1.6 8v + 2*weber op een sport kop ... doen of niet ....
Moderators: Rock's, webmasters
1.6 8v + 2*weber op een sport kop ... doen of niet ....
Hallo,
Voor een redelijk prijs kan mijn zwarte GT een nieuwe blok krijgen ...
Wat denken jullie van :
1.6 8v
sportkop
dubbel weber met zelfgemaakt (aluminium airbox)
met de korte boite van de GT
redelijk snel setup ? of juist goed om niets te merken ipv de 1.4 carb .....
Voor een redelijk prijs kan mijn zwarte GT een nieuwe blok krijgen ...
Wat denken jullie van :
1.6 8v
sportkop
dubbel weber met zelfgemaakt (aluminium airbox)
met de korte boite van de GT
redelijk snel setup ? of juist goed om niets te merken ipv de 1.4 carb .....
Neem er meteen een tankpas bij. Zuinig zal ie niet lopen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Alles weet ik spijtig genoeg niet van de blok... die heeft idd afgezien op speedway, maar niet lang. De kop is hernieuwd, kleppen ook. (koppakking geloof ik ook). Ik heb er vertrouw in.peter wrote:wat is de staat van het geheel? km stand, onderhoud? is het gebruikt op de weg of in een tak van autosport?
Nu is het wachten tot de ontmoeting met de monteur.
De kop komt van een AX, dus de blok past, de luchtfilter past niet .... (homemade luchtbox die in een saxo wel paste)
Wat de keuring hiervan gaat denken weet ik ook niet... volgende jaar in mei moet ik er weer naartoe, hopelijk zijn twee webers ipv een solex geen te groot probleem, maar in Belgie kunnen we zoiets niet voorspelen.

Re: 1.6 8v + 2*weber op een sport kop ... doen of niet ....
airbox niet van alu doen. wordt de inlaat lucht 's winters te koud van waardoor de carb kan bevriezen je moet iets pakken waar niks op condenseert
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
niet doen dan..
gewoon zelf ff sparen!
1.6 blokje kost (vrijwel nieuw) ook niet alles.. en dan moet je alleen nog een andere cilinderkop + carbs vinden! dat is met wat geduld wel te doen, en dan weet je ook gewoon zeker wat je hebt.
nu heb je geen idee wat er mee uitgevreten is.. op speedway rammen ze m ver in de toeren hoor als dat nodig is!
ik weet nog wel dat dat axje van jeffry toen ongeveer 8500rpm liep, die deed gewoon paar blokjes per jaar, maar hij had dat toerental nodig omdat schakelen tijd koste..
zo gaan ze dr vaak mee om!
en simpel gezegt, 850,- is gewoon teveel geld..
gewoon zelf ff sparen!
1.6 blokje kost (vrijwel nieuw) ook niet alles.. en dan moet je alleen nog een andere cilinderkop + carbs vinden! dat is met wat geduld wel te doen, en dan weet je ook gewoon zeker wat je hebt.
nu heb je geen idee wat er mee uitgevreten is.. op speedway rammen ze m ver in de toeren hoor als dat nodig is!
ik weet nog wel dat dat axje van jeffry toen ongeveer 8500rpm liep, die deed gewoon paar blokjes per jaar, maar hij had dat toerental nodig omdat schakelen tijd koste..
zo gaan ze dr vaak mee om!
en simpel gezegt, 850,- is gewoon teveel geld..

-
- AX Spaster Mammer