ach jaa... maar weer een zaterdagje stappen...
*KLAP* op de snelweg, stuitert er zomaar iets onder je auto door.
Meteen ff gestopt in de zeikende regen, maar alles lijkt normaal, dus gewoon maar doorgereden over de donkere snelweg.
20 km verder (bij het Gelredome) kwamen de eerste stoplichten, en als ze op rood springen stop je.. wat niet gebruikelijk was was de stoomwolk die van de voorkant afsloeg
Snel weer ff aan de kant gepleurd; de temperatuur leek redelijk normaal, alle slangen waren nog warm dus voorzichtig doorgereden naar een maat net in Arnhem. Daar aangekomen leek alles wel redelijk ok, ik miste alleen wat trekkracht.. Nou ja, gewoon gaan stappen (was trouwens ZWAAAAR super voor de geinteresseerden), op de terugweg langs de pomp, zomaar even 2,5 liter koelvloeistof bijgevuld
Voorzichtig naar huis gereden met de verwarming open aangezien m'n koelventilator onherstelbaar beschadigd was.
Enfin, vandaag de schade eens bekeken; radiator kapot, maar die heb ik dichtgemaakt met van die plakrommel.. waar m'n kopje zo mooi droog was is ie nu zeiknat, zo ook de vacu?mpomp voor het remsysteem (nokkenaskeerring) en koppeling/vliegwiel is ook helemaal vettig. Ik ontdekte gisteren al een aparte tik onder m'n kap dus vandaag de kleppen eens gesteld.. de bouten zaten zo muurvast dat ik ze met een staafje op de ratel los heb moeten halen. Ook zag de olie er nogal anders uit dan gebruikelijk (zwart ipv mooi bruin), dus die heb ik even vervangen.
Lijkt erop dat ie goed te heet is geweest, en er heeft geen lampje gebrand...
Nou ja, hij loopt nu redelijk, moet wel olie bij blijven vullen verwacht ik, en dat moet ie maar even doen tot eind Januari. Dan trek ik 'm dan wel weer open...
En er komt een TEMPERATUURMETER in!!
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)