startproblemen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Wouter_
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

startproblemen

Post by Wouter_ »

Ik heb een Ax 1.1 TGE injectie met startproblemen. De startmotor draait wel, maar de motor slaat niet aan.

Eerst had ie alleen startproblemen met een warme motor, later startte ie helemaal niet meer. Ik heb hier alle berichten over startproblemen gelezen en gecontroleerd of ik benzine en vonk had. Beide waren aanwezig (benzine getest door slangetje naar injectiehuis in fles te hangen en te starten -> benzine in fles; vonk getest met schroeverdraaier -> wel vonk, maar niet vanaf 2 cm). Ik heb toen de bougies vervangen, waarna ie ineens weer startte.

Ik heb hem toen een tijdje laten lopen (10-15 min) en het viel me daarbij op dat er onder de uitlaat een plasje benzine ontstond. Toen ik meteen na het uitzetten weer probeerde te starten lukte dat niet. En ook een dag later doet ie het nog steeds niet.

Ik doe er ook een foto van de bougies bij die eruit kwamen, misschien dat iemand daar wat aan kan zien. Bij de nieuwe bougies was de afstand tussen de contactpunten in ieder geval een stuk kleiner.

Image

Iemand enig idee waar ik het kan zoeken? Iemand dezelfde problemen?

groet, Wouter.

Wouter_
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by Wouter_ »

Even een update.

Ik heb vandaag de bougies bekeken en die waren helemaal zwart. Ook bleek dat de kap van het injectiehuis er niet goed op zat. Die had ik losgehaald omdat ik de bougies er niet goed uit kreeg. Ik heb de bougies schoongemaakt maar kan nu niet verder omdat de accu inmiddels leeg is. Even op zoek naar een andere accu, een lader of een andere auto en startkabels.

Wouter.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Wouter_
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

probleem opgelost!

Post by Wouter_ »

Het probleem is opgelost. Het bleek een defecte ontstekings/versterkermodule te zijn (type Magneti Marelli MTR02). Hij start en loopt nu weer als een zonnetje!

Post Reply