Te rijk mengsel in een Injectie?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Te rijk mengsel in een Injectie?

Post by arnie »

Mensen,

Zoals je gelezen hebt loopt mijn AX GTtje weer. Helaas niet meer 100% eerst liep hij heel netjes en van het ene op het andere moment krijgt hij opeens teveel benzine. Tenminste zo ruikt het als je achter de auto staat.

Iemand enig idee aan welke sensor of stekker dit zou kunnen liggen?
Freude am Fahren.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

lambda sonde, gaskleppotentiometer, tempsensor.


die 3 zou ik eerst pakken, blijft bosch 2.2 :) eigenlijk nog nooit 1 gehad die 100% goed liep

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Drake wrote:lambda sonde, gaskleppotentiometer, tempsensor.


die 3 zou ik eerst pakken, blijft bosch 2.2 :) eigenlijk nog nooit 1 gehad die 100% goed liep


gaan we doen...
Freude am Fahren.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Argh, nog meer suggesties? Volgensmij is het echt een klein lullig dingetje, vandaag een andere temp. sensor erin gedraaid, helpt niet zoveel :roll:

Als je hem koud start loopt hij als een naaimachine, maar na verloop van tijd gaat hij steeds meer staan halen en naar benzine stinken....

Ik heb een temp. sensor vd sloop gehaald. Zou die ook kapot zijn misschien :roll: Of duiden deze symptonen op iets anders?
Freude am Fahren.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

ik vervang meestal het complete injectiehuis enz voor de zekerheid, maargoed ik heb er dan ook behoorlijk wat op vooraad, wat helaas ook nodig is met de 2.2

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Drake wrote:ik vervang meestal het complete injectiehuis enz voor de zekerheid, maargoed ik heb er dan ook behoorlijk wat op vooraad, wat helaas ook nodig is met de 2.2


Ik heb er nog wel eentje liggen, kan het wel eens proberen. maar deze is lopend van het oude blok afgekomen en zou dus logisch gezien niet opeens kapot kunnen zijn.
Freude am Fahren.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

tja dat dacht ik ook met de volcane, alleen liep die niet zo lekker de eerste keer :wink:

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Stink AX, hij blijft maar zwart roken... Als i kde stekkers vd lambda loshaal loopt hij +-2 min. als een naaimachine, daarna gaat hij in noodloop...

Gelukkig hebk een BMW die het wel altijd doet....
Freude am Fahren.

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Pissende injector misschien?
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

dit is gewoon precies hetzelfde probleem wat ik met de 16v heb (nog steeds :roll: ), ik ben daarom ook heel erg benieuwd naar de oorzaak....
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

is al opgelost, kabelboom bleek wat brakjes te zijn

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Drake wrote:is al opgelost, kabelboom bleek wat brakjes te zijn


Lag het niet eens aan de verguisde Bosch 2.2 :D
Kijk uit, een Cactussssss

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

pcrodent wrote:
Drake wrote:is al opgelost, kabelboom bleek wat brakjes te zijn


Lag het niet eens aan de verguisde Bosch 2.2 :D


Idd gewoon slechte massapunten en brakke bedrading. Heb alles doorgemeten en hier en daar was het signaal kl*te. Schoongemaakt en ingespoten en opeens deed hij het weer 99%, 100 is het nog niet... We zijn er bijna...

@Peter; duidt er dus op dat je ECU verkeerde/slechte signalen krijgt waardoor hij in de "veilige modus" gaat draaien... Gewoon een dom mengsel inspuiten dus, niet afgeregeld op je sensoren als de lambda en temp. Doormeten, doormeten en doormeten...
Freude am Fahren.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

arnie wrote:@Peter; duidt er dus op dat je ECU verkeerde/slechte signalen krijgt waardoor hij in de "veilige modus" gaat draaien... Gewoon een dom mengsel inspuiten dus, niet afgeregeld op je sensoren als de lambda en temp. Doormeten, doormeten en doormeten...


Ik ga eerst andere injectoren proberen (kan ik gelukkig lenen) en anders gaat de hele kabelboom er maar weer uit :? Ik heb een bod gedaan op een originele kabelboom dus ik hoop dat het op die manier alsnog goed komt....

iig mooi voor je dat je de jouwe weer goed aan de loop hebt :)
Image

Post Reply