XBXG's AX 1.1i Volcane (1995)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

XBXG
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 136
Joined: TueDec12, 2006 12:58:27 AM
Location: Haarlem

XBXG's AX 1.1i Volcane (1995)

Post by XBXG »

Hallo beste forummers,

Eerst zal ik mij even voorstellen:
Ik ben Wouter Bregman, 26 jaar en wonende in Hilversum.
[edit: dit er even bij gezet na de Wie=wie-sticky te hebben gelezen]

Nu ik de stap heb gemaakt van BX naar AX, is het natuurlijk tijd om de nieuwe aanwinst te laten zien.

Vanmiddag heb ik namelijk mijn allereerste AX gekocht.
Het gaat om een zwarte AX 1.1i Volcane uit 1995.

In 2004 is deze AX in Limburg gekocht. Daar komt de auto ook vandaan (Citroën Janssen in Heythuysen). Toen was de km-stand nog 75.000 en nu in 2006 staat er 136.000. Er is dus behoorlijk wat mee gereden de afgelopen 2 jaar.

Geen deukjes, geen (grote) krasjes, maar wel nog het een en ander te doen. Zo zat de voorbumper namelijk los aan de linker kant. Ook werken de mistlichten niet. De ruitenwisser slaat over het rechter voorscherm heen en niet echt aan de linker kant van de voorruit, het (P)(!)-lampje flikkert steeds op tijdens het rijden (handremschakelaartje waarschijnlijk ff fixen) en nog wat kleine dingetjes. Zo moet er een nieuw zonneklepje in omdat de oude krom was gebogen door de vorige eigenaresse.

Dan is het nu tijd voor de foto's:. :grin: :grin:

Image

Image Image Image

Image Image Image
    Last edited by XBXG on SatDec16, 2006 9:43:20 PM, edited 2 times in total.

    kevin.broke
    AX Spaster Mammer
    Posts: 7633
    Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

    Post by kevin.broke »

    :o Welkom Wout! :D

    Mooi bakkie!

    XBXG
    AX liefhebber
    AX liefhebber
    Posts: 136
    Joined: TueDec12, 2006 12:58:27 AM
    Location: Haarlem

    Post by XBXG »

    Hehe, ik wist wel dat ik jou hier zou tegenkomen. :D :D

    Wellicht zullen anderen van het Citro?n-Forum mij ook al kennen.

    kevin.broke
    AX Spaster Mammer
    Posts: 7633
    Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

    Post by kevin.broke »

    weer een crosspost, maar: kom je morgen ook? :D

    Rob GT
    AX Master Spammer
    AX Master Spammer
    Posts: 2084
    Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
    Location: Lelystad-Haven

    Post by Rob GT »

    Haha, ik had al gezien dat je had gereageerd op het topic waarin deze auto te koop stond hier op het forum, maar had niet gedacht dat hij voor jezelf was! Maar waarom nu dan geen BX meer, of blijft ie gewoon? Hoeveel heb je er daar wel niet van gehad?

    Leuke auto hoor Wouter! Veel plezier ermee! Zal wel ff wennen zijn van zo'n BX naar een AX.
    Image

    Buks
    AX liefhebber
    AX liefhebber
    Posts: 548
    Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

    Post by Buks »

    Een flikkerend (P) lampje tijdens het rijden kan ook een te laag remvloeistofniveau betekenen (en dus wellicht ergens een lek) , dus dat zou ik eerst ff checken voordat dit een erg korte wie=wie wordt...

    XBXG
    AX liefhebber
    AX liefhebber
    Posts: 136
    Joined: TueDec12, 2006 12:58:27 AM
    Location: Haarlem

    Post by XBXG »

    @Kevin: Ik zal er zijn morgen, het is in de buurt en het lijkt me leuk om dat eens mee te maken.

    @Rob: op zich is het wel even wennen, maar ik ben met mijn hele BX-hobby opgehouden.

    @Buks: dit ga ik meteen checken.

    Bossie
    AX super weirdo
    AX super weirdo
    Posts: 5006
    Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
    Location: Harderwijk
    Contact:

    Post by Bossie »

    He Wouter, dus dit is de vervanging van je BX Digit geworden. Nette AX. Veel plezier ermee en tot morgen!
    Last edited by Bossie on SatDec16, 2006 6:27:42 PM, edited 1 time in total.

    Henk Bats
    Drempelkiller
    Drempelkiller
    Posts: 3709
    Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
    Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
    Contact:

    Post by Henk Bats »

    Buks wrote:Een flikkerend (P) lampje tijdens het rijden kan ook een te laag remvloeistofniveau betekenen (en dus wellicht ergens een lek) , dus dat zou ik eerst ff checken voordat dit een erg korte wie=wie wordt...


    Of een versleten rembloken en wat ook kan een draadje van de remblokslijtage indicatoten zit los en maakt kontakt met massa.

    Oh ja vergeet ik het bijna, nog hartelijk welkom bij de leukste club van de Benelux.

    Morgen in Nieuwegein?????

    Groetjes, Henk
    Image

    Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
    aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

    XBXG
    AX liefhebber
    AX liefhebber
    Posts: 136
    Joined: TueDec12, 2006 12:58:27 AM
    Location: Haarlem

    Post by XBXG »

    Jaja, ik zal er zijn. Zo leuk als het nu al lijkt op dit forum moet het morgen ook wel zijn denk ik. Het geeft hier in ieder geval een goede indruk van de gezelligheid in de club. :D

    Dirk
    AX liefhebber
    AX liefhebber
    Posts: 211
    Joined: SatNov06, 2004 2:55:32 PM
    Location: Utrecht

    Post by Dirk »

    gefeliciteert met deze mooi aankoop. Black Volcane rules...

