auto wilde niet remmen, bijna aanrijding &*%#$

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

heerlijke banden als het droog is.. maar met een beetje vocht en profiel onder de 2,5mm komt is het echt eeh.. bagger


Dat zou best eens kunnen maar ik had ooit ook eens Bridgestone en daar werd het rubber zachter naar mate de band minder profiel had, werkte ERG goed, was wel de beste van Bridgestone en niet eens te duur.
Meeste banden worden merkbaar slechter als ze onder de 4mm komen, heeft geloof ik te maken dat de lamel werking van het rubber minder wordt.
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

MNM(tm) wrote:
Glenn@nl wrote:Dad deed/doet de mijne ook! Geluid komt onder de motorkap vandaan toch?

Bij mij is het of de rembekrachtiger of de hoofdremcylinder, daar ben ik nog niet achter.

Maar als ik langzaam rem voor een stoplicht, en de rem ingetrapt hou, kan ik het pedaal langzaam tot op de bodem trappen. Ook kan ik, als de motor uit staat het rempedaal op de bodem trappen (wel veel kracht vereist, maar het kan wel!) En als ik start met ingetrapte rem, gaat het pedaal ook naar de bodem :roll:

Maar verder remt hij naar mijn idee goed, alhoewel ik niet echt extremen getest heb (kijk altijd vrij ver vooruit op de weg)

Maar morgen gaat ik de rembekrachtiger/cylinder vervangen (en nieuwe remvloeistof toedienen), en kijken of dat helpt!


Je weet wat ik de laatste keer in Delft over de remmen van je AX gezegd heb, h??! ;)



Jajajaja dat weet ik nog heel goed! "4x k*t"

Maarrrrrrrrrrrrrrrr

Ik kan melden dat er nu een andere bekrachtiger + hrc in zit (van 't weekend gebeurt); en het hele systeem voorzien is van nieuwe vloeistof (en dat had al 5 jaar eerder moeten gebeuren...) en hij nu weer remt als de brandweer 8)

Dank aan de Citrosans voor het ontluchten!

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Hahahaaaa, mooi zo!
Dat gaan ik n'tuurlijk wel ff persoonlijk testen bij de volgende meeting, dat snap je wel, h?? ;)

Enneh, wanneer is je koppeling aan de beurt? :P
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Whaha, ja hoor je mag 'm inparkeren voor me :)

En de koppeling? mwah die zit al anderhalf jaar op 't zelfde punt :lol: Die houdt het nog wel even vol hopelijk

Nog een half jaartje moet ie minstens mee.. dan wordtie vervangen door 'n andere blok/bak combi!

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Citrosan wrote:Dat zou best eens kunnen maar ik had ooit ook eens Bridgestone en daar werd het rubber zachter naar mate de band minder profiel had, werkte ERG goed, was wel de beste van Bridgestone en niet eens te duur.
Meeste banden worden merkbaar slechter als ze onder de 4mm komen, heeft geloof ik te maken dat de lamel werking van het rubber minder wordt.

Het probleem is gewoon dat er niet genoeg afwateringsgroeven in deze banden zit als ze een beetje gesleten zijn. Gekke is dat ze nog wel aardig de bocht om willen als het nat is :roll:
Niet dat die Fulda's zulke geweldige dingen zitten, maar het remt wel lekkerder :)
Altijd meer PK's dan jou!

Post Reply