Wat technische vraagjes

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik heb de helft van de doppen geloost.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Monda
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: MonNov20, 2006 10:40:36 AM
Location: Gouda

Post by Monda »

Ik heb inmiddels mijn ecu gereset. Ik had voorheen bij een opgewarmde motor tijdens het stationair draaien van de motor 1500 toeren. Na de reset heb ik 750 a 1000 toeren. Is dit oke? De auto lijkt wat rustiger ook met rijden. Scheelt dit ook in de snelheid van optrekken?

Verder schrok ik vanmiddag een beetje, ik keek onder mn motorkap en zag 2 dunne slangetjes loshangen. Het zijn gewoon rubbere slangetjes van ongeveer 5 milimeter breed. Ik zag dat ze door droogte gescheurd waren en niet meer vast gedrukt konden worden. Ik heb zelf geen enkel idee waar deze slangetjes voor dienen maar denk iets met luchtfilter kan dat? Ze zaten ook niet vast met een vergrendeling, dus denk niet erg belangrijk je kan ze zo vast drukken. 2 slangetjes lopen van een bepaald blok waar ook de bezineslang heenloopt d8 ik, naar een ander onderdeel wat iets hoger ligt. Het andere slangetje loopt naar de voorkant van de auto. Ik heb tot dat ik ze ga vervangen even met tape vastgezet. Klinkt misschien beetje vaag maar ik heb gen flauw idee hoe alle onderdelen heten, ik begin net. Ik wacht jullie reacties wel af en hoor het wel als ik iets moet verduidelijken.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

hihi zijn vacuumslangetjes op een meeting kan je er alles over vragen dan is het een stuk makkelijker uitleggen. Gewoon vervangen er is niets ernstigs aan de hand.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

hoeveel km je op een tank kunt rijden hangt af van je tankinhoud en 1 op hoeveel je rijdt...

je kunt op de site van autoweek bekijken hoe groot de inhoud van jouw tank is (mijne geloof ik 42 liter, ik tank meestal 36 liter als ie 'leeg' is)

ergens is een topic over de gemiddelden die 'wij ' hier rijden.
(ik 1 : 16)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

Sander wrote:hihi zijn vacuumslangetjes op een meeting kan je er alles over vragen dan is het een stuk makkelijker uitleggen. Gewoon vervangen er is niets ernstigs aan de hand.


of als alleen het begin verdroogd is een stukje eraf knippen
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Monda
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: MonNov20, 2006 10:40:36 AM
Location: Gouda

Post by Monda »

Ah vacuumslangetjes dus...gelukkig maar! Wat doen deze slangetjes eingelijk? ff vervangen dus.
Nou zit ik met nog iets. Als de motor koud is heb ik sinds kort dat wanneer ik even plankgas in zn 2 optrek ik tussendoor even terug val het lijkt dan net of de motor even geen benzine krijgt (1 sec.). Als de motor eenmaal warm is heb ik dit niet meer.

Verder heb ik sinds ik mijn accu even los heb gegooid om mn ecu te resetten , geen alarmpje meer wanneer mijn licht aan staan en ik de deur open doe... Eerst reageerde mijn radio ook neit meer als ik de motor aanzette maar dat is verholpen door even een cd naar binnen te schuiven. Hoe komt dit en hoe kan ik deze functie weer gebruiken?

Thnx voor jullie antwoorden.

Post Reply