelijk was ik van plan om de laatste kilometers nog even flink door te blazen, de dood of de gladiolen!
Dat plan laat ik nu snel varen. Onderweg test ik de remwerking nog een paar keer, toch geen auto's in de buurt. Rempedaal gaat met minder weerstand dan het koppelingspedaal helemaal naar de bodem, en dat gaat al soepeltjes. Pompen levert een flintertje remwerking op, waarbij de auto naar rechts begint te trekken. Maar best is het niet. Ik stel me zo voor dat dit iets weg heeft van remmen met een olietanker.
Even later rol ik de snelweg af, uitdrijvend Drunen in en rechtsaf het straatje in. Ik ben er!
Pfoe............Dat doe ik dus nooit meer!
Met Peter in de C5 weer terug naar de Volvo, en vandaar lekker terug naar huis. Wat een dag.
Moraal van dit verhaal:
Ik ga een Chic slopen!
En voortaan controleer ik een vreemde auto echt voordat ik er in ga rijden.
Dat van die KMteller en die remmen had ie wel eens mogen zeggen.