Na de zoek-functie gebruikt te hebben, heb ik nog niet echt een eenduidig antwoord gevonden.
Ik heb namelijk het volgende "probleem":
Een tijd geleden heb ik op een sloperij een AX van z'n veerpoten (3-gaats) ontdaan...na veel moeite de remklauwen en -schijven gedemonteerd en opgemeten: de schijven waren ongeveer 26 cm. Na een speurtocht op internet schijnen deze schijven van een Sport afkomstig te zijn. Voor de sport zijn namelijk 2 maten leverbaar, 238 en 258 mm (zie HIER)
Mijn vragen zijn als volgt:
1. Zijn de schijven die van de veerpoten afgehaald heb, van een Sport?
2. Ervan uitgaande dat de complete veerpoot van een Sport is, zal deze onder mijn 1.1i Volcane passen (zonder verdere aanpassingen)?
Schijfdiametervraagje
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Schijfdiametervraagje
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
Alle veerpoten moeten wel passen. Op de GTI na. Die is net wat anders.
Een AX 1.4i heeft ook 258mm schijven. Evenals sommige GT's. De sport ongetwijfeld ook.
Een AX 1.4i heeft ook 258mm schijven. Evenals sommige GT's. De sport ongetwijfeld ook.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Sander wrote:ho wacht even je hebt veerpoten die hebben een grotere fusee aansluiting. Daar moet je wel even opletten.
Hmmm....nou ja, dan zien we 't wel bij het monteren...als het niet past, dan zal ik ff een setje veerspanners lenen bij iemand en alles overzetten op mn eigen veerpoten.
Zal wel goed komen denk ik
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)