AX kopen [update]

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber

AX kopen [update]

Post by Koen NL »

Hallo,

Zoals jullie misschien allemaal al wel weten ben ik van plan om een AX te kopen als ik mijn rijbewijs heb! Nu moet ik over 2 weken voor de 2e keer op. Maar er staat hier om de hoek voor 350 euro een AX uit 1993 kopen. Er staat de volgende omschrijving bij:

Benzine, Hatchback, 5 Deuren, Handgeschakeld 5-versnellingen, getint glas. inruil mogelijk. LICHTE VOOR SCHADE APK TOT 05-04-2007

Ik wil morgen gaan kijken naar deze auto. Zeker omdat misschien de schade aan deze wagen makkelijk is te repareren. Het is alleen jammer dat er geen km-stand bijstaat. Waar moet ik vooral op letten en hoe hoog mag de km-stand zijn bij een AX die nog een aantal jaar meemag. Ik zal zowiezo proberen om foto's te maken van de auto en schade om deze dan hier vervolgens te posten.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Last edited by Koen NL on WedNov22, 2006 6:13:24 PM, edited 1 time in total.
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

Doe een oproep en probeer een AX-clublid uit Breda of omgeving mee te nemen als je naar de auto gaat kijken.

KijkHIER IS, print het uit en neem het mee.

Veel succes gewenst.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Koen NL »

Henk Bats wrote:Doe een oproep en probeer een AX-clublid uit Breda of omgeving mee te nemen als je naar de auto gaat kijken.

KijkHIER IS, print het uit en neem het mee.

Veel succes gewenst.

Groetjes, Henk

Danku! Zijn er verder nog mensen met adviezen? Ik heb al wel iemand met veel verstand van auto's die meegaat!

ToDo:
- Dakklokje aansluiten
- Xenon (ja of nee?)

Image

TB
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TB »

Koppakking.... zijn ze erg gevoelig voor. Niet zo te zien. Stuk mee rijden en kijken of het koelwater gaat bubbelen. En witte rook geeft bij t starten.

Aandrijfassen. Check goed de achterbak (in de hoeken bij achterlichten) of doorgerotte plekken. En voor de rest... ach alles moet t gewoon doen.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

Sjabba
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Sjabba »

Bij het starten geeft elke auto witte rook in deze tijd van het jaar.

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Koen NL »

!UPDATE!UPDATE!UPDATE!UPDATE!UPDATE!

Ik ben net gaan kijken bij deze auto. Het was een beetje donker maar de schade is duidelijk! Het spatbord links voor heeft deuken en de linkerkoplamp had schade. De auto had 120.000 km gelopen.

Nu is mijn vraag. Is deze schade te reparen (is er makkelijk een spatbord te vinden)? Ik ga zowiezo bellen om te vragen of deze auto vastgehouden kan worden tot over twee weken en of ik dan in deze auto een proefrit kan maken (even helemaal nalopen dan bij mij voor de deur ;)!).

ToDo:
- Dakklokje aansluiten
- Xenon (ja of nee?)

Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Hij is dan vrij simpel weer netjes te maken aan de buitenkant. En met behulp van een grote hamer is onderliggende schade ook wel te verhelpen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Makkelijk te vervangen.
Maar hangt heel erg van de kleur af of je er een nieuwe voor kunt vinden. Zwart, rood, wit en nog wat kleuren zijn makkelijk, specifieke kleuren als bijvoorbeeld helderblauw of net die ene grijs of donkerrood kunnen moeilijk worden.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Koen NL »

De kleur van de auto is Groen metallic. Zijn er op de sloop genoeg van zulke autootjes te vinden? Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, want het is geen geld voor een auto met zo'n km-stand. Koplampen zijn hier op het forum genoeg te vinden zag ik al :)!

ToDo:
- Dakklokje aansluiten
- Xenon (ja of nee?)

Image

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Edwin »

Welke kleur groen is het?
Je hebt verschillende tinten in het groen :)
Is het de kleur groen zoals mijn ax links hier op dat kleine plaatje, of is het een donkerdere kleur groen?
Image

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Koen NL »

Het is de kleur Groen Metallic. Donkerder groen dus! Moet nog even kijken of het deze word. De verkoper stelde het volgens mij niet op prijs toen ik begon over een proefrit. Beetje vreemd!