    Spreek je morgen vast wel even.

    XBXG
    AX liefhebber
    AX liefhebber
    Posts: 136
    Joined: TueDec12, 2006 12:58:27 AM
    Location: Haarlem

    Post by XBXG »

    Henk Bats wrote:
    Buks wrote:Een flikkerend (P) lampje tijdens het rijden kan ook een te laag remvloeistofniveau betekenen (en dus wellicht ergens een lek) , dus dat zou ik eerst ff checken voordat dit een erg korte wie=wie wordt...


    Of een versleten rembloken en wat ook kan een draadje van de remblokslijtage indicatoten zit los en maakt kontakt met massa.


    Ik heb net nog even een 'testritje' gemaakt om te zien wat dat waarschuwingslampje precies doet. Nou, er is geen logica in. Zo heel af en toe brandt ie. Ik heb het idee voornamelijk bij omhoog of omlaag rijden (heuvel/oprit/afrit). Het is steeds maar heel kort.

    Voordat ik wegreed even gekeken in het remvloeistofvat, maar daar kon ik precies zien of er nu genoeg in zit of niet. :roll:

    Ik zal er morgen in Nieuwegein nog wel even naar vragen. Ik ben totaal nog geen kenner en zal daar veel betere AX-kenners treffen. :wink:

    Buks
    AX liefhebber
    AX liefhebber
    Posts: 548
    Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

    Post by Buks »

    Als je peil 100% goed is, zou ik met licht erbij (of morgen) nog even kijken of je ergens lekkages kunt zien, ik heb het brandende lampje ook gezien en toen zag je bij mij een van de achterwielen die "nat" was aan de binnenkant. Als dat allemaal goed is zou het idd wel dat sensortje van de handrem kunnen zijn oid...

    XBXG
    AX liefhebber
    AX liefhebber
    Posts: 136
    Joined: TueDec12, 2006 12:58:27 AM
    Location: Haarlem

    Post by XBXG »

    Buks wrote:Als je peil 100% goed is, zou ik met licht erbij (of morgen) nog even kijken of je ergens lekkages kunt zien, ik heb het brandende lampje ook gezien en toen zag je bij mij een van de achterwielen die "nat" was aan de binnenkant. Als dat allemaal goed is zou het idd wel dat sensortje van de handrem kunnen zijn oid...


    Sjonge, wat apart dat dat ene lampje dus meerdere functies heeft. Dat vind ik persoonlijk niet echt practisch... :roll:
    Maar goed, daar valt wel mee te leven.

    Trouwens, moet normaalgesproken de handrem tijdens het rijden helemaal horizontaal liggen? Bij mij ligt ie dat namelijk niet.

    Glenn@nl
    AX Master Spammer
    AX Master Spammer
    Posts: 2665
    Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
    Location: Zuid-Holland

    Post by Glenn@nl »

    Ik wilde zeggen.. XBXG komt me erg bekend voor van 't CiFo

    Welkom hiero! :D

    XBXG
    AX liefhebber
    AX liefhebber
    Posts: 136
    Joined: TueDec12, 2006 12:58:27 AM
    Location: Haarlem

    Post by XBXG »

    Trouwens, ik kan een goeie deal maken met iemand in Belgi?. Ik geef hem wat BX-spullen en hij heeft dan 4 mooie velgen met goeie bandjes voor me.

    Het gaat om deze velgen: klik en klik en klik!

    (Die tweede foto is trouwens photoshop).

    Zijn dit bekende velgen in het AX-wereldje?

    kevin.broke
    AX Spaster Mammer
    Posts: 7633
    Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

    Post by kevin.broke »

    jah! die zijn bekend!

    d?en! :D

    XBXG
    AX liefhebber
    AX liefhebber
    Posts: 136
    Joined: TueDec12, 2006 12:58:27 AM
    Location: Haarlem

    Post by XBXG »

    kevin.broke wrote:jah! die zijn bekend!

    d?en! :D


    Mooi. Ze zijn door die Belg vorig jaar "gerestaureerd" (heb geen foto's van hoe de velgen er eerst uitzagen) en maar kort gebruikt.

    Je gaat pas lachen als je hoort wat ie van mij wil hebben in ruil voor die AX-velgen. :shock: :lol:

    Rob GT
    AX Master Spammer
    AX Master Spammer
    Posts: 2084
    Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
    Location: Lelystad-Haven

    Post by Rob GT »

    T'is in ieder geval beter dan wat je nu hebt. Maar 13 inch is onder een Volcane of GT een beetje te klein, zeker als hij niet verlaagd is.

    Mijn ex-GT met exact dezelfde velgen:
    Image

    Sorry, heb geen betere foto.

    Velgen liggen nu onder de auto van Procent. Onder de rechte wielkasten staan ze mooier vind ik.
    Image

    XBXG
    AX liefhebber
    AX liefhebber
    Posts: 136
    Joined: TueDec12, 2006 12:58:27 AM
    Location: Haarlem

    Post by XBXG »

    Bedankt voor de foto, Rob. Dat geeft me een goed beeld.

    Die velgen wil ik er zsm onder hebben, en dan maar doorsparen voor een setje GT-velgen in nieuwstaat.

    Post Reply