Nodig nu ze hier 'weigeren' het nw beleid uit te voeren.[/quote]
mmm hoe ga ik dit zeggen zonder dat ik iemand kwets. Ach probeer het gewoon. De praktijken van de regering zoals dat nu gebeurt doen me een beetje denken aan wat ik gehoord heb over ww2 namelijk een boel mensen op transport naar het buitenland. Zullen vast wel een paar mensen tussen zitten die hier lekker veel geld kunnen verdienen, maar ongetwijfeld worden er ook mensen nu de dood ingejaagt. Sommige mensen die gewoon netjes nederlands praten kinderen zitten hier op school, en spreken hun moedertaal geeneens. Tevens zijn er een heleboel mensen die hier al 3 generaties zitten en nauwelijks nederlands praten. Dan vind ik de keus voor wie er mag blijven en niet nogal krom.
Toch nog best netjes verwoord al zeg ik het zelf
Oeps realiseer ik me net best wel off topic.
ff link naar ontopic vind dat polo 86C mag blijven want het forum is nog lang niet vol
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
leij78 wrote:Toch nog best netjes verwoord al zeg ik het zelf
Oeps realiseer ik me net best wel off topic.
ff link naar ontopic vind dat polo 86C mag blijven want het forum is nog lang niet vol
vin alles best maar *zeikmode aan* de basis moet wel de ax blijven *zeikmode uit* zoals iedereen weet is iedereen hier welkom. sommige uitspraken die hier gedaan zijn, zijn ronduit zielig en zwaar onvolwassen te noemen (staat de zeikmode wel uit ). ag ja
eej de mzzl
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Begrijp me niet vergeet.
Er zijn mensen die ECHT niet terug kunnen.
Maar er zijn OOk die hier WEL voor hun lol komen.
Helaas zijn het juist die mensen die het verpesten.
Als er ander autoliefhebbers/-sters komen is dat ook
integreren. Als je negatieve ervaringen hebt is het
wel eens moeilijk. Niks negatiefs bedoeld.
Denk dat ik het beter (misschien iets anders en dus
duidelijker) had moeten verwoorden...
Handjes wrote:Aargh, nu ik die avatar zie weet ik ook al weer wat een hondehokken het zijn.
Euhhh.....
Euh, ja sorry. Heeft niks met jou als persoon te maken overigens Van harte welkom.
Ik vind het schattig uitziende wagens en ben zelf opgegroeid in een heuze Derby. Maar helaas helaas, als je in een Citroën stapt, merk je toch wel een klasse verschil. Nu is een AX wel wat kleiner dan een Polo, maar met name onderstel, comfort en motorisch veel volwassener. Over het uiterlijk van een AX valt trouwens ook wel een en ander te zeggen En eigenlijk zou je de Polo met een Visa moeten vergelijken (jaren 80) of Peugeot 205. De Polo van begin jaren 90 is een beetje treurig design.
Ik denk dat een Polo juist verder is als een AX..... is meer auto en solider.... dat is mijn mening...
Bekijk alleen het dashboard van een Polo 2 maar eens... en vergelijk die met een AX....
Polo 86C wrote:Ik denk dat een Polo juist verder is als een AX..... is meer auto en solider.... dat is mijn mening... Bekijk alleen het dashboard van een Polo 2 maar eens... en vergelijk die met een AX....
daarom bestaat er ook een type 2 van de AX
en uiteindelijk bestaat er geen AX 3 maar een saxo en saxo2 en nu de C2 als 3 deurs en de C3 als 5 deurs
Polo 86C wrote:Ik denk dat een Polo juist verder is als een AX..... is meer auto en solider
Wat bedoel je met meer auto en solide? Comfort, verbruik, interieurruimte, gebruiksgemak, gebruikte materialen, onderstel, wegligging, besturing, aanschafprijs?
Polo 86C wrote:Ik denk dat een Polo juist verder is als een AX..... is meer auto en solider.... dat is mijn mening... Bekijk alleen het dashboard van een Polo 2 maar eens... en vergelijk die met een AX....
solider ? een ax word een kleine halve meter korter as je er meej 80 km/u een andere auto mee ramt / hoeveel wordt een polo korter ?? :D:D
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny wrote:solider ? een AX word een kleine halve meter korter as je er meej 80 km/u een andere auto mee ramt / hoeveel wordt een polo korter ?? :D:D
Ik weet niet precies wat je hier mee wilt zeggen eigenlijk. Trouwens vermoed ik dat je het niet overleeft. Die halve meter zou wel eens 2 meter kunnen zijn... Zal niet veel anders zijn bij een Polo of andere compacte jaren 80 wagen. AX is veilig tot zo'n 40 km/h. Daarboven moet je je ernstig zorgen gaan maken over je knieen en de rest...
