Alleen de AX 1.0 uit 1988 heeft een 36liter tank. De rest 43.
Echt waar?
Hmm, in dat geval zou ik veel meer km's moeten kunnen maken op 1 tank... Als ie nu aan t eind van het rode staat tank ik, en meestal gaat er 31 liter in (met +/- 410 km op de teller). Dn zou ik met 43 liter toch nog wel 10 liter en dus tot de 500 op de teller moeten kunnen rijden!
De benzinemetertjes lopen kunnen soms nog wel eens een beetje typisch lopen.
Zo is volgens mijn metertje de tank na 100 km rijden gewoon nog helemaal vol, en begint dat oranje lampje al te branden als ik nog 120 km kan rijden
Die van mij is een type 1, 1.1 tge (uit 1990). Daar heb ik al wel eens 42 liter in getankt in een keer. Dus als de tge's niet structureel afwijken van de te's, dan lijkt het erop dat ze weer eens niet al te consequent aan het bouwen zijn geweest, die fransozen.
Er is natuurlijk een makkelijke manier om erachter te komen: leegrijden en helemaal aftanken.
Wel even een jerrycannetje met de goede brandstof mee om nog bij een tankstation te komen (of 'm leegrijden door rondjes om het tankstation te crossen).
Toch ga ik het nog een keer proberen, heel mijn tank leegrijden.... Als het reservelampje al enige tijd bij mij brandt en ik dus zenuwachtig begin te worden, gaat er meestal maar 34 liter in... Betekend iedere keer weer dat ik er nog 9 over heb...