Ik heb mijn beide aandrijfashoezen kapot (wielkant), weet iemand of je de homokineet van de aandrijfas kan halen? ik heb vroeger eens bij ??n van mijn bx'en een hoesje vervangen, en hier heb ik toen de as met een griptang achter de stabilisator vastgezet en toen met een ferme klap met de hamer de homokineet van de as geslagen.
dan kun je namelijk mooi een origineel (lees: sterker) hoesje monteren.
Wie heeft hier ervaring mee?
Henk, het lijkt er inderdaad op dat dat bij een AX niet kan!
Wij hebben vandaag het zelfde geprobeerd, nadat mn zwager (BX) het van de week wel had gedaan, maar die as van die AX kan volgens ons niet uit elkaar!
Tsja dat zitten wij ons ook af te vragen!
Misschien dat we er morgen nog even mee verder gaan knutselen!
Mocht jij er eerder uit zijn laat het dan asjeblieft weten!
hmm.. morgen ga ik het oude jaar uitzwaaien ....
maar laat het maar even weten, ik was eigenlijk van plan om de as eruit te halen en hem in de bankschroef te zetten, en dan er met de hamer er tegenaan...
maar dat word niet eerder dan volgend jaar woensdag.....
nou ja in ieder geval succes en alvast de beste wensen
Ik heb bij onze AX ook 1 hoesje stuk.
Ik neem aan dat je gewoon de kyneet van de as af kan slaan net als bij andere auto,s.
Ik ga het gewoon proberen.
Hoe krijg je anders het nieuwe hoesje erom??
Van de andere kant zal het ook niet lukken omdat dat hetzelfde idee is.
Ze hebben het er in de haynes over dat je dan eerst de homokyneet aan de bakzijde eraf moet halen.. (met 'n 3armige trekker) Die moet er wel afkunnen als ik het zo les. En via die kant moet je de rubber voor de homokyneet aan de wielzijde erop schuiven...
Dat maak ik er uit op iig. In de Haynes staat het allemaal wel duidelijk omschreven, samen met foto's
wij op de zaak hebben speciale hoezen, en met een hoezen spreider monteren we die gewoon terwijl we de homo kineet op de as laten zitten (deze rekt dus de hoes extreem op zonder dat deze scheurt of vorm verliest).
Henri106 wrote:wij op de zaak hebben speciale hoezen, en met een hoezen spreider monteren we die gewoon terwijl we de homo kineet op de as laten zitten (deze rekt dus de hoes extreem op zonder dat deze scheurt of vorm verliest).
zijn deze hoezen net zo sterk als origineel?
of moet ik dan over een halfjaar weer?
Henri106 wrote:wij op de zaak hebben speciale hoezen, en met een hoezen spreider monteren we die gewoon terwijl we de homo kineet op de as laten zitten (deze rekt dus de hoes extreem op zonder dat deze scheurt of vorm verliest).
dat is idd de ideale makkelijke goedkope en simpele manier.
bevestigen vind ik nog steeds K maar is niet anders
even een update: linkse hoes zat inie-mini gaatje in, deze ontvet en met innotec rubber gasket gerepareerd, rechts een universele hoes geplaatst met behulp van afgezaagde frisdrankfles en een beetje vet, 2 remslangen vernieuwd voor, en gisteren herkeuring gehad, auto is goedgekeurd met ??n band als adviespuntje
nog even een beetje nieuwe olie en een filtertje erin en dan kan die weer tot 25-01-2008.
wie heeft er nog een paar goede banden al dan niet op velg?
145/70-13 of 155/70-13
of een set lichtmetaal wat in de rechte wielkasten past?
Henri106 wrote:@Henk-1970: Dat gaat zonder problemen, en deze hoezen zijn net zo sterk als origineel !
@Joost: idd, al gebruiken wij deze alleen bij dit soort gevallen. Proberen toch normaal een standaard hoes tegebruiken. Is voor ons iets minder werk.
@ Henri106. Ik zit met hetzelfde probleem v.w.b. die hoes. Nu heb ik nog een probleem en dat is dat de linker homokyneet, (wielzijde) waarschijnlijk verrot is. Bij max. stuuruitslag bonkend geluid van linkervoorzijde. Zit ik dus nog steeds met de vraag: Is deze homokyneet los te vervangen of moet ik dan de complete aandrijfas vernieuwen?