Eng geluidje
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Eng geluidje
Jaja er zit een eng geluidje onder de motorkap van m'n zusjes AX en ik krijg 'm niet weggejaagd door de V-snaar strakker te zetten. Wat kan het nog meer zijn?
Met wat fantasie klinkt het een beetje als een gure novemberwind. Jeweetwel, van die overdreven windgeluiden die je soms in films etc hebt.
Alleen deze wind is afhankelijk van het toerental (meer toeren: klinkt minder als wind: het geluid wordt hoger), en alleen binnenin de auto te horen bij koude motor.
Ontkoppelen helpt niet. Het is een 1.4 carb uit 1988.
Rara wat is het?
Met wat fantasie klinkt het een beetje als een gure novemberwind. Jeweetwel, van die overdreven windgeluiden die je soms in films etc hebt.
Alleen deze wind is afhankelijk van het toerental (meer toeren: klinkt minder als wind: het geluid wordt hoger), en alleen binnenin de auto te horen bij koude motor.
Ontkoppelen helpt niet. Het is een 1.4 carb uit 1988.
Rara wat is het?
Kijk uit, een Cactussssss
-
- AX Master
Uhm de kachelmotor.... je bedoelt de aanjager? Die is het iig niet...
En de spanrol is een van de weinige dingen die ik niet zelf op die auto heb gezet
Maar ik vrees dat die er ook aan moet geloven...
Nouja het ding is 18... mag ook wel een keer. Shame though. Als iemand een alternatieve diagnose heeft hoor ik die graag, anders zal ik d'r binnenkort even wat geld uit d'r spaarpot laten pulken om distrisetje + spanrol te laten doen...
Kan er gelijk een nieuw remvloeistoftankje op want die lekt ook volgens mij. Aargh. Vervang je de halve auto, valt prompt de andere helft uit elkaar
En de spanrol is een van de weinige dingen die ik niet zelf op die auto heb gezet

Maar ik vrees dat die er ook aan moet geloven...

Kan er gelijk een nieuw remvloeistoftankje op want die lekt ook volgens mij. Aargh. Vervang je de halve auto, valt prompt de andere helft uit elkaar

Kijk uit, een Cactussssss
kijk wat ik net vind in het topic hieronder
(edit 2)
en wat ik vind bij het topic daar weer onder (motorschade na dist. probleem)
edit:sportkopkleppen defect na startenbetterman wrote:blijkbaar was m'n spanrol vastgelopen (terwijl die pas ??n jaar oud is), dus misschien valt t mee..
(edit 2)
en wat ik vind bij het topic daar weer onder (motorschade na dist. probleem)
Kakelbont wrote:Bij de AX van m'n zusje is de spanrol vastgeslagen, losgeslagen en of de distributieriem gebroken (nog niet goed gekeken in het donker). Enneiweej,
groet,
elsje

Done: ax kopen
elsje

Done: ax kopen
-
- AX super weirdo
Precies wat ik ookal dacht. Mijn maakte ook een vreemd zoemend geluid. Dynamo ingevet met zuur vrije vaseline en voila! Als he tdan nog niet wel is moet je idd aan je spanrol gaan denken, maar dat maakt echt een jankend geluid.Djoeri wrote:Probeer je v-snaar en de poelie van je dynamo is in te spuiten met wd40 en kijk dan is of het geluid weg is. Kan namelijk je snaartje zijn of lager van je dynamo.
Djoeri
Freude am Fahren.
-
- Vlotte starter
raar geluid
Ik heb ook zo'n hoog piepend geluid wat oploopt met je toerental. Heb toen me dynamo los gehaald maar nog steeds het piepend geluid. Dus bij mij is het ook waarschijnlijk de spanrol. Maar je kan ook effe je dynamo loshalen dan weet je zeker dat het niet aan je dynamo ligt.
gr
gr
Deze moet je hebben (bijvoorbeeld)pcrodent wrote:Ah bedankt voor het aanbod Sander! Eerst ff de vaseline halen & proberen. Is "gewone" vaseline ook zuurvrij? Zal ff fotootje maken als men niet snapt wat ik bedoel
1,95 bij de halfords

K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage