Remblokken vervangen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
KDL
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Remblokken vervangen

Post by KDL »

hoi

Ik wil mijn remblokken vervangen, omdat ik de auto al bijna 2 jaar heb en merk dat het remmen minder goet gaat als in het begin, tijdens het testrijden van een andere AX viel de betere remkracht me ook op...

hier nu het probleem,

hoe moet ik die dingen verwisselen, want in de howto moet je olie eruit halen enz..., maar is dat altijd of als je de schijven ook wilt vervangen?

Ik dacht zelf, ik haal die oude eruit en gooi gewoon nieuwe van de brezan erin.

weet iemand waar ik anders nog remblokken kan scoren in/rond Amsterdam, brezan is goedkoper dan dealer denk ik.

ok hoor het gauw hoop ik,
groetjes

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

olie eruit halen? Uit je remblokken?
Ff de schijven schoonspuiten met remmenreiniger na het vervangen is wel slim, zit vet op van je vette handen.
Bij brezan is het inderdaad goedkoper.

Ik zal eerst maar eens kijken of inderdaad je blokken op zijn, misschien moet je wel nieuwe remvloeistof bijvoorbeeld.

KMvrtr
AX Master
AX Master

Post by KMvrtr »

Even voor alle duidelijkheid: remvloeistof hoeft er niet uit om remblokken te vervangen. Voor het vervangen van de remschijven trouwens ook niet.
Dat neemt niet weg dat het waarschijnlijk geen kwaad kan om die na al die jaren eens helemaal door nieuwe te vervangen. Alleen daarvan gaat je AX vaak al beter remmen.

Post Reply