auto loopt op 3 pitten?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
auto loopt op 3 pitten?
Hoi,
Na gisteren weer geholpen te moeten worden door de anwb (nadat ik nieuwe accu heb gekocht vorige week)
heb ik de auto even laten draaien en naar mijn gevoel loopt hij heel erg onrustig! En volgens mij zelfs maar op 3 poten..
zitten nieuwe bougies in sinds een half jaar..
Iemand die weet waar dit aan kan liggen?
Greetz
Na gisteren weer geholpen te moeten worden door de anwb (nadat ik nieuwe accu heb gekocht vorige week)
heb ik de auto even laten draaien en naar mijn gevoel loopt hij heel erg onrustig! En volgens mij zelfs maar op 3 poten..
zitten nieuwe bougies in sinds een half jaar..
Iemand die weet waar dit aan kan liggen?
Greetz
Heel goed mogelijk dat er 1 bougiekabel niet goed is.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Heb eens gekeken naar de de bougies en dergelijke, die zijn goed.
Nu draaide ik dus de motor even open via de dop.. kreeg ik daar toch een witte aanslag te zien.. normaal? Denk het niet!!
is dit te wijten aan een lekke koppaking? als dit zo is vliegt het motortje eruit en komt er iets anders voor in de plaats of ik verkoop autotje en is het gedaan met deze... ga ik kijken voor een ander axje
Geef aub jullie mening en hopelijk goed nieuws!!
Greetz
Nu draaide ik dus de motor even open via de dop.. kreeg ik daar toch een witte aanslag te zien.. normaal? Denk het niet!!
is dit te wijten aan een lekke koppaking? als dit zo is vliegt het motortje eruit en komt er iets anders voor in de plaats of ik verkoop autotje en is het gedaan met deze... ga ik kijken voor een ander axje
Geef aub jullie mening en hopelijk goed nieuws!!
Greetz
hoeft niets te betekenen die smurrie.
Als je veelal korte stukjes rijdt heb je dit ook door condensvorming.
Tis gewoon een mengsel van water en olie.
Ben je vanaf door ff aan 1 stuk 100km ofzo te rijden en goed te trappen als ie warm is.
Je kan bij je dop van je radiateur kijken of er hetzelfde in zit, zo ja, dan is misschien wel je koppakking lek. (er kan namelijk geen olie in komen door korte stukjes rijden )
Hoe kan je zien of je bougiekabels goed zijn???
Heb je na het plaatsen van de nieuwe accu de auto gestart en laten lopen zonder gasgeven tot de fan ging draaien?
Zo niet, ff accupool los en vast en dit alsnog doen.
Als je veelal korte stukjes rijdt heb je dit ook door condensvorming.
Tis gewoon een mengsel van water en olie.
Ben je vanaf door ff aan 1 stuk 100km ofzo te rijden en goed te trappen als ie warm is.
Je kan bij je dop van je radiateur kijken of er hetzelfde in zit, zo ja, dan is misschien wel je koppakking lek. (er kan namelijk geen olie in komen door korte stukjes rijden )
Hoe kan je zien of je bougiekabels goed zijn???
Heb je na het plaatsen van de nieuwe accu de auto gestart en laten lopen zonder gasgeven tot de fan ging draaien?
Zo niet, ff accupool los en vast en dit alsnog doen.
Damn, heb alles losgehaald wat lot te halen was van carb en bougies...
Ook de verdeelkap losgehaald en ingespoten met vochtverdrijver!!
De smurrie van de condens zat tot in het luchtfilterhuis... echt vettig spul!! Heb het nog nooit zo erg gezien als nu...
Maar hij loopt weer als een vleugje olie dat over een mooie dame loopt
dus alles ok met het motortje even sleutelen en alles is weer ok geworden..
Met hulp van mijn oom bij de ANWB dan toch
Greetz
Ook de verdeelkap losgehaald en ingespoten met vochtverdrijver!!
De smurrie van de condens zat tot in het luchtfilterhuis... echt vettig spul!! Heb het nog nooit zo erg gezien als nu...
Maar hij loopt weer als een vleugje olie dat over een mooie dame loopt
dus alles ok met het motortje even sleutelen en alles is weer ok geworden..
Met hulp van mijn oom bij de ANWB dan toch
Greetz