Motor doet raar
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Motor doet raar
Hai allemaal ik heb sinds kort het gevoel dat het niet helemaal goed zit in mn motor. Als ik in zn 1 of 2 even gas geef en het gas dan los laat lijkt het net of mn gasklep ofzo nog even open blijft staan. Het geluid lijkt dan heel even door te lopen en de toerenteller loopt ook heel traag terug, ik had het gevoel dat de toerenteller eerst een stuk sneller terug liep. In zn 3 en 4 loopt ie wel weer sneller terug nadat ik mn gas loslaat. Stationair LIJKT (weet nog niet zeker ff testen) mn toerental ook hoger.
Weet iemand of er iets misschien kapot is en wat dit is? (ik heb mn ecu een tijdje geleden al 2 keer gereset)
Weet iemand of er iets misschien kapot is en wat dit is? (ik heb mn ecu een tijdje geleden al 2 keer gereset)
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 72
- Joined: MonMay29, 2006 10:02:56 AM
- Location: Oss
-
- AX liefhebber
- Posts: 452
- Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
- Location: Poortvliet
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 452
- Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
- Location: Poortvliet
- Contact:
Monda wrote:Stuntmannetje wrote:Gaskleppositie meter heb ik eventueel en stappenmotor ook. Maar wat voor motorblokje heb je?
hm dat weet ik niet heb er weinig verstand van... heb een AX 1.1i vulcane... Waar kan ik dat checken>? en hangt het grote brandstof verbruik met dit probleem samen?
Hum ok dat past dus niet dat van mij is 1.4
Monda wrote:hm dat weet ik niet...
Monda wrote:heb een AX 1.1i volcane...
Je spreekt jezelf nogal tegen: je noemt daar precies wat voor motor er in je auto zit: 'n 1.1 injectie.
Gemiddeld verbruik van Volcane's is -bij een NORMALE rijstijl- zo'n 675km op een tank.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ik heb pas soortgelijke problemen gehad.
Bij mij waren het de temperatuur sensors die het probleem veroorzaakte. Die waren ietwat geoxideerd. Niet eens zichtbaar.
Even de stekkers losgeklikt en opnieuw vastgezet en het was over.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=11534
Bij mij waren het de temperatuur sensors die het probleem veroorzaakte. Die waren ietwat geoxideerd. Niet eens zichtbaar.
Even de stekkers losgeklikt en opnieuw vastgezet en het was over.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=11534
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Mark wrote:Ik heb pas soortgelijke problemen gehad.
Bij mij waren het de temperatuur sensors die het probleem veroorzaakte. Die waren ietwat geoxideerd. Niet eens zichtbaar.
Even de stekkers losgeklikt en opnieuw vastgezet en het was over.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=11534
Ik ga eens kijken...waar zitten die stekkers?
Doorgaans in je cylinder kop onder je thermostaat.
Oftewel voor leken... Als je voor je auto staat met motorkap open...
Zie je die zwarte deksel op je motor. Rechts ervan en dan de zijkant van je motor. Daar zitten stekkers in. Die ff eruit halen. Schoonmaken. En terugsteken.
Als je het met draaiende motor doet gaat als het goed is je motor opeens raar doen. Dit omdat je computer daan geen temperatuur meer ontvangt. Blauw of groen stekkertje. 2 stuks.
Oftewel voor leken... Als je voor je auto staat met motorkap open...
Zie je die zwarte deksel op je motor. Rechts ervan en dan de zijkant van je motor. Daar zitten stekkers in. Die ff eruit halen. Schoonmaken. En terugsteken.
Als je het met draaiende motor doet gaat als het goed is je motor opeens raar doen. Dit omdat je computer daan geen temperatuur meer ontvangt. Blauw of groen stekkertje. 2 stuks.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Monda wrote:mja ik heb 2 keer gekeken en rij 1 op 10 rij neit zuinig maar dan nog vind ik het onwijs veel, daarom d8 ik dat het hier misschien mee te maken zou kunnen hebben...
1:10?
Zelfs een GT carb doet nog zuiniger!!
Ik heb met m'n vorige Volcane 735 km op een tank gehaald en met m'n huidige Volcane zelfs 758 km! (maar toen was 'ie ook echt LEEG! )
Een 1:1i moet op z'n slofjes toch wel minstens 1:15 kunnen doen.
1:10 is naar mijn idee dus echt helemaal niet normaal!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!