Vanmorgen bleef mijn handrem even vastzitten (min 4 graden -> vastgevroren). Na wat heen en weer bewegen van de handrem-hendel en een beetje voor- en achteruit rollen was het weer los. Er is vast wel iemand met ervaring hiermee: het zit waarschijnlijk in de kabel, maar hoe verhelp je het makkelijk?
De handrem liep de laatste tijd al wat stroever (roest?).
bevroren handrem
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Als-ie de laatste tijd steeds stroever gaat, controleer de kabels dan eens. Want dat hoort niet. Kon wel eens zijn dat de kabels op zijn en gaan rafelen. Dan trek je ze binnenkort stuk en moet je ze toch vernieuwen (niet werkende handrem is ook APK-afkeur, dacht ik). Als je de indruk hebt dat je de handrem steeds verder omhoog moet trekken, dan duidt dat ook op kabels die op hun einde lopen (kan dan ook gewoon zijn dat de stelschroef niet vast genoeg zit en daardoor slipt, maar daar gaat je handrem niet stroever van). Typische plekken voor rafeling zijn de stukken waar de kabels in of uit de mantel komen, en plekken waar de kabel geknikt wordt (vaak op bevestigingspunten van de mantel).
En inderdaad: gewoon in de versnelling parkeren (behalve als je een alarm hebt waarmee je ook op afstand kan starten).
En inderdaad: gewoon in de versnelling parkeren (behalve als je een alarm hebt waarmee je ook op afstand kan starten).
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Starter
TwoTone wrote:Als je ermee stilstaat.. gewoon de anwb bellen Heb ik ook weer wat tedoen
ik ben benieuwd of de anwb daar daadwerkelijk voor komt. Laatst wel nog omdat mijn ruitewisser het niet meer deed (kogel-scharniertje versleten): hoe suf kan het leven zijn. Maar in de regen sta je dan dus wel mooi stil.
Maar allemaal bedankt voor de tips. Ik denk dat ik er toch wat aan ga doen: ik vind de handrem wel handig tijdens het rijden (hellinkje-voor-het-stoplicht enzo). In de versnelling zetten kan ook, maar ben ik altijd bang dat ik toch een keer vergeet de koppeling in te trappen bij het starten...
Waar haal je trouwens een nieuwe kabel? Citro-dealer of kan het ook makkelijker?
-
- AX Spaster Mammer
ArieKanarie wrote:Maar allemaal bedankt voor de tips. Ik denk dat ik er toch wat aan ga doen: ik vind de handrem wel handig tijdens het rijden (hellinkje-voor-het-stoplicht enzo). In de versnelling zetten kan ook, maar ben ik altijd bang dat ik toch een keer vergeet de koppeling in te trappen bij het starten...
Ik zou in de winter toch de handrem tijdens parkeren niet gebruiken. Je moet jezelf gewoon aanleren ?ltijd de koppeling en rem in te trappen tijdens starten. Anders als je straks een keer in andersmans auto rijdt en die parkeert wel in versnelling...
Ik moet het ook wel, wij parkeren altijd in de versnelling, en de renault moet je om te starten koppeling en rem intrappen, anders kan je hem niet eens starten. (kan je drukken op t knopje wat je wil, maar dan gilt alleen maar 'druk de koppeling en rem in')
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Meltdown wrote:Dat is niet waar. Bij onze renault megane kan ik met de keycard alles overriden, gewoon keycard in gleuf drukken en hij start wel.
Wij hebben dan wel een automaat. weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben.
Greetz
Automaat heeft geen koppelingspedaal, h?!
(Automaat heeft koppelomvormer)
En een automaat zet je (altijd) in Parkeerstand als je 'm afzet.
Als je een goeie rij-instructeur hebt gehad bij je rijlessen, dan is je toen al verteld dat je als het vriest, of als er kans is op vriezen, je NOOIT je handrem moet aantrekken als je je auto parkeert.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!