Ax Sport van 1-9-1988 hoofdremcilinder
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ax Sport van 1-9-1988 hoofdremcilinder
Hoi.
Wie weet welke hoofdremcilinder ik nodig heb voor mijn Sport van 1-9-1988 (phase 2)? Via Citroen heb ik een 20.6mm meegekregen, op de zijkant van mijn kapotte staat echter het getal 19. Nu weet ik niet zeker of dat nummer ook echt de diameter aangeeft? Maakt het uit als ik de grotere monteer terwijl ik eigenlijk de kleine zou moeten hebben?
Op h-base geven ze 20.6 aan voor Sports tot 1-1-1988. Maar bijvoorbeeld voor de 1.1inj. geven ze zowel 20.6 als 19mm aan...
Wie helpt mij uit de brand? Als ik de verkeerde heb kan ik hem nog even snel omruilen (toch een ding van 80 euro).
Michiel
Wie weet welke hoofdremcilinder ik nodig heb voor mijn Sport van 1-9-1988 (phase 2)? Via Citroen heb ik een 20.6mm meegekregen, op de zijkant van mijn kapotte staat echter het getal 19. Nu weet ik niet zeker of dat nummer ook echt de diameter aangeeft? Maakt het uit als ik de grotere monteer terwijl ik eigenlijk de kleine zou moeten hebben?
Op h-base geven ze 20.6 aan voor Sports tot 1-1-1988. Maar bijvoorbeeld voor de 1.1inj. geven ze zowel 20.6 als 19mm aan...
Wie helpt mij uit de brand? Als ik de verkeerde heb kan ik hem nog even snel omruilen (toch een ding van 80 euro).
Michiel
Auto's: AX sport type 1b, BX 19 tzi break, Mercedes L508dg, Volkswagen Lupo 1.4 16v
volgens mij maakt he tniet zoveel uit welke hoofdremcilinder je pakt, tenminste, het werkt allebij. alleen is het volgens mij wel zo dat die 20.6mm meer olie verplaatst en dus een hogere remdruk kan geven..
ik zou m voor de zekerheid wel even omruilen, ook omdat je voor dat geld gewoon het beste wil hebben en al helemaal hetgeen wat je hebt gevraagt!
(q01z)
ik zou m voor de zekerheid wel even omruilen, ook omdat je voor dat geld gewoon het beste wil hebben en al helemaal hetgeen wat je hebt gevraagt!
(q01z)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Dan moet ik het doosje weer even dichtlijmen... Als ze het niet terug willen nemen probeer ik het hier wel mee, of gaat dan alles aan gort door de hogere remdruk?
Anders binnenkort een 20.6mm hoofdremcilinder te koop.
Anders binnenkort een 20.6mm hoofdremcilinder te koop.
Auto's: AX sport type 1b, BX 19 tzi break, Mercedes L508dg, Volkswagen Lupo 1.4 16v
kapot zal het niet gaan,
je remt alleen harder
ennuhm volgens mij past het, de plunjer zit IN je hoofdremclinder, en wordt aangedreven door een stomp stukje metaal
opzich maakt de diameter dus niet uit
de aansluiting is verder hetzelfde.
grotere remdruk is trouwens voor je remvermogen zeer gewenst!
maaruhm, je hebt dus een sport.. dan ga ik bijna vereisen dat je een wie=wie aanmaakt! zoveel sports hebben we niet binnen de club!
je remt alleen harder
ennuhm volgens mij past het, de plunjer zit IN je hoofdremclinder, en wordt aangedreven door een stomp stukje metaal
opzich maakt de diameter dus niet uit
de aansluiting is verder hetzelfde.
grotere remdruk is trouwens voor je remvermogen zeer gewenst!
maaruhm, je hebt dus een sport.. dan ga ik bijna vereisen dat je een wie=wie aanmaakt! zoveel sports hebben we niet binnen de club!
q01z wrote:maaruhm, je hebt dus een sport.. dan ga ik bijna vereisen dat je een wie=wie aanmaakt! zoveel sports hebben we niet binnen de club!
Wel scherp blijven he Marc:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=10023
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Ik zie dat Jan me al voor is geweest, je moet wel bij de les blijven Marc
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM