polo
Moderators: Rock's, webmasters
Re: polo
Polo 86C wrote:X
Jammer dat jullie het zo doen..... zelf weten...!
Dit zal wel het verschil zijn tussen Citro?n-vw.....
begrijp ons niet verkeerd,
helaas zijn er voor jou "mensen" geweest die het flink verziekt hebben
als niet AX rijder hier op het forum.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
er zijn er nu 3???
Hey, ik heet je van harte welkom en veel plezier hier....
Heb je misschien een foto van je Polo? En istie nog beetje speciaal of is het zo 1 waarvan je ze met bosjes ziet rijden (niet lullig bedoeld of zo)
En tja we hebben slechte ervaringen hier met mensen die ons forum gaan verzieken, snap je?
Ik heb zkr respect voor andere merken hoor, zolang het gezellig blijft...
Hey, ik heet je van harte welkom en veel plezier hier....
Heb je misschien een foto van je Polo? En istie nog beetje speciaal of is het zo 1 waarvan je ze met bosjes ziet rijden (niet lullig bedoeld of zo)
En tja we hebben slechte ervaringen hier met mensen die ons forum gaan verzieken, snap je?
Ik heb zkr respect voor andere merken hoor, zolang het gezellig blijft...
Freude am Fahren.
ze hebben mijn ax proberen te jatten...
heb je dat met een polo ook ?
het verschil zit `m in :
de meeste citroen`s zijn uniek en excentriek,
de meeste vw`s rijden ook nog...
de ax wordt niet meer gemaakt, en is uniek aan het worden,
de polo wordt gewoon nog gemaakt.
das het verschil meer niet.
-eric-
heb je dat met een polo ook ?
het verschil zit `m in :
de meeste citroen`s zijn uniek en excentriek,
de meeste vw`s rijden ook nog...
de ax wordt niet meer gemaakt, en is uniek aan het worden,
de polo wordt gewoon nog gemaakt.
das het verschil meer niet.
-eric-
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:
een polo g40 zou ik wel kunnen smaken, voor de rest vind ik er weinig aan. als je in Belgie een polo ziet rijden zit er meestal zo'n dom blondje achter het stuur.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
Polo 86C wrote:een g40 is zeker een mooie auto.... maar ben nog arme student... heb nu alleen geld voor een polo 1.0.... maar die bevalt prima...
Welk model AX is net zo snel als een g40 eigenlijks?
Polo 1.3GT kun je vergelijken (prestaties) met een AX 1.4GT... dacht ik zo..
Grtzz
ik had gehoopt voor je dat het waar was
de gegevens van autotrader-->> Carbase bewijzen het tegendeel!
1.3 GT polo = 40 kW (54 pk) (model 87-89) 100-->>14,8S
1.4 GT 85 PK 100-->> 9,6 S
1.4 GT injectie 75 PK
/edit update nog een polo gevonden met 75 PK en 100-->>12,1 S
betreft multipoint en daar zal ik de specs van de AX GTI maar niet van bij zetten
gewichten zijn gelijk!
PS die G40 zegt me eigenlijk nix welke uitvoering is dat precies?? en welke jaren zijn die gemaakt
/edit inmiddels ook gevonden:
113 PK en verders 100-->> 8,6 S (1300 motor mutipoint) 810 KG
AX GTI 95 PK 100-->> 9 S (1400 multipoint) 785 KG
standaard uitvoeringen!
groetjes Joost
PS post je pics nog eens een keertje!
Last edited by Joost on SatJan31, 2004 8:16:16 PM, edited 3 times in total.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Dus zelfs de AX 1.1 injectie met 8 kleppen is met zijn 60 pk sneller dan de Polo 1.3 GT. Naar ik dacht zit een AX 1.1 in 11,4 sec aan de 100 km/h. Maar goed 14,8 sec vind ik toch wel erg traag voor een "GT" aanduiding. Ik had werkelijk gedacht dat ie sneller zou zijn.
Renault Clio 1.4 16V SI
PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen
PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen
hoi, ook ik wil even reageren (nog een polo-man zonder slechte bedoelingen)
Jullie hebben gelijk: de standaard AXGT is sneller dan de standaard polo GT, maarrrrr het blok van een polo valt nog behoorlijk te tunen door compressie te verhogen, kweenie hoe dat bij de AX zit...
BTW, leuk forum trouwens, zal dit ook eens doorgeven aan een vriend van mij, de echte citroen liefhebber...
Hij heeft nog een Dyane en een Visa, maar de Visa is doorgerot en hij wou een AX terugkopen...advies van jullie? doen of niet doen?
Enne: keep up the good work!
