Aankoop GT, HELP!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Aankoop GT, HELP!
Hallo,
Bij mij in de buurt staat een witte AX GT te koop met het bouwjaar 1990. Deze moet 1000 euro kosten. Bij deze prijs zit inbegrepen: een nieuwe APK (zowiezo 2 nieuwe bandjes) en de radiator of kachel ofzo wordt vervangen. De km-stand is 147.000 km.
Nu is mijn vraag, is 1000 euro hiervoor een goede prijs of is het te duur? Ik en mijn ouders denken dat er toch nog wel wat van af moet van deze prijs.
Ik hoor het graag!
Bij mij in de buurt staat een witte AX GT te koop met het bouwjaar 1990. Deze moet 1000 euro kosten. Bij deze prijs zit inbegrepen: een nieuwe APK (zowiezo 2 nieuwe bandjes) en de radiator of kachel ofzo wordt vervangen. De km-stand is 147.000 km.
Nu is mijn vraag, is 1000 euro hiervoor een goede prijs of is het te duur? Ik en mijn ouders denken dat er toch nog wel wat van af moet van deze prijs.
Ik hoor het graag!
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
volgens mij voor een GT type 1 bij een dealer is dat niet extreem duur, maar bij een particulier kan dit veel goedkoper.
maar afdingen moet je altijd proberen, dat is bij mij ook gelukt (welliswaar bij en particulier).
succes met de koop, en hopelijk nog tot ziens op aankomende meeting
Groetjes,
Michel
maar afdingen moet je altijd proberen, dat is bij mij ook gelukt (welliswaar bij en particulier).
succes met de koop, en hopelijk nog tot ziens op aankomende meeting

Groetjes,
Michel
Super teen, dat is een 1.0. Remmen waren daarop een extra. Gelukkig zijn ze ook niet echt vlot dus dat scheelt
Wel heel zuinig trouwens.
Post eens de link van die GT? Best kans dat de auto bekend is bij ??n of meerdere mensen hier. Een GT is trouwens wat verzekering betreft ook niet duur voor een beginneling.

Post eens de link van die GT? Best kans dat de auto bekend is bij ??n of meerdere mensen hier. Een GT is trouwens wat verzekering betreft ook niet duur voor een beginneling.

Ja maar GT is type 1 en die andere is type 2. Scheelt 3 jaar in leeftijd ofzo (en heeft een overschreven kenteken). Allebei krijgen ze een nieuwe APK!Drake wrote:Waarschijnlijk een basic uitvoering met wat stickers dacht ik, GT'tje is wat interresanter
Wordt een moeilijke keuze

Edit:
Ik kan me vaag herinneren dat die Super Teen een 1.1 motor had! GT staat niet op internet, maar het kenteken is YB-50-XS
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
een AX TEN is een Franse import, naar mijn weten nooit geleverd in NLKoen NL wrote:Op RDW staat vermeld bij die AX Super Teen dat het een AX TEN INJECTION E2 is. Zegt jullie dit wat meer? Ik vrees inderdaad dat het een hele slome wagen is! Heeft maar 37kw
!
idd een 954 cc blokje, nier vooruit te branden dus...
0-100 in 17,9 seconden, een 1.1 in 12,9 en een GT in 9,3. dus zoek maar uit

de motor is een carburateur, als het idd een franse import is
alles wat ik hierboven heb getypt is gebaseerd op een franse folder

Groetjes,
Michel
Hmm is heel erg jammer! Ik ga nog eens even kijken. Ik vind namelijk die GT toch een beetje oud om te kopen!MBa@NL wrote:een AX TEN is een Franse import, naar mijn weten nooit geleverd in NLKoen NL wrote:Op RDW staat vermeld bij die AX Super Teen dat het een AX TEN INJECTION E2 is. Zegt jullie dit wat meer? Ik vrees inderdaad dat het een hele slome wagen is! Heeft maar 37kw
!
idd een 954 cc blokje, nier vooruit te branden dus...
0-100 in 17,9 seconden, een 1.1 in 12,9 en een GT in 9,3. dus zoek maar uit
de motor is een carburateur, als het idd een franse import is
alles wat ik hierboven heb getypt is gebaseerd op een franse folder
Groetjes,
Michel
Hey Koen,
Zelf zou ik het GT-tje ook te oud vinden, heb je ook naar de staat qua roest gekeken?
En type 1; sommige zweren erbij, maar persoonlijk heeft een type 2 mijn voorkeur. Veel degelijker qua roest, en moderner van binnen. Alhoewel dat plastic in 'n type 1 toch ook wel z'n charme heeft natuurlijk
.
En een Super Teen uit 93? Das import zeker?
Alsie uit Nederland komt is 't een 1.0i.. en daar is nog best mee te rijden hoor (uit ervaring).
Zelf zou ik het GT-tje ook te oud vinden, heb je ook naar de staat qua roest gekeken?
En type 1; sommige zweren erbij, maar persoonlijk heeft een type 2 mijn voorkeur. Veel degelijker qua roest, en moderner van binnen. Alhoewel dat plastic in 'n type 1 toch ook wel z'n charme heeft natuurlijk

En een Super Teen uit 93? Das import zeker?
Alsie uit Nederland komt is 't een 1.0i.. en daar is nog best mee te rijden hoor (uit ervaring).
Ja inderdaad. Ik vind een type 2 AX ook mooier, en dan met name het dashboard. En die GT vindt ik echt net aan de te oude kant. Van buiten zag de GT er trouwens nog prima uit. Verder naar roest heb ik trouwens niet gekeken. Die 1.0 twijfel ik heel erg over. Maar misschien dat die garage voor mij nog wel een andere AX kan vinden. Mijn ouders komen er al vrij lang voor het onderhoud van onze Xantia, dus misschien valt er wat te regelen. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte.Glenn@nl wrote:Hey Koen,
Zelf zou ik het GT-tje ook te oud vinden, heb je ook naar de staat qua roest gekeken?
En type 1; sommige zweren erbij, maar persoonlijk heeft een type 2 mijn voorkeur. Veel degelijker qua roest, en moderner van binnen. Alhoewel dat plastic in 'n type 1 toch ook wel z'n charme heeft natuurlijk.
En een Super Teen uit 93? Das import zeker?
Alsie uit Nederland komt is 't een 1.0i.. en daar is nog best mee te rijden hoor (uit ervaring).
Last edited by Koen NL on SunDec10, 2006 2:35:51 AM, edited 1 time in total.
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 8
- Joined: FriSep16, 2005 8:51:31 PM
- Location: oosterhout nb