Collin aka 2Black : Bam Bam! En Mini Van restauratie
Moderator: webmasters
Nog even over die versnellingbak...
De GT carb is ook, gelijktijdig, met 2 verschillende motorvarianten geleverd. Dit zijn de K2A en K2B.
Die K2B heb ik, zat in de AX GT (en TE) vanaf 1987 t/m 1989, de K2A zat er vanaf '88 in.
Die B variant werd tevens in de Peugeot 205 1.4 GT gestopt, en het zou dus kunnen dat daar een klein verschil inzit.
Hier bij Renard in het motorafstel-boekje staat die B variant ook niet bij de AX vermeld en heb ik'm gevonden bij de Peug 205 gegevens.
Daar waren we naar op zoek nadat we het luchtfilter hadden geplaatst en alles opnieuw op tijd hebben geplaatst, het ontstekingshuis was er ook afgeweest i.v.m. kapotte vacuumklep.
dus..
@KMvrtr & Arnie... THX!!!
De GT carb is ook, gelijktijdig, met 2 verschillende motorvarianten geleverd. Dit zijn de K2A en K2B.
Die K2B heb ik, zat in de AX GT (en TE) vanaf 1987 t/m 1989, de K2A zat er vanaf '88 in.
Die B variant werd tevens in de Peugeot 205 1.4 GT gestopt, en het zou dus kunnen dat daar een klein verschil inzit.
Hier bij Renard in het motorafstel-boekje staat die B variant ook niet bij de AX vermeld en heb ik'm gevonden bij de Peug 205 gegevens.
Daar waren we naar op zoek nadat we het luchtfilter hadden geplaatst en alles opnieuw op tijd hebben geplaatst, het ontstekingshuis was er ook afgeweest i.v.m. kapotte vacuumklep.
dus..
@KMvrtr & Arnie... THX!!!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Terwijl ik dit typ wordt er aan Nigel gesleuteld....
Ikzelf was onderweg in een Xsara 2.0 HDi Break en onderwijl is het groot onderhoud van Nigel in gang gezet.
Distributie(set) zit erop, grote beurt gedaan, achterdempers gemonteerd...
nu de voordempers nog....
Sta te trappelen...
Alleen op zoek naar andere velgen, want hoewel er nu hele mooie alloys onderzitten is de ET waarde daarvan niet bijster en het weggedrag (bochten gedrag vooral) wordt er nogal door beinvloed.
Maar goed, nog even wachten en dan een eerste rit in de be-KONI-de Nigel....
Ikzelf was onderweg in een Xsara 2.0 HDi Break en onderwijl is het groot onderhoud van Nigel in gang gezet.
Distributie(set) zit erop, grote beurt gedaan, achterdempers gemonteerd...
nu de voordempers nog....
Sta te trappelen...
Alleen op zoek naar andere velgen, want hoewel er nu hele mooie alloys onderzitten is de ET waarde daarvan niet bijster en het weggedrag (bochten gedrag vooral) wordt er nogal door beinvloed.
Maar goed, nog even wachten en dan een eerste rit in de be-KONI-de Nigel....
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
FIRST IMPRESSIONS?
in 1 woord: WAUW!
en met die smalle winterbandjes stuurt het ook nog eens heerlijk licht....
p.s. ik heb foto's gemaakt hoor...
in 1 woord: WAUW!
en met die smalle winterbandjes stuurt het ook nog eens heerlijk licht....
p.s. ik heb foto's gemaakt hoor...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Browny wrote:Dat waren mijn indrukken ook met alleen koni's achter. Voor zal ook wel een hele hoop schelen. Lekker stuiteren!
Dat stuiteren is dus het hele punt... het stuitert juist niet!
Het is hard(er), natuurlijk, maar vooral veel sneller qua demping.
En dus staat de auto gelijk weer vlak na een hobbel, en daardoor voelt het zelfs comfortabeler dan voorheen.
Al met al was het een heel gedoe, en de prijs was, ondanks alle onderdelen netto-netto inkoopprijs en 20% korting op de uren toch nog ?600 voor deze grote winterklaarmaak operatie.
4 gele koni's, 2 banden, distributieset (dus niet alleen de riem maar ook alle spanrollen), olie & oliefilter, koelvloeistof wat klein materiaal zoals een ruitenwisser en de gemaakte uren van 2 man.
Overigens weet ik nu ook gelijk al dat Nigel sowieso heel aardig APK waardig was, en nu zeker is.
Maar dat duurt nog tot maart.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
q01z wrote:mooi dat Nigel steeds meer krijgt wat hij verdient Collin!
ik wil er straks nog wel een keertje in (mee)rijden hoor!
Dat wordt dan de wintermeeting h? Marc!
Nu nog op zoek naar een snelle nokkenas.....