Vincent
Jullie hebben gelijk: de standaard AXGT is sneller dan de standaard polo GT, maarrrrr het blok van een polo valt nog behoorlijk te tunen door compressie te verhogen, kweenie hoe dat bij de AX zit...
BTW, leuk forum trouwens, zal dit ook eens doorgeven aan een vriend van mij, de echte citroen liefhebber...
Hij heeft nog een Dyane en een Visa, maar de Visa is doorgerot en hij wou een AX terugkopen...advies van jullie? doen of niet doen?
Enne: keep up the good work!
Vincent
-
- AX liefhebber
- Posts: 281
- Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
- Location: Hillegom
- Contact:
AX is wel een leuke wagen zou er 1 van af 1992 nemen zit je namelijk in het nieuwe model en dan bij voor keur een GT of GTI
PS voor de sukkels onder ons GT zegt niks !! is alleen de uitvoering dus hij hoeft niet snel te zijn.
GT is naar mijn mening Great Touring !! (ik weet dat de afkorting dit niet betekend) Grand Tourismo !
GS-i Grosse Spass
Laters Jeffry
PS i did not ment to hurt some ones feelings !!!
typ en spellings fouten voorbehouden
PS voor de sukkels onder ons GT zegt niks !! is alleen de uitvoering dus hij hoeft niet snel te zijn.
GT is naar mijn mening Great Touring !! (ik weet dat de afkorting dit niet betekend) Grand Tourismo !
GS-i Grosse Spass
Laters Jeffry
PS i did not ment to hurt some ones feelings !!!
typ en spellings fouten voorbehouden
Type en Spellings Fouten voorbehouden !!!
Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben
Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben
-
- AX liefhebber
- Posts: 113
- Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
- Location: Alkmaar
Vince86c wrote:hoi, ook ik wil even reageren (nog een polo-man zonder slechte bedoelingen)
Jullie hebben gelijk: de standaard AXGT is sneller dan de standaard polo GT, maarrrrr het blok van een polo valt nog behoorlijk te tunen door compressie te verhogen, kweenie hoe dat bij de AX zit...
BTW, leuk forum trouwens, zal dit ook eens doorgeven aan een vriend van mij, de echte Citroën liefhebber...
Hij heeft nog een Dyane en een Visa, maar de Visa is doorgerot en hij wou een AX terugkopen...advies van jullie? doen of niet doen?
Enne: keep up the good work!
Vincent
Het blok van de ax zeer zeker ook.
Ander computertje er in, turbotje er bij, zuigertjes en stangetjes aanpassen, allemaal leuk werk.
Ander versnellings bakje er onder, nieuw differentieel er onder, en blazen maar...
Polo's zijn ook erg leuk hoor, maar ik rij voorlopig liever even in een kleine ouwe truttebak waar niemand iets van verwacht
Ut Paterke
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
maarrrrr het blok van een polo valt nog behoorlijk te tunen door compressie te verhogen, kweenie hoe dat bij de AX zit...
Ik weet niet of jij auto's kunt verzinnen die je niet gruwelijk kunt tunen?
Ik ben 1 van de weinige met een AX GT carb. en dit blok valt zkrs heel goed te tunen. Dubbele webers, spaghetti spruitstuk en ik ben aan het uitzoeken hoeveel shit er nog wel niet voor is..... Geloof me dat is niks minder als voor een Polo, alleen voor een AX vindt je het niet op iedere hoek van de straat
En er valt natuurlijk altijd het 1 en ander zelf te verbouwen. Ik denk niet dat je bij je polo 150 pk krijgt uit een 1400 blok Bij een AX is het wel mogelijk
Freude am Fahren.
-
- AX liefhebber
- Posts: 281
- Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
- Location: Hillegom
- Contact:
master-arnie wrote:maarrrrr het blok van een polo valt nog behoorlijk te tunen door compressie te verhogen, kweenie hoe dat bij de AX zit...
Ik weet niet of jij auto's kunt verzinnen die je niet gruwelijk kunt tunen?
Ik ben 1 van de weinige met een AX GT carb. en dit blok valt zkrs heel goed te tunen. Dubbele webers, spaghetti spruitstuk en ik ben aan het uitzoeken hoeveel shit er nog wel niet voor is..... Geloof me dat is niks minder als voor een Polo, alleen voor een AX vindt je het niet op iedere hoek van de straat
En er valt natuurlijk altijd het 1 en ander zelf te verbouwen. Ik denk niet dat je bij je polo 150 pk krijgt uit een 1400 blok Bij een AX is het wel mogelijk
130 PK uit een 1300 blok vond ik nogal!
maar ook de AX kan idd andere onderdelen krijgen zoals een nokkenas enz. of een turbo he sander!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio