Vraag met spoed!!!!!! Dashboadverlichting in kleur!!!!!

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber

Vraag met spoed!!!!!! Dashboadverlichting in kleur!!!!!

Post by citrofreak »

Hey mensen. Ik ben vandaag een dagje vrij en dus maar es aan de AX aan t sleutelen. Dashboardverlichting vervangen! Heb de How-to dus het moet goed komen.
Nu heb ik de plaatselijke materialenhandel gebeld en ze hebben idd de w1.2w lampjes op voorraad. Nu wil ik het hele spulletje graag blauw hebben. Ik moest van de verkoper dan op het volgende letten:

*er kan een kleurfolie in de tellenbak zitten, dan zouden de kleurlampjes geen effect hebben!!!
*er zijn ledjes te koop, maar dit werkt niet in elke auto!

Mijn vragen bij deze:

*werken de ledjes in een AX???
*zit er kleurfolie in de tellerbak en zoja is dit makkelijk te verwijderen??

Alvast bedankt voor de reaktie mensen!
ImageImage

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Als je 'n type 2 hebt, dus met 't ronde dash zit er inderdaad kleurfolie achter de tellerplaten! En de kleurfolie is niet makkelijk te verwijderen.
De groene kleur (ik weet niet of dit op folie zit, of erop gespoten is) zit namelijk tussen de zichtbare wijzerplaat en een transparante plastic vorm. En dat zit gelijmt op elkaar...

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by citrofreak »

Oke dank je. Ik heb inderdaad een type 2 (eigenlijk type 3). Maar dan komt er gewoon weer orginele verlichting in. Bedankt voor de snelle reaktie. Dan ga ik nu richting Dregema Emmen. (mooie zaak trouwens mensen, als je es in de buurt bent?!?!?!?!)
ImageImage

bruce/r
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bruce/r »

op allebei: ja.

ik ben er zelf ook mee bezig, en je kan bv bij leds-buy.nl ledjes kopen (T5) en die passen zo in je tellerunit!(oude lampje uit socket halen, ledje erin)
http://www.leds-buy.nl/autolampen-t5-c-67_88.html

en jah... helaas zijn de tellerplaten 'gekleurd', ik heb er nu rode leds inzitten en originele tellerplaten nog, je ziet het wel een beetje maar niet super goed, hiervoor moet je dus met iets als aceton(nagellak remover) of terpetine de achterkant van je tellerplaten VOORZICHTIG schoonmaken, zodat de verflaag eraf gaat en de platen doorzichtig worden bij de cijfers, zonder dat je ook de zwarte laag verwijderd!

Image

zo moet het dus worden, ik moet er zelf van de week nog even mee verder, kijken of het net zo mooi word!

mvg bruce, laat even weten als het gelukt is:)[/url]
Image

bruce/r
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bruce/r »

ohja, je zal wel een paar keer moeten kloten met de ledjes, want ze kunnen er op 2 manieren in (+/-), dus als er eentje neit werkt, even eruit halen, 180* draaien en dan doettie t wel.

succes
Image

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by citrofreak »

Tis allemaal gelukt!!! Gewoon weer orginele lampjes erin.xMaar ik heb het idee dat ik iets fout heb gedaan of dat ik eerst iets over het hoofd heb gezien. Bij achteruitrijden loopt mijn snelheidsmeter terug :? !!! Is me nooit eerder opgevallen, maar kan ook zijn omdat ik er nooit op heb gelet. De trilling is trouwens wel uit de naald. JIPPIE!!!! :P
ImageImage

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Haha, dat teruglopen van het wijzertje hoort bij achteruitrijden!

Als je een stuk lang achteruit rijdt zie je ook dat het aantal gereden kilometers weer AFneemt :lol: Nadeeltje van de mechanische verbinding

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by citrofreak »

Gelukkig!!! Het was me nooit eerder opgevallen, dus ik schrok er van.
ImageImage

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Glenn@nl wrote: Als je een stuk lang achteruit rijdt zie je ook dat het aantal gereden kilometers weer AFneemt :lol:
hmm dat word in me vrije tijd is wat achteruit rijden op een lege parkeerplaats in rondjes.

moet je een Furio kopen met 30.000 op de teller? ik denk dat ik met 2015 wel klaar ben :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Fietspomp »

DuFF wrote:
Glenn@nl wrote: Als je een stuk lang achteruit rijdt zie je ook dat het aantal gereden kilometers weer AFneemt :lol:
hmm dat word in me vrije tijd is wat achteruit rijden op een lege parkeerplaats in rondjes.

moet je een Furio kopen met 30.000 op de teller? ik denk dat ik met 2015 wel klaar ben :D

Waarom niet op blokken en dan baksteen op t gaspedaal?

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

onder het motto "oude topics uit de slot halen" :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply