Na enig gepruts met mijn startmotor (de bekende tik met de hamer ) heb ik de startmotor getracht te vervangen. Helaas gaf de nieuwe startmotor (nouja nieuw, van de sloop) slechts een tik als je start. Hij lijkt wel wat te doen maar met een tik stopt hij.
Tot voor kort nooit problemen met de accu & aanduwen gaat ook prima.
Mijn vraag: moet je iets bijzonders doen met het inbouwen van de startmotor of is het gewoon schroeven en draaden aansluiten?
er zijn verschillende startmotors van ax
op 1.1 is anders dan 1.4
misschien dat daar het probleem zit?
verder is startmotor gewoon plug en play als de tandwielen goed in elkaar over lopen
Flamme wrote:er zijn verschillende startmotors van AX op 1.1 is anders dan 1.4 misschien dat daar het probleem zit? verder is startmotor gewoon plug en play als de tandwielen goed in elkaar over lopen
alleen het vermogen van die startmotoren is verschillend.. maar dat zal het niet zijn..
van een diesel issie wel anders (langere starterskrans ofzoiets weet ook niet.. keertje opgevangen )
dit wattie bij jou doet lijkt wel een relais dat blijft hangen..
weet je zeker dat je de draadjes (+/-) er allemaal op hebt gedaan? vast wel.. maar toch
OK, ik zal vanavond nog eens naar de aansluitingen kijken, maar volgens mij kan je daar niet zo heel veel aan fout doen.
Het betreft een AX 1.1, dus als het al een startmotor van een 1.4 is dan moet ie volgens mij gewoon lopen.
Kan je het ding op de een of andere manier testen? Gewoon loskoppelen van de motor en proberen te starten?
Na enig gepruts met mijn startmotor (de bekende tik met de hamer ) heb ik de startmotor getracht te vervangen. Helaas gaf de nieuwe startmotor (nouja nieuw, van de sloop) slechts een tik als je start. Hij lijkt wel wat te doen maar met een tik stopt hij.
Tot voor kort nooit problemen met de accu & aanduwen gaat ook prima.
Mijn vraag: moet je iets bijzonders doen met het inbouwen van de startmotor of is het gewoon schroeven en draaden aansluiten?
Alvast bedankt,
Tjerk
Hmsss, dat heb ik enige maanden geleden ook gehad Het eerst met een hamertje tikken en dat ie daarna pas start. Is het bij jij ook dat als je wilt starten, helemaal geen geluid maakt?? Zo ja, lijkt het mij heel goed mogelijk dat het contactrelais is. Ik heb zelf een gereviseerde startmotor gekocht (met aftrek van statiegeld 21 pegels geloof ik heb ik iets in de 60 eurootjes voor betaald.
OK, dus toch niet goed opgelet met de draaden. Er blijken twee aarde draaden en een rode draad (relais neem ik aan) aangesloten te moeten worden terwijl ik slechts een aarde draad en de rode draag aansloot. Tsja, dan is het circuit blijkbaar niet gesloten.
Ja, ik heb gezien dat dit een oud topic is, maar mijn vraag lijkt me hier het meest gepast.
De startmotor van mijn AX (1.1i type2) blijft bij een koude start heel ff hangen. Piepend geluid. Kan dit aan de relais liggen en zit deze relais aan de startmotor zelf?
Mocht ik de startmotor eraf halen, moet ik dan nog rekening houden met olie? Of zit er op deze plek geen olie? (Domme vraag misschien, maar liever een domme vraag dan een plas olie op de straat).
Van startmotors weet ik niet zo veel, tenminste niet als het op electronica aan komt.
Wel kan ik je vertellen dat er g??n olie aan te pas komt. Je kunt hem er dus veilig vanaf schroeven.
Oh ja, en mijn complimenten van het opdiepen van een oud draadje. Ik kan het altijd zeer waarderen als iemand eerst even zelf zoekt in plaats van direct een nieuw draadje te open.