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
DuFF wrote:nee alsof zij gaan controlleren of het niet voor meerdere mensen is?
jij koopt gewoon 20 setjes koni-rondom, en je zegt dat het gewoon voor eigen gebruik is, je hoopt namelijk nog vele jaren AX te rijden en hou vol dat je 8 axjes hebt staan.
ja dat komt wel over idd, we zullen zien. Eind Januari gaat mijn stage in.
Freude am Fahren.
Als we dan toch een Koni aankoop discussie gaan houden....
Dan verwijs ik naar http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=2343 waar dit onderwerp al aardig uitgemolken is.
Echter... het blijkt dat de prijs altijd een probleem blijft.
En als je geen centen hebt, of het liever elders uitgeeft, moet je dus niet dit soort onderwerpen enthousiast gaan meevieren .
De offici?le bruto verkoopprijs van een koni-demper is voor zowel voor als achter 105-110 euro, dan kom je dus op ca. 430 voor KONI-geel rondom.
Dat is de BRUTO adviesprijs dus, en die zal (vrijwel) elke handelaar/garage hanteren.
Wat ik erbij kan zeggen is dat er ca. 40% marge in die prijs zit voor de verkoper dus men k?n zakken.
Mijn advies derhalve is om ze er eventueel op te LATEN zetten door een vakman(vrouw) en de handel daar z'n winst te laten pakken liefst terwijl je het combineert met ander groot onderhoud zodat ze toch al met je auto bezig zijn. Kan nooit kwaad. Dan krijg je misschien wel de volle mep korting op je dempers.
Overigens, de prijs die Joost via de club ooit heeft gekregen was ook al met een aardige korting maar als iedereen dan steeds afhaakt als het om het echte aanschaffen gaat kan Joost (de Club) op een gegeven moment ook nergens meer aankloppen om prijsinformatie. Dan worden we uiteindelijk uitgelachen.
Helaas kan (en wil) ik mijn persoonlijke relatie met Garage Renard niet gebruiken voor grote inkopen voor anderen.
Dan verwijs ik naar http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=2343 waar dit onderwerp al aardig uitgemolken is.
Echter... het blijkt dat de prijs altijd een probleem blijft.
En als je geen centen hebt, of het liever elders uitgeeft, moet je dus niet dit soort onderwerpen enthousiast gaan meevieren .
De offici?le bruto verkoopprijs van een koni-demper is voor zowel voor als achter 105-110 euro, dan kom je dus op ca. 430 voor KONI-geel rondom.
Dat is de BRUTO adviesprijs dus, en die zal (vrijwel) elke handelaar/garage hanteren.
Wat ik erbij kan zeggen is dat er ca. 40% marge in die prijs zit voor de verkoper dus men k?n zakken.
Mijn advies derhalve is om ze er eventueel op te LATEN zetten door een vakman(vrouw) en de handel daar z'n winst te laten pakken liefst terwijl je het combineert met ander groot onderhoud zodat ze toch al met je auto bezig zijn. Kan nooit kwaad. Dan krijg je misschien wel de volle mep korting op je dempers.
Overigens, de prijs die Joost via de club ooit heeft gekregen was ook al met een aardige korting maar als iedereen dan steeds afhaakt als het om het echte aanschaffen gaat kan Joost (de Club) op een gegeven moment ook nergens meer aankloppen om prijsinformatie. Dan worden we uiteindelijk uitgelachen.
Helaas kan (en wil) ik mijn persoonlijke relatie met Garage Renard niet gebruiken voor grote inkopen voor anderen.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Zojuist de foto's van de Koni-monteer dag geplaatst op de website.
Nigel galerie, Koni dempers
En nu maar hopen dat het automatische "?" script nu m'n link eens met rust laat.
Nigel galerie, Koni dempers
En nu maar hopen dat het automatische "?" script nu m'n link eens met rust laat.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
2Black wrote:q01z wrote:mooi dat Nigel steeds meer krijgt wat hij verdient Collin!
ik wil er straks nog wel een keertje in (mee)rijden hoor!
Dat wordt dan de wintermeeting h? Marc!
Nu nog op zoek naar een snelle nokkenas.....
snelle nokkenas heb je nu ook, je auto gaat toch wel 200? nou.. das best snel voor een nokkenas!
q01z wrote: snelle nokkenas heb je nu ook, je auto gaat toch wel 200? nou.. das best snel voor een nokkenas!
Geen idee hoe hard Nigel nu8 eigenlijk kan...
Heb er nog niet harder dan 140 mee gereden .
Maar op de 2,5 meter brede landweggetjes waar ik me dagelijks op begeef veert het wel heel lekker en haal ik soms die 140.
Eigenlijk ben ik tenslotte een watje... een AX is veel te eng bij hoge snelheden...
@Browny: de Koni's staan nog op de "comfort" stand... je weet wel, de stand voor mietjes...
Ga om te beginnen de voorkant een tandje harder zetten, en dan verder zien wat het fijnst rijdt.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh