Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik mn sleutel niet om kan draaien om te starten, ik dacht omdat ik hem de vorige keer bij het uitzetten net ff te ver terug gedraaid heb. Nu sinds vandaag maakt de auto er wel een heel leuk spelletje van, want hoe voorzichtig ik hem ook terug draai bij het uitzetten, bij het starten moet ik bijna met mn hele gewicht aan die sleutel sjorren wil ik hem op contact kunnen zetten.
Erg vervelend, vooral omdat ik een dezer dagen mn sleutel nog is breek en dan loopt ie helemaal niet. Sleutel heeft na vandaag een hele leuke golvende slag er in. Overigens doen de andere (gewoon rechte, zowel orgineel als namaak) sleutels het op zo'n moment ook niet hoor, dus aan de sleutel ligt het niet.
Kan iemand mij vertellen hoe dat contactslot precies werkt, wat het probleem zou kunnen zijn en of het contact slot vervangen een oplossing zal zijn (en hoe moeilijk is dat)?
Contactslot probleem
Moderators: denny, vtspower, webmasters
pcrodent wrote:Probeer ff aan je stuur te draaien en dan (tegelijkertijd)voorzichtig je sleutel proberen te draaien! Door de manier waarop het stuurslot werkt moet dit soms, dan wil ie alleen in een bepaalde stand meewerken.
Zal daar nog ff mee spelen, maar vorige keer deed ik dat en toen schoot het stuur in een vergrendeling, en toen lukte het nog moeilijker. maar miss draaide ik al teveel.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Het lijkt er op dat het contactslot bijna overleden is, dat wordt een strooptocht op een sloperij een nieuw slot scoren.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl