achterbumper demonteren hoe?

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber

achterbumper demonteren hoe?

Post by Djoeri »

Ik zou graag willen weten hoe je precies de achterbumper demonteert (AX volcane 95 met skirtset) Ik heb namelijk "nog" steeds waterlekkage rechtonder in mijn achterbak, ik heb al een tijdje geleden een heleboel dingen afgekit maar er zit nog steeds vocht in mijn vloermat :( . Laatst had ik ook in een keer condens aan de binnenkant van mijn achterruit, terwijl de rest gewoon droog was.
Dus wil ik toch eens achter mijn bumper gaan kijken of daar niet ergens een gaatje o.i.d. zit.

Alvast bedankt Djoeri
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Verwijder reservewiel en kijk onder auto. Je ziet twee of drie boutjes, ik geloof maatje 10. Die moeten los. Hij zit ook met een soort plastic blokjes in je achterscherm geschoven, pas op dat je die niet sloopt. Het kan op ??n manier! Verder moet je aan de bovenkant van de bumper 3 of 4 plastic klemdingetjes indrukken. (zo'n rond dingetje met zo'n pinnetje in het midden).

Betere beschrijving staat denk ik wel in de Haynes :)
Kijk uit, een Cactussssss

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Om die 2 M10 moertjes los te draaien hoeft de reserveband er niet vanaf; hier kan je zo bij met een doppenset met verlengstukje.

En die 3 dopjes op de bumper (wat Joost omschrijft als: zo'n rond dingetje met zo'n pinnetje in het midden): het is het makkelijkste als je deze eruit wipt met 1 (of 2) platte schroevendraaiers. Als je namelijk die pinnetjes erin drukt ben je ze kwijt... Gewoon die schroevendraaier eronder steken, en omhoog wippen. Gaat niet in een keer, gewoon een beetje geduld hebben.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Glenn@nl wrote:Om die 2 M10 moertjes los te draaien hoeft de reserveband er niet vanaf; hier kan je zo bij met een doppenset met verlengstukje.
Weet ik maar dan zie je beter waar ze zitten. ;)
Kijk uit, een Cactussssss

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Glenn@nl wrote:Om die 2 M10 moertjes los te draaien hoeft de reserveband er niet vanaf; hier kan je zo bij met een doppenset met verlengstukje.

En die 3 dopjes op de bumper (wat Joost omschrijft als: zo'n rond dingetje met zo'n pinnetje in het midden): het is het makkelijkste als je deze eruit wipt met 1 (of 2) platte schroevendraaiers. Als je namelijk die pinnetjes erin drukt ben je ze kwijt... Gewoon die schroevendraaier eronder steken, en omhoog wippen. Gaat niet in een keer, gewoon een beetje geduld hebben.
die dingen bovenop kan je ook gewoon naar binnen drukken, ze komen dan in je binnenbumper terecht, en laat daar nu net een gaatje inzitten aan de zijkant waar je ze uit kunt schudden :lol:

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

IceByte wrote:

die dingen bovenop kan je ook gewoon naar binnen drukken, ze komen dan in je binnenbumper terecht, en laat daar nu net een gaatje inzitten aan de zijkant waar je ze uit kunt schudden :lol:
idd beste methode
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply