weet iemand hoe je een start motor van een ax 1.1i first uit 92 vervangt
ik heb de dynamo al vervangen, omdat mij verteld werd dat het ook mijn startmotor was. ik heb vandaag iemand van de anwb gehad, en die sloeg aan de kant van mijn accu op de motor en inderdaad hij starte. deze man vertelde dan mijn startmotor en dynamo verschillende delen zijn.
ik heb een garageboek van de ax maar daar staat niets in over startmotors vervangen, alleen welke types er zijn.
hopelijk weet iemand hoe het moet en waar deze zit, ik heb een extra motor liggen dus dna kan ik eventueel iets omzetten.
allemaal een fijn uit einde toegewenst en ik hoor het gauw
gr richard
startmotor vervangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
klikkerdeklik hier
Daar staat een technisch handboek voor zo'n beetje alles aan de AX. Heb je daarna nog vragen, stel ze hier gerust!
Korte samenvatting:
Luchtaanzuigsysteem eraf halen. Voor het gemak de bougieskabels en de accu ook eraf halen. Kabels die aan de startmotor zitten loshalen. Is even priegelen want je kunt er niet lekker bij. Drie bouten loshalen (let op: eentje zit aan de andere kant vast, die kon ik dus eerst niet vinden). Ouwe eraf, nieuwe erop en alles weer vastmaken.
Niet moeilijk op zich, maar je kunt er slecht bij.
En ondanks wat het handboek op de link bovenaan zegt: van onderaan de auto kun je er NIET het handigst bij. Gewoon van bovenaf doen.
Succes!
Daar staat een technisch handboek voor zo'n beetje alles aan de AX. Heb je daarna nog vragen, stel ze hier gerust!
Korte samenvatting:
Luchtaanzuigsysteem eraf halen. Voor het gemak de bougieskabels en de accu ook eraf halen. Kabels die aan de startmotor zitten loshalen. Is even priegelen want je kunt er niet lekker bij. Drie bouten loshalen (let op: eentje zit aan de andere kant vast, die kon ik dus eerst niet vinden). Ouwe eraf, nieuwe erop en alles weer vastmaken.
Niet moeilijk op zich, maar je kunt er slecht bij.
En ondanks wat het handboek op de link bovenaan zegt: van onderaan de auto kun je er NIET het handigst bij. Gewoon van bovenaf doen.
Succes!
Kijk uit, een Cactussssss
-
- Welkom nieuw AX lid