ToDo:
- Dakklokje aansluiten
- Xenon (ja of nee?)

Image

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Koen NL wrote:Het is de kleur Groen Metallic. Donkerder groen dus! Moet nog even kijken of het deze word. De verkoper stelde het volgens mij niet op prijs toen ik begon over een proefrit. Beetje vreemd!

Donkergroen is niet de meest zeldzame kleur, maar ook weer niet erg veel voorkomend...

En geen proefrit? Ik zou de verkoper vriendelijk bedanken en de groeten doen :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Koen NL »

Rio97 wrote:
Koen NL wrote:Het is de kleur Groen Metallic. Donkerder groen dus! Moet nog even kijken of het deze word. De verkoper stelde het volgens mij niet op prijs toen ik begon over een proefrit. Beetje vreemd!

Donkergroen is niet de meest zeldzame kleur, maar ook weer niet erg veel voorkomend...

En geen proefrit? Ik zou de verkoper vriendelijk bedanken en de groeten doen :wink:

Ja het gaat me wel lukken. Zonder proefrit koop ik hem gewoon niet! Maarja het probleem is, ik ben 18 en die kerel denkt dat ik hem op zijn woord geloof! Hj zei, ik citeer:

Voor die 350 euro ga ik je niet oplichten, je moet me op mijn woord geloven! bla bla bla.

Maar mijn moeder gaat morgen mee (of volgende week), want die wil even met die kerel praten ofzo. We zullen zien. Het was geen probleem om die auto te kopen en dan daar te laten staan totdat ik mijn rijbewijs heb (geen belasting betalen natuurlijk!).

Ik plaats een update zodra ik meer weet!

ToDo:
- Dakklokje aansluiten
- Xenon (ja of nee?)

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

hmm als iemand zo'n verkoop-praatje houd zou ik omdraaie, mijn broek op me enkels laten zakken en zwaaien. broek omhoog en weglopen.

dan zoek ik wel een verkoper die weet hoe je wel een auto verkoopt.

geen proefrit is niet kopen !

een proefrit is gewoon 1 van de vele dingen die gedaan moeten worden bij een koop.

je kijkt wat rond in en onder de auto, je gaat een testritje maken, (liefst zonder eigenaar maar hell yeah vaak willen ze meerijden omdat je de buurt niet zou kennen) keer vervolgens 5 straten verderop heel de ax overhoop, ga de testlijst met punten na, zet 'm half op een stoep zodat je er nog beter onder kan kijken, of rij even een plaatselijke garage binnen, vraag of ie op de brug mag om er eventjes onder te kijken, een goeie garage vind dat prima en rekend daar niks voor, of weinig.

zo heb je toch iig een goed overzicht hoe de ax er voor staat en wat de staat van de betreffende ax is :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Koen NL »

DuFF wrote:hmm als iemand zo'n verkoop-praatje houd zou ik omdraaie, mijn broek op me enkels laten zakken en zwaaien. broek omhoog en weglopen.

dan zoek ik wel een verkoper die weet hoe je wel een auto verkoopt.

geen proefrit is niet kopen !

een proefrit is gewoon 1 van de vele dingen die gedaan moeten worden bij een koop.

je kijkt wat rond in en onder de auto, je gaat een testritje maken, (liefst zonder eigenaar maar hell yeah vaak willen ze meerijden omdat je de buurt niet zou kennen) keer vervolgens 5 straten verderop heel de AX overhoop, ga de testlijst met punten na, zet 'm half op een stoep zodat je er nog beter onder kan kijken, of rij even een plaatselijke garage binnen, vraag of ie op de brug mag om er eventjes onder te kijken, een goeie garage vind dat prima en rekend daar niks voor, of weinig.

zo heb je toch iig een goed overzicht hoe de AX er voor staat en wat de staat van de betreffende AX is :)

Precies, dit ben ik ook van plan. De garage waar hij staat is bij mij om de hoek hier! Ik heb het lijstje al uitgedraaid. Ik ga gewoon mijn best doen. Want het is natuurlijk geen geld voor een AX, of wel dan? :)! Hopelijk is hij in orde. Ik koop NIET zonder proefrit!

ToDo:
- Dakklokje aansluiten
- Xenon (ja of nee?)

Image

Post Reply