Haha Denny is het levende bewijs dat dat te overleven valt
Hangt er maar net vanaf als een auto met een noodgang achterin komt is de kans wat groter dat je het overleeft als dat ie door je deur naar binnen komt gedag zeggen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
leij78 wrote:Zijn er geen testgegevens beschikbaar? Denk dat de polo het wel wint qua veiligheid... Vooral van type 1. Das wel erg dun plaatwerk.
Er is echt geen verschil tussen type 1 en 2 AX hoor qua veiligheid.
Ik denk dat de Polo inderdaad 15 cm meer kreukelzone heeft... Maar kooivervorming zal ook gigantisch zijn. Als voorbeeld hierbij een Rover 100 uit 1996. Let even op de A-stijl en bekijk even hoe je er in zit, waar je knieen zitten, etc. Dit is met 63 km/h en auto is +/- 7 jaar jonger.
Die rover was dan ook de slechtst scorende wagen in die tijd wat betreft veiligheid. Maar met een snelheid van 63km/h wil ook niet met de focus crashen Zelfs niet met een "dikke" bmw of wat dan ook.
veiligheid zit in je hoofd, en bij je rechtervoet.
bij 80 zit je in elke auto wel in een rolstoel.
het gaat om de g-impact die je lichaam niet kan hebben.
een veilige deur weegt net zoveel als een hele ax,
een airbag is nogal gevaarlijk als ie klapt met je hand boven op het stuur...
het is zo betrekkelijk allemaal...
wat wel heel gevaarlijk is, is wat ik laatst had,
al die mooie luxe auto`s met abs, asr, etc reden me nogal hard voorbij bij zaandam, zoab met sneeuw en wind... ik voelde na bijsturen duidelijk dat het niet pluis was...
3 km verderop, krommenie, scherpe bocht...
die 3 auto`s in de vangrail, en ik er rustig langs met 30...
bij een botsing vinden eigenlijk 3 botsingen plaats auto tegen iets anders. Jij tegen de auto, en je organen tegen jij. De 2e is meestal het vervelendst.
Je kan heel wat g-krachten hebben hoor alleen wel voor korte duur. Als een formule1 tegen de muur gaat kunnen er krachten ontstaan van boven de 100G wat zoiets wil zeggen als dat je effies met 100 keer je eigen gewicht aan de kant gezet wordt. Omdat dit heel kort duurt overleef je het. (Discovery J????)
Beste manier van veilig rijden is niet. Ook al rijd je altijd braaf en o zo veilig op het moment dat iemand anders besluit om tegen jou aan te rijden heb je een probleem. Je kan alleen het risico verkleinen en iedereen weet wel hoe dat moet.
Maar dat is het mensen hebben stress nodig om zich lekker te voelen een bepaalde mate van spanning. Daarom gaan sommige mensen harder dan goed voor ze is om de spanning. Haast is een kutsmoes want het scheelt hooguit een 5 minuten in het uur.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Ik ben het volledig met Sander en Eric eens hierboven.
Maar de vraag staat nog steeds open: wat bedoel je met meer auto en solide? Comfort, verbruik, interieurruimte, gebruiksgemak, gebruikte materialen, onderstel, wegligging, besturing, aanschafprijs?
Eric wrote:veiligheid zit in je hoofd, en bij je rechtervoet.
een veilige deur weegt net zoveel als een hele AX, een airbag is nogal gevaarlijk als ie klapt met je hand boven op het stuur...
het is zo betrekkelijk allemaal...
wat wel heel gevaarlijk is, is wat ik laatst had, al die mooie luxe auto`s met abs, asr, etc reden me nogal hard voorbij bij zaandam, zoab met sneeuw en wind... ik voelde na bijsturen duidelijk dat het niet pluis was... -eric-
Het eerste de AIRbag ik was blij dat de vrouw deze niet in de auto had tijdens de aanrijding, nu kon ze met 2 handen aan het stuur de auto opzij zetten, dat gaat niet meer als dat ding in je toeter heeft gezeten en je het stuur even los hebt gelaten.
en TJA ABS en alles is leuk voor de ander, grensverleggend, en zeker zo gevaarlijk voor achteropkomend verkeer door de grotere remvermogen helaas!
Uhm ABS is niet een kortere rem weg is alleen voor dat je kan remmen en uitwijken te gelijk !!
Rem net zo hard in drukken tegen het blokeren aan geeft het best resultaat.
Greatings Jeffry
Misschien een keertje slipcursisje doen met zun allu
Type en Spellings Fouten voorbehouden !!!
Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben
Ik denk dat met solide wordt bedoeld: het gevoel van veiligheid dat je hebt als je een auto instapt.
?k voel tot op zekere hoogte veilig in m'n ax, dwz zeggen totdat het op een botsing aankomt
Een groot deel van de ongelukken kun je zelf voorkomen zoals net gezegd wordt, want het kan geen toeval zijn dat de 1 veel vaker ongelukken krijgt dan de ander