Arné - Arnie (Peugeot 309 GTI16)
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
bobine kan idd als ie niet goed werkt de ECU mollen.
volgens mij wordt de spanning die dan niet weg kan dan statische spanning op je ECU. is ie niet blij mee, zoals alle computers dat niet zijn...
meestal als dat gebeurt loopt ie echter wel ff een weekje goed ofzo. als ie dus meteen weer kapot is weet je waar je het moet zoeken...
volgens mij wordt de spanning die dan niet weg kan dan statische spanning op je ECU. is ie niet blij mee, zoals alle computers dat niet zijn...
meestal als dat gebeurt loopt ie echter wel ff een weekje goed ofzo. als ie dus meteen weer kapot is weet je waar je het moet zoeken...
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
Maar goed, misschien waren de idee?n wat voorbarig. Begrijp dat ik toch niet zo zkr ben van de verkoop van mijn AX Alhoewel ik d8 al een afspraak te hebben.
oei, volgens mij hebben we een miscommunicatie Arn?, Ik ben mij niet bewust van een afspraak, als dat wel zo is dan bied ik daarvoor mijn excuses aan. Ik heb alleen gezegd dat als ik de peus goed kan verkopen, dat ik dan die van jou koop... maar het wil niet vlotten met de peus en ik heb geen geduld
nogmaals sorry als je er zeker van was, maar ik kan je niks toezeggen todat ik de peus kwijt ben. We gaan zaterdag kijken naar de ex Witte GTi van jou en misschien valt hij wel tegen... dus de opties liggen nog gewoon open hoor
anders sparen we gewoon een beetje meer
no hard feelings en btw mooie saxo joh, ik heb ook eens de bobine stuk gehad van de saxo, en ik geloof dat het iets van 150 euro kostte om het te maken (is een zwak puntje van de saxo)
iig succes met de saxo en het is geen straf om in de musketier te rijden toch
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
kevin.broke wrote:heeft een '99-er al een codesleutel?
dat zou 't idd kunnen zijn.
zou ook eens kijken of die brandstofpomp ook idd pompt... en of ie injecteert.
dus beste is rail ff loshalen en dan kijken met vloeipapier ofzo...
Ik heb nog geen code-slot. Dus lijkt me sterk.
@Rudy, nevermind!
Freude am Fahren.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
met kijken of de brandstofpomp het doet bedoelde ik niet als gevolg van die sleutel. heb zo al eens gezeten met een brandstofpomp die wel geluid maakte maar uiteindelijk door een defect veel te weinig druk gaf.
zo zaten we met onze handjes in het haar i.v.m. een 1.6 8V die wel startte, maar niet altijd, en soms bij doortrekken tussen 3 en 4000 r/min hevig begon te stotteren... hadden we nog geluk met het feit dat we de brandstofdruk uit lieten lezen door de cpu, anders waren we nu waarschijnlijk nog aan het rommelen geweest!
zo zaten we met onze handjes in het haar i.v.m. een 1.6 8V die wel startte, maar niet altijd, en soms bij doortrekken tussen 3 en 4000 r/min hevig begon te stotteren... hadden we nog geluk met het feit dat we de brandstofdruk uit lieten lezen door de cpu, anders waren we nu waarschijnlijk nog aan het rommelen geweest!
Jou saxo heeft in de sleutel een transponder en ik denk dat die nog niet gelinkt is aan je ECU!! Dus kan zijn dat je startonderbreker er opblijft staan. Je kan dit heel goed controleren als je wil starten gaat er een lampje met een sleutel erin branden en dan weet je dat hij op je startblokering staat!
Last edited by robin on ThuJan11, 2007 4:45:38 PM, edited 1 time in total.